הרב מרדכי בעדות חמה מתוך ביתו של המקובל הצדיק הרב דוד חיים שטרן שליט"א, עדות שהגיעה מתוך שולחן ה- ל"ו צדיקים אודות הגאולה
"דברים ששמעתי בשם רבי אלטר דוד חיים שטרן, אחד מהצדיקים הגדולים מבני ברק שהיה עוד בתקופת החזון איש. אביו שימש את החזון איש, וידוע שהחזון איש הוא האבא של כל עולם התורה. והוא כיבד את ר' ישראל זכריה, אביו של הרב שטרן."
"מספר הרב דוד שטרן שאביו הגיע בחוה"מ סוכות למרן החזו"א, לא היו הרבה אנשים בבניין, לאחר מכן הם ישבו בסוכה, והוא שאל את החזו"א, מה קורה לנו? איך מאות ואלפי שנים אנחנו מתפללים לצאת מהגלות ולחזור לארץ ישראל, וסוף סוף שהגענו לארץ ישראל זה מה שאנחנו רואים? הציונים, הממשלה הזו, לזה הגענו? החז"א מאוד אהב את השאלה שלו."
"ענה החזו"א: 'אתה צודק, אבל גם לערב רב מגיע החלק שלהם'. שאל אותו גם זמן החלק שלהם יהיה כאן? ענה: 'לא הרבה זמן'. ואז החזו"א אמר, 'גם 50 שנה זה לא הרבה זמן'. מאז עברו כ- 70 שנה, הוא אמר גם 50 שנה זה לא הרבה זמן. גם הערב רב שהיו 40 שנה במדבר עם משה רבינו, מגיע להם החלק שלהם."
"אנחנו מסייגים ואומרים שלא כל מי שבממשלה אפשר להגיד עליו ערב רב, יש אנשים שהם טובים והם נציגי הציבור."
"ואמר החזו"א, אחרי שהערב רב ישלטו כאן, תהיה תקופה שנקראת תקופת מעבר, שזה כמו חבלי לידה לפני הגעת הגאולה. תקופת המעבר תהיה קשה מאוד מאוד בכפל כפליים, הרבה יותר מכול השנים שהערב רב שלט כאן, ברוחניות לעם ישראל. ואמר הרב דוד שטרן שהתקופה שהחזו"א התכוון אליה כתקופת מעבר, זאת תקופת הקורונה. ועכשיו אנחנו נמצאים בסוף ממש."
"הוא אמר שהצדיקים פועלים להביא משיח ברחמים עד ניסן. אנחנו כמובן מדברים כאן ולא אומרים תאריכים, אבל מבהירים שגדולי ישראל הצדיקים הגדולים.., רואים את רבי חיים קניבסקי שאומר לשואלים לא לנסוע לחו"ל, תישארו כאן המשיח בפתח. הצדיקים חיים את המשיח, זה כל רגע הולך להגיע."
"אנחנו נמצאים בשואה רוחנית בדור האחרון. הוא אמר שהנקודה היא החסד והקרוב בן אחד לשני, אחדות וחסד זה מה שיקרב. כתוב שהרוצה להינצל מחבלו של משיח יעסוק בגמילות חסדים."
"מי שיודע מי זה רבי חיים דוד שטרן, ר' יהודה לייב ליבוביץ, שאומרים עליו שהיה ראש הל"ו צדיקים של הדור הקודם, אמר לאחד מבניו של הרב שטרן, תדע, מה שאני יודע גם אבא שלך יודע, עד כדי כך הפליג בשבחו."
"עוד אמר הרב שטרן, שנפגשתי עם הרב אליעזר ברלנד במלונית ששהה ליד ביה"ח בתשע"ז, והיו כל מיני השמצות ושמועות לא טובות, הייתי שם וירדתי לנבכי לבבו וראיתי שהוא נקי מכול חטא ורבב. הרב ברלנד נקי לגמרי, צדיק גמור. זו עדות של הרב חיים שטרן שככה העיד עליו הרב זאב ליבוביץ על גדלותו, ככה אמר על הרב ברלנד שסובל בייסורים קשים על עם ישראל, ולקח את הדברים הכי קשים את הסבל הכי נורא ואיום."
"כמו שידוע ומפורסם בשם הרב דב קוק שהבבא אלעזר לקח על עצמו מיתה, והרב ברלנד לקח על עצמו ביזיונות וגלות. אנחנו נמצאים בתקופה שהחושך יכסה ארץ מכול כיוון ודווקא בתקופה הזו צריך לדעת שהגאולה ממש בפתח. מי שיש לו נקודה של אמת שהוא רוצה את האור האלוקי, הוא תמיד מחכה למשיח צדקנו."
"אגב, ר' דוד חיים שטרן אמר, שלפי מה שהוא יודע הגאולה הייתה צריכה להגיע כבר בתשרי של השנה, תשפ"א והיא נדחתה לניסן. והוא אמר, עכשיו אנחנו לא רוצים יותר שזה ידחה, נגמר לא רוצים שזה יותר ידחה."
אני קצת מחייך שאני שומע שחזו"א זצ"ל מאור עיני הציבור החרדי, אהב את השאלה. כי הרבי מסאטמר כבר השיב בהרחבה רבה על שאלה זו בספה"ק ויואל משה במאמר שלושה שבועות. וכן ראיתי בכמה מקומות בזהר ובתיקונים שהם ישלטו לפני ביאת המשיח. והיינו ר' יוחנן בגמ', יתיה ולא אחמיניה. ואלו השנים שלהם, הם ה"מים אחרונים" שניתנים לסט"א כידוע. נחמתינו שאלה הפרפורים האחרונים שלהם. כמו זנב נחש ולטאה לאחר שנחתכים מהגוף.. ועתה יתקיים בהם, אין משיח ב"ד בא עד שתכלה מלכות הזולה שבישראל. רש"י: שלא תשאר להם שוּלְטָנוּת-שלטון-מלכות, אפילו דלה וקלה. וכן עד שיכלו כל המפורסמים של שקר שעליהם נאמר, כל פרצה שאינה מן הגדולים, אינה פרצה. ואידך זיל גמור.
לענין דחיית הגאולה לניסן, כן כתב מאור הגולה הגר"א זצ"ל שמשיח לא יבוא בתשרי כיון שהם ימי דין ויש סכנה ח"ו בדבר. וע"כ יבוא בניסן שהוא חודש הרחמים כידוע מחז"ל.
ואסמכתא לדבר, ניסן מלשון ניצן כידוע. וזה שנאמר, עת הזמיר הגיע, שהוא משיח שעתיד לזמר, לחתוך ולהשמיד את אומות העולם וערב רב שהם גרועים בהרבה מאומות העולם ומעכבים את הגאולה יותר מהם כמובא בתיקונים. וידוע דאין הגאולה תלויה אלא בתשובה. וזה שכתוב, הניצנים נראו בארץ, אלו הבעלי תשובה ש"נתפתחים" כמו הניצן, לאט לאט. ואז, בזכות זה, עת הזמיר הגיע. ואז קול התור נשמע בארצינו. התור זה אותיות תורה. נשמע, פירושו מובן. כמו, דבר, כי שומע עבדיך, ועוד. דאז התורה תהיה מובנת לכל כמש"כ ביואל, ואחרי כן אשפוך רוחי על כל בשר. בניכם ובנותיכם יתנבאו וכו.
יראו עינינו וישמח לבנו בבואו בב"א.