צור קשר עם הרב ברלנד

"העיקר לקשר את עצמו לצדיק שבדור" – הרב אברהם חנניה שליט"א

הרב אברהם חנניה שליט"א, מתלמידיו הוותיקים של מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, הגיע לישיבת נצח נצחים בירושלים ומסר דברי קודש על חשיבות ההתקרבות לצדיק

פנינים מחזקים מתוך דבריו

"רבינו אומר (תורה קכ"ג ליקוטי מוהר"ן – לְקַשֵּׁר עַצְמוֹ לְהַצַּדִּיק שֶׁבַּדּוֹר), "הָעִקָּר וְהַיְסוֹד שֶׁהַכּל תָּלוּי בּוֹ לְקַשֵּׁר עַצְמוֹ לְהַצַּדִּיק שֶׁבַּדּוֹר וּלְקַבֵּל דְּבָרָיו עַל כָּל אֲשֶׁר יאמַר כִּי הוּא זֶה, דָּבָר קָטן וְדָבָר גָּדוֹל וְלִבְלִי לִנְטוֹת חַס וְשָׁלוֹם, מִדְּבָרָיו יָמִין וּשְׂמאל". אדם באמת רוצה לצאת מהתאוות, הוא מבין שהאמת ביהדות ומחפש פתח להצלה, אבל היצר הרע נלחם עם האדם. ורבינו אומר (בתורה הנ"ל) שלצאת מהתאוות אפשר רק ע"י התקשרות אמיתית לצדיקים – כי רק בכוח מי שיצא מכך הוא יכול להוציא אותנו."

"וַיַּאֲמִינוּ בַּה' וּבְמֹשֶׁה עַבְדּוֹ" (שמות יד לא), אומר ר' נתן שאפשר להאמין בה', רק אם מאמינים במשה עבדו. וכן, כתוב בזוהר שהתפשטותא דמשה בכל דור ודור (תקו״ז תס׳׳ט), נשמתו של משה רבנו נמשכת ומתפשטת בכל דור ודור עד שיתקן את כולנו בעז"ה."

"ר' נתן כותב (ליקוטי הלכות, ברכת הריח הלכה ד) "כי נר מצווה ותורה אור" שהתורה והמצווה הם אור ונר שנוכל לגלות את הצדיק הזה שיכול וצריך לקרב אותנו לה'. כי על חיפוש והתגלות ה' כתוב, "כִּי מֹצְאִי מצאי [מָצָא] חַיִּים" (משלי ח לה), אבל באמת ה' הוא אין סוף ברוך הוא, כמו שאומר ר' נתן (שם הלכות פסח ו') שה' יתברך הוא מרומם ונעלה מאוד מדעתנו ואי אפשר להשיג את האמונה רק ע"י הצדיק. כמו תינוק שלא יכול להבין מציאות מורכבת, גם אנחנו צריכים את הצדיק שיצמצם לנו את מושגי האלוקות. הצדיק מגלה לנו ומשריש בתוכנו שה' יתברך קרוב אלינו והוא שומע אותנו."

"הצדיק זכה לקרבת אלוקים אחרי שחתך את עצמו ביגיעות ומסירות נפש בעבודת ה', והוא זיכך את גופו כמו עור מעובד שאין בו שום ריח מהעולם הזה. לכן, הוא יכול להכניס אמונה בכל העולם כולו, לא רק בעם ישראל. כמו שרבינו כותב (ל"מ קפ"ח) שהצדיק מוצא קודם את האבדות של עצמו עד שלבסוף הוא מוצא את האבדות של כל העולם. הוא יודע את עבודתו של כל אחד מהעולם, מה הגלגולים שלהם, מה הם באו לתקן בעולם, לכן שבאים לצדיק מקבלים את האבדות."

"פעם שאלתי את מורינו הרב ברלנד על מה שרבינו אומר בתורה הזו, שהצדיק לא מחזיר לאדם את האבדות שלו עד שהוא בודק שהוא לא שקרן ולא רמאי. ושאלתי, הרי זה האבדות של האדם, ענה הרב ברלנד: "אם אדם יעבוד תמיד על עין טובה, ע"י זה מקבלים את כל האבדות מהצדיק. כי להיות תלמיד של אברהם אבינו, של הצדיק, צריך להתפלל ולבקש לזכות לעין טובה. והרב אמר שאליהו הנביא זכה ע"י שהתפלל על כל יהודי שיהיה לו כל טוב שבעולם."

"הרב צנעני אמר לי שגם את העין הטובה מקבלים מהצדיק, כמו שאומר ר' נתן שהעיקר שהאדם לא יהיה טיפש, שימשיך ויבקש מה' עין טובה."

"בכדי להיכנס לשערי התשובה צריך לעבור הרבה מעברים, עולים ויורדים, מורינו הרב ברלנד שליט"א אמר שעיקר הניסיון הוא לא לעזוב אותו, רבינו אמר את זה בספר המידות, שכולנו לפני הצדיק כעט ביד הסופר, הוא מעלה ומוריד – העיקר לא ליפול בדעתנו ולא לעזוב את הצדיק."

"הצדיק מתעבר בנו ממש, זה נקרא לצאת מהנחש, להרגיש שאני באמת לא עושה שום דבר. הוא מתפלל מתוכך, הוא מרים אותך, אנחנו רק צריכים לזכור שלא אנחנו פועלים את זה, לצאת מהנחש, מהגאווה. מורינו הרב ברלנד למד את זה לפני 30 שנה בשול (ליקוטי הלכות ראיה ד) שהצדיק מוריד את האדם כמו אמודאי (צוללן) למעמקי הים, וכשהוא מעלה אותו עולים איתו הרבה אבנים ומרגליות טובות שיכולות לעלות רק על ידי אותו אדם."

"הצדיק מוריד את האדם בכוונה בכדי להוציא אותו מהגאווה ומהדמיון של הכוחי ועוצם ידי. וכשהאדם עולה כבר, אז הוא זוכה לשפלות וענווה ויודע שלא הוא שפועל."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת וישב לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת וישב התשפ"ה: עלון שביבי אור לפרשת וישב שיעוריו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *