צור קשר עם הרב ברלנד

הגוף שלנו שה' ברא אותנו היה מאיר כמו שמש • השיעור היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

לפניכם השיעור היומי המלא כפי שמסר אותו מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – אתמול לאחר תפילת מעריב יום ראשון ליל כ"ה סיון פרשת קרח:

"כל אבא ישמור על הילד שלו, כל מי שלא יכול לשמור על הילד שלא יבוא להתפלל. כל מי שלא יודע לשמור על הילד שלו, שישאר בבית עם הילד, יאכיל אותו ישקה אותו יקנה לו קרטיבים, ארטיקים. כמו יואב קנה לכל הילדים קרטיבים וארטיקים. ולכן יואב זכה לדרגה הכי גבוהה מכל המדרגות.
ואבנר אפילו שיואב היה בידיים שלו, לא עשה לו כלום. אחרי שיואב הרג אותו, שחט אותו, העיף לו את הראש, תפס אותו אמר לו, עכשיו אני מעיף את הראש שלך, אז בכו לו, אז הוא אמר בסדר אני לא עושה לו כלום והוא חי וקיים. לכן אבנר קבור במערת המכפלה. כל מי שנוסע למערת המכפלה חייב להכנס גם לאבנר בן נר, הוא יותר גדול מדרגת האבות. כי יואב היה בידיים שלו והוא לא עשה לו כלום, אפילו שיואב הרג אותו שחט אותו, העיף לו את הראש למרחקים.
וכל אבא ישמור את הילדים שלו, ושהילדים יגידו אמן, כולם יגידו אמן, תשעים אמנים. ו'שמע ישראל' אומרים חמש פעמים שמע ישראל. בקורבנות, בשחרית ואחרי זה ברבינו תם זה שלוש, מעריב קריאת שמע של המיטה – יחד [זה] חמש 'שמע ישראל'. וצריכים להגיד שלוש קדישים [- קדושות]. קדוש קדוש קדוש. שלוש פעמים יחד עם ובא לציון, שלוש קדוש קדוש קדוש. ועשרה קדישים כל אחד צריך בכל הכוח להגיד עם הבנים, עם אשתו. כל אשה צריכה להגיע להגיד 'יהא שמה רבא'.
כי הגאולה תהיה רק על ידי הנשים, הרב'ה כותב בספר המידות [ניאוף] סעיף ל"ז: שהגאולה תהיה רק על ידי הנשים. כי הניסיון של האשה הרבה יותר מהניסיון של האיש. כי הגוף שלנו זה גוף של שטן "כתנת עור" זה גוף של שטן. כל אחד יש לו גוף של שטן. השטן לוחש לו, גוף של נחש. הנחש הפשיל את העור וה' הלביש את זה את אדם וחוה. כל הגוף שלנו, זה לא גוף אמיתי, זה לא גוף של תחיית המתים, זה לא גוף שה' ברא אותנו. הגוף שלנו היה מאיר כמו שמש, כמו פלורסנט.
"עקב רגלו של אדם הראשון היה מכהה גלגל חמה" – רק העקביים לבד היו מאירים יותר מהשמש. ורבי בנאה נכנס למערת המכפלה וראה את אדם ושרה את יצחק ורבקה ביחד ואת יעקב ולאה ביחד, כשהוא הגיע לאדם הראשון הוא רק ראה את העקביים הוא אמר זה יותר מאיר מהשמש וה' אמר לו עד כאן, 'יציר כפי אין לך רשות לראות'. מי שרוצה להכנס למערת המכפלה יכול ללכת ללמטה ולראות את אברהם ושרה, יצחק ורבקה, יעקב ולאה. עד שהוא יגיע לעקביים של אדם הראשון.
ולכן כל אחד צריך שהגאולה תהיה רק בזכות הבנות. עכשיו נשרפה אמא לשמונה ילדים כל אחד חייב… נשרפה לגמרי רק נשאר אפר, היא אמנם בגן עדן, אבל אנחנו רוצים שתהיה כאן, יש פה אלף בנות, כל בת יכולה להיות מנהלת או מורה. בנות שלא הספיקו את החומר, רוצות להתקבל ל'בארה של מרים', 'נתיבות החינוך' של 'שובו בנים' חייבות להשלים את כל החומר שהם הפסידו. השנה יש לנו חופש גדול, עד א' אלול יש לנו ששים יום עוד עשרה ימים, עד א' אלול. כל בת יכולה להשלים את כל החומר.
צריכה לשבת ולדעת כמה זה שתים ועוד שתים זה ארבע וארבע [כפול שתיים] זה שמונה [וכן המשך ההכפלה:], שש עשרה, שלושים ושתיים, ששים וארבע, מאה עשרים ושמונה, מאתיים עשרים ושמונה, [חמש מאות ושתיים עשרה], אלף עשרים וארבע. רק עשר פעמים [של הכפלה] זה אלף עשרים וארבע. אם זה עשרים זה מיליון, אם זה שלושים זה מיליארד. אם זה ארבעים זה אלף מיליארד, אם זה חמישים זה מיליון מיליארד, אם זה שישים זה טריליון, אם זה שבעים זה אלף טריליון, אם זה שמונים זה כבר מיליון טריליון, אם זה תשעים זה כבר מיליארד טריליון, זה כבר עשרים ושבע אפסים. מגיעים למאה – כתוב "כהם וכהם" רש"י אומר כל אחד צריך ללמוד את הפרק כ"ג וכ"ד בשמואל־ב', הוא אומר "כהם וכהם מאה פעמים" מאה פעמים מגיעים לאלף מיליארד טריליון שלושים אפסים, עם אחד. כל בת צריכה לדעת את החשבון הזה, זה חשבון פשוט שעושים אותו בעשרים שניות מגיעים לאלף מיליארד (מיליארד) [טריליון]. כל אחד צריך לדעת את לוח הכפל בעל פה. ומי שלא יודעת היום, תלמד את זה בחופש הגדול, עכשיו מתחיל החופש הגדול, עד א' אלול.
בישיבות זה יהיה מתשעה באב עד א' אלול, שלושה שבועות. כל בן צריך לדעת קצת חשבונות בעירובין, לדעת את כל החשבונות, לדעת בברכות, כמה ברכות יש, כמה אמנים יש. חייבים להגיד תשעים אמנים, בלי זה אי אפשר להכנס לגן עדן, ואחרי זה להגיד שלושה קדישים [קדושות], שחרית ומנחה ואחרי זה ב'ובא לציון' שלושה קדישים. ואחרי זה בשמע ישראל. ועשרה קדישים זה קדוש קדוש [קדוש] זה שלוש.
ועכשיו אנחנו שומעים כל יום על חמש הרוגים, חמש פצועים קשה, בלי ידיים בלי רגליים, כל הטנקים מתפוצצים כמו מנייר, הטנקים היום זה נייר. זה היום יש אר־פי־גי' מה שלא היה פעם במלחמת השחרור. היה שרמנים, הם הגיעו עם שרמנים המצרים, היה פיאט. ואחרי זה במלחמת ששת הימים, כבר הגיעו פתן, מצרים הייתה תחת רוסיה, והיה לה בלי סוף מיגים, איזה אלף מיגים היה לה, הכל פיצצו בחמש דקות, לא השאירו להם מיג אחד. הכל בזכות שהיינו בשדה, צעקנו בכינו רקדנו עד הבוקר, שבע בבוקר פיצצנו אלף מיגים, (אלף סרמשים) [אולי התכוון לְ- 'מסרשמיטים'] אלף מיראז'ים. ובשניה אחת פיצצו להם את הכל, נשארו בלי אווירון אחד.
והגיעו הטנקים הפתן [עד שערי ירושלים], ואז הגיע תימני משוגע, חולה נפש, קצת מפגר. הוא אמר אני יורה, אותי לא מעניין; פתן… שרמן… מה זה מעניין אותי!? אני יש לי פה רובה 'ברנסטן' [כנראה שמתכוון למקלע ברן]. אני יורה כמה כדורים. והמיכלים [של הדלק] היו צמודים לטנקים לפתן, הגיעו מיריחו. והיו מלאי בנזין, מיכלים של איזה אלף ליטר בנזין, בשביל שהטנקים יוכלו לסוע, מיריחו עד מאה שערים. אז לא היה נשאר זכר ממאה שערים, שום פיאט ושום… לא יכל לבקע את השיריון של הטנקים האלה. ואז התימני הטיפש הזה נתן כמה יריות הוא היה בשפט [רכס הר שלמה] הוא טען אחורנית התלקחו המיכלים שני מיכלים, שני טנקים עלו בלהבות. זה היה צריכים לכבוש את כל ירושלים, אם לא התימני הזה, אם הוא לא היה מפוצץ את המיכלים, יורה כמה כדורים, לא היה נשאר זכר, לא ממאה שערים, ולא מגאולה. הם היו מכוונים דבר ראשון למאה שערים, דבר ראשון לחסל את מאה שערים. זה היה ששת הימים עוד לא נולדתם, תשכ"ז. אחרי זה היה יום הכיפורים, תשל"ד. אז גם כן היה שלמה גפן, הוא פיצץ כמה טנקים, הוא סיפר לי. הוא היה לבדו במערכה, כולם ברחו, אין צה"ל, אין.
כמו שעכשיו בשמחת תורה, יומיים לא היה צה"ל. אנשים אמרו הגיעו ארבע מאות אלף תוך שעתיים, כמה זה מירושלים לבארי? ארבעים וחמש דקות, הכל ריקים – כל הכבישים ריקים. היו ארבע מאות אלף, אמרו אין רובים אין ככה. תעשו רשימות, לקח להם עשרים וארבע שעות לעשות רשימות. אחרי אמרו אין מפתחות לנשקיה, אחרי זה אין רובים, הנשקיות ריקות, חילקו הכל לחמאס. החמאס קיבלו הכל מביבי את כל הנשק שלהם, הכי חדיש… הכל מקבלים מאיראן וביבי מעביר להם את זה בשמחה. החמאס זה נקרא בובי, כתוב בכל המתנסים בקיבוצים, חמאס זה בובי שלנו, זה הבובי שלנו. האויב זה הדתיים, האויב זה הבחורי ישיבות. היום זה שובו בנים, שמתפללים בשבת חמש שעות וביום חול גם חמש שעות, אז זה ה'אויבים העיקריים'… לכן כל הבג"צ זה נגד הדתיים, זה נגד שובו בנים. כל הבג"צ, כתבות והשמצות, כי זה האויב האמיתי שלהם, כיון שעוד מעט הציונים נופלים. החזון איש אמר: אחרי שבעים שנה לא ישאר שום זכר! כל הציונים וככה רואים, אין שום זכר. ונזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן!
"‏.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת ואתחנן לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת ואתחנן־נחמו התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת ואתחנן שיעוריו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *