צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א בהבדלה מוצאי ראש השנה - שבת שובה

וּבוֹ תִּנָּשֵׂא מַלְכוּתֶךָ • סיקור נרחב מימי ראש השנה בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • חלק ב'

יום ב' דראש השנה בצילו של מורינו הרב שליט"א ○ תפילות היום הקדוש ○ דברי אלוקים חיים ○ וְיִתְּנוּ לְךָ כֶּתֶר מְלוּכָה

מורינו הרב שליט"א החל בניגון הקדוש והעמוק המשתפך ומכין את הלבבות לקראת יומו השני דראש השנה – דינא רפיא. כקול השופר הולך ומתחזק כך גם היום השני דראש השנה במחיצת הצדיק מתעלה וממלא את העולם באווירה של קדושה והתחדשות.

ה' אלוקי ישראל מלך • ליל ב' דראש השנה

כבליל העברת אנשי שלומינו בדין כך גם עתה נשמע אך קולו הקדוש של הצדיק המנסר את אוויר העולם 'ברכו את ה' המבורך'!!! תפילת מעריב התנהלה בנוסח שובו בנים בחיות גדולה ובשמחה עצומה. לאחר מעריב שוב כיבד את נכדו הר' אהרן צוקר לאמירת 'לדוד מזמור'. לאחר התפילה מורינו הרב שליט"א הודיע כי יצא לתפילת שחרית בשעה 4:30 ולקול שירת 'ובכן צדיקים' נכנס לביתו נאוה קודש לאחר חמישים דקות בתפילת ליל ב' דראש השנה. 

אוחילה לא‏־ל • יום ב' דראש השנה
בשעה 4:35 נכנס הרב לתפילת שחרית ממרפסת ביתו, ובמשך כחמישים דקות התפלל עם אנ"ש תפילת שחרית מ'עורה נא' ועד 'הודו'. לאחר דקות ספורות של הפסקה בשעה 5:25 מורינו הרב שליט"א נכנס להיכל בית מדרשינו והמשיך את התפילה מ'הודו' ועד 'המלך'. ב'המלך' כאמש כיבד את ר' נפתלי צוקר לעבור אל התיבה. כשאת ההכתרה עצמה מורינו הרב שליט"א שואג בעוצמות 'המלך'!!!.
לאחר שמונה עשרה המשיך המשמש בקודש ר' נפתלי צוקר את שליח הציבור. ותפילת שחרית דיום ב' ארכה כשעה ועשרים עד השעה 7:57. אז החל בקריאת התורה כאשר עם פתיחת הארון אמר י"ג מידות רחמים. מורינו הרב שליט"א כובד בעליית רבינו הקדוש – עליית רביעי. לאחר העלייה מורינו הרב שליט"א אמר כי מוציא הוא ידי חובה את כל אנשי שלומינו הטסים בברכת 'הגומל'.

ה' אלוקיו עמו ותרועת מלך בו • תקיעת שופר ותפילת מוסף

לאחר קריאת התורה שוב כיבד מורינו הרב שליט"א את הבעל תוקע הר' יוסף שור הי"ו לעלות אל בימת הקודש. ומורינו הרב שליט"א הקריא לו את סדר התקיעות בהתעוררות רבה. כאשר מורינו הרב שליט"א מקפיד לומר את ה'יהי רצון' בין כל סדר בתקיעות.
בסיום התקיעות, שלח מורינו הרב שליט"א את הבעל תוקע ר' יוסף שור לתפילת 'הנני העני ממעש'. ראוי לציין כי עניין הדינא רפיא הורגש היטב, השמחה הגדולה בכל הניגונים ובכל השירים, בשירת 'וקרב פזורנו' ו'והביאנו לציון' שוב בשני הקטעים במוסף בחיות עצומה, הרב שליט"א הסתובב לכיוון הקהל והחייה את הציבור בתנועותיו הקדושות, 'אוי וקרב פזורינו, מבין הגויים, ונפוצותינו כנס… מירכתי ארץ…'. כך מלכויות, זכרונות, שופרות, הכל בנוסח המעורר של ברסלב עם כל הניגונים 'ויאתיו כל לעבדך…', התעוררות ב'ונתנה תוקף' ושירת 'אין קצבה לשנותיך' בהתלהבות עצומה! איי, אין קשה מלהפוך את ההארה וההתעוררות העצומה שהיו בתפילות אלו לתוך קולמוס וקלף!
כמו ביום הראשון כך גם ביום השני מורינו הרב שליט"א עמד במשך שעות ארוכות כל התפילה, ואף התאמץ להשתחוות ב'עלינו לשבח'. לאחר סיום התפילה מורינו הרב שליט"א בשונה מהיום הראשון הרב שליט"א ערך קידוש 'תקעו בחודש שופר…' אמר שיעור קצר ואמר כי כעת זהו שער החמישים ורגע הגאולה ובירך את כולם בעשר בנים ובעשר בנות לזש"ק.
בשעה 18:13 יצא מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של יום ב' דראש השנה וערב שבת קודש. בשירת גם בתפילה זו מורינו הרב שליט"א ניגש כשליח ציבור ושילב בין נוסח שובו בנים לבין נוסח ברסלב במתיקות ובנעימות שאין לתאר. לאחר שמונה עשרה החל מורינו הרב שליט"א בקבלת שבת אל שבת שובה פרשת האזינו עם סדר ההתקשרות כמידי שבת בשבתו!.

לחלק ג' – סיקור על שבת קודש תשובה – פרשת האזינו:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

אדם רק מהרהר בתשובה, התשובה נוסכת עליו אור אלוקי

נמשלה התפילה כמקוה והתשובה כים. מה מקוה זה, פעמים פתוח ופעמים נעול, כך שערי תפילה, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *