צור קשר עם הרב ברלנד

"אי אפשר לחיות בלי יוסף הצדיק" – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"הולכים ליוסף הצדיק אז יוסף הצדיק שומר עליך"

החיזוק היומי מהגה"צ מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, יום ד', כ"ד מנחם אב תשפ"ד

אומרים בניגון 'אורה ושמחה' מזמירות השבת, "רְצֵה תְּפִלָּתִי כְּמוֹ קָרְבַּן נַחְשׁוֹן".

נחשון זה שיא הענווה, שיא השפלות, משה אמר לנסוע אז הוא נוסע, אין ים, אין כלום. אמר לנסוע לשכם, אין צבא, אין כלום, אין פָּלֶשְׂתִּינָאים.

כולם משתגעים, כל התקשורת יוצאת מדעתה, איך הולכים בעיר פלסטינית?

אני הייתי הולך שם כל יום! במשך חמש שנים כל יום ויום, היינו גרים בבני ברק אז לקח חצי שעה לשכם. כל יום היינו הולכים קבוע לשכם, גומרים וָתִיקִין, עולים על האוטובוס לכפר סבא מרחוב ז'בוטינסקי. משם היינו הולכים לקלקיליה ברגל ועוברים ליד בנימין הצדיק. לא בנימין בן יעקב, אלא בנימין הצדיק עליו כתוב בגמרא שהוא חי עוד 22 שנה, כי הוא פירנס אלמנה עם 7 בנים.

בבנימין הצדיק היינו עושים שעה התבודדות, אומרים תיקון הכללי וממשיכים הלאה ליוסף הצדיק.

בקלקיליה היינו נכנסים למונית עם 7 ערבים ונוסעים חצי שעה, אפילו שעה עד שכם ואחרי זה הולכים ברגל את כל שכם. מהקסבה את כל שכם היינו הולכים ברגל אל יוסף הצדיק – הולכים ליוסף הצדיק אז יוסף הצדיק שומר עליך.

במשך 5 שנים מתשמ”ד עד תשמ”ט, כל יום היינו הולכים. אז התחילה האינתיפאדה הראשונה והתחלנו ללכת כל יום לשמעון הצדיק, זה היה דבר רגיל היינו יושבים שם שעה.

יוסף הצדיק, בלי זה אי אפשר לחיות, אי אפשר לחיות בלי יוסף הצדיק. משה לקח איתו את עצמות יוסף, משה לא יצא ממצרים בלי יוסף, אי אפשר בלי יוסף, יוסף זה שבעת הרועים.

"אָנֹכִי ה’ אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים", גימטריה שבעת הרועים, שהרועים זה עשרת הדברות. זה בדיוק, בדיוק גימטריה 'שבעת הרועים', לא צריך כולל, בלי כולל. אברהם, יצחק ויעקב, משה, אהרן, יוסף ודוד וגם ארבע האמהות.

משה לא יוצא בלי יוסף הצדיק, אמרתי לו שאין רשות מהצבא, הסברתי לו שלא יסע לשכם, בסוף הוא כן נסע לשכם, הוציא את עצמות יוסף מהקבר והלך איתם – אפילו משה רבינו לא יוצא בלי יוסף, הוא לא הולך למתן תורה בלי יוסף.

ארונו של יוסף הולך לפני מחנה ישראל. הארון של יוסף, של הצדיק, היום זה רבינו והוא הולך לפני מחנה ישראל.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילת השל”ה זו התפילה שהכי מתקבלת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הגמרא (ירושלמי כלאיים פרק תשיעי וכתובות) אומרת שיוסף נמצא במערה של רבי חייא. זה פלא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *