צור קשר עם הרב ברלנד

אֵלֶּה מַסְעֵי בְנֵי יִשְׂרָאֵל – בְּיַד מֹשֶׁה • שבת מטות‏־מסעי בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בשבת פרשת מטות־מסעי חזק – מברכין מנחם־אב התשפ"ד, זכינו לשבת מרוממת בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם הסיקור המלא מהתפילות השיעורים והסעודות בצל הקודש:

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה כארבעים דקות לפני השקיעה בשעה 19:02 והחל בשירת 'אור זרוע' במשך שתיים עשרה דקות. לאחר השירה עמדו לתפילת מנחה. בסיום תפילת מנחה אמר את סדר ההתקשרות 'מודה אני לפניך ששמת חלקי…' 'הריני מוסר' 'הריני מקשר' מורינו הרב שליט"א אומר מילה במילה וכולם אחריו. לאחר מכן החל הרב בקבלת שבת 'לכו נרננה' מזמור אחר מזמור בחיות עם כל האש החיות והברע'ן. לאחר מכן החל בנעימות שירת 'לכה דודי' באריכות מיוחדת כחמישים ושתיים דקות חוזרים שוב ושוב על כל הקטעים בחיות עצומה. לאחר סיום 'לכה דודי' המשיך הרב את התפילה כסדרה, ערבית עם כל הניגונים בנוסח של שובו בנים בשיא החיות והשמחה. לאחר מכן הרב שליט"א מסיים את התפילה בשירת 'אדון עולם' ו'יגדל אלוקים חי'. לאחר מכן נוספו זמירות לשבת קודש אשר הרב שליט"א נוהג לאמרם יחד עם הציבור – 'שלום עליכם' 'ריבון כל העולמים' 'אשת חיל'. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 21:35 לאחר תפילת ליל שבת שארכה שעתיים ושלושים ושלוש דקות של תפילה.

בבוקרו של יום השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה בשעה 04:47 כשעה לפני הנץ החמה, מורינו הרב שליט"א מיד אמר ברכות התורה ולאחר מכן התחיל את תפילת שחרית כסדרה החל מתיקון חצות – תיקון לאה, זמירות הבוקר, תוך כדי זמירות הבוקר הרב שליט"א התעטף בטליתו. קורבנות. בשבת זו אירע מאורע מיוחד בשעה 05:34 סיימו קורבנות. והרב שליט"א נכנס לביתו להפסקה ארוכה של שעה וחצי (!), אנ"ש שהחלו לחשוש אולי הרב שליט"א לא חש בטוב החלו לומר תיקוני הכללי, הספיקו לומר חמישה תיקוני הכללי ובשעה 07:00 הרב שליט"א הופיע על הבמה החדשה. והחל מיד בפסוקי דזמרה בניגונים בחיות גדולה. ניתן לציין שהרב שליט"א היה בתנועות של שלהבות אש קודש בצורה מיוחדת מאוד בשבת זו. חיות מיוחדת במינה, עד כי אי אפשר לתאר את העוצמות הנוראות הללו ולהעלותם על הכתב.

שמונה עשרה של תפילת שחרית עמדו רק בשעה 08:00. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א הרב מסר שיעור קצר והחל בקריאת התורה לפרשת מטות־מסעי. ניתן לציין כי 'כשהם מחוברות' זוהי הפרשה הארוכה ביותר שנקראת עם מאתיים ארבעים וארבע פסוקים. חוץ מבעלי השמחות והיארצייטים כדרכו הרב שליט"א העלה מעצמו אורחים וקרואים נוספים. קריאת התורה ארכה כשעה תמימה. את ההפטרה קרא בנו של הרב נחמן חג'בי הי"ו.

מיד לאחר ההפטרה הרב ניגן את 'זרעא חיא וקיימא' במשך כחמש דקות לאחר מכן הרב ערך ברכת החודש, עם ניגון 'יחדשהו' המוכר לנו מסעודה שלישית. וניגן 'כי לקח טוב' והכניסו את הספר תורה לארון. ואז עמד הרב שליט"א לתפילת המוספין. לאחר סיום חזרת הש"ץ דמוסף הרב מסר שיעור כשבע דקות המדבר מהתורה המובאת בליקוטי הלכות מתנה ה' מחנה הנביאה, וכן דיבר מעניין סוגית חרדל ודבורים. לאחר מכן הרב המשיך 'עלינו לשבח' סיים את התפילה עד סיום 'אנעים זמירות' ואמר אף תיקון הכללי. בסיום קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס, ומסר שיעור במשך כארבע דקות בו דיבר על ענייני החשבון של רש"י בשמואל־ב' כ"ד – שכעת ההילולא שלו – "כהם וכהם מאה פעמים". לאחר השיעור הרב שליט"א אמר קדיש ואז החל למסור שיעור נוסף על הרב וליס שבזכות שאמר "חיים ארוכים" על חבל התליה כשהוא עטור בתפילין אל מול החיה הנאצית, זכה להנצל ולהקים דורות בישראל. רק בשעה 10:20 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר כמעט ארבע שעות ועשרה דקות של תפילה שחרית קריאת התורה מוסף קידושא רבה ושיעור שזכינו. וזאת מלבד ההפסקה של שעה וחצי שבו הציבור עמד וחיכה למורינו הרב שליט"א ואם נוסיף את זאת הרי שמדובר בחמש שעות וארבעים דקות של תפילת צפרא דשבתא.

בשעה 19:19 נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש למרפסת ביתו באמירת קדיש והחל באמירת 'בריך שמיה' ובשירת 'יהא רעווא' במשך חמש דקות. לאחר מכן קרא בתורה – דברים – שלושה קרואים. לאחר מכן מיד תפילת שמונה עשרה, ובסיום תפילת מנחה של שבת שארכה כעשרים דקות, על מקומו במרפסת הרב שליט"א נטל את ידיו לשלוש סעודות בדקה של שקיעת החמה. כדרכו בקודש החל עם הכזית הראשון החל בזמירות סעודה שלישית כעשרים דקות. לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך שלושים ושלוש דקות הרב שליט"א חוזר שוב ושוב על כל הבתים. לאחר מכן המשיך בשירת 'כה אמר ה' מצא חן במדבר' במשך כשש דקות דקות, לאחר מכן עבר לשירת 'כה אמר זכרתי לך חסד נעוריך' במשך אחד עשרה דקות נוספות. לאחמ"כ 'עד הנה עזרונו רחמיך' במשך כרבע שעה. לאחר סיום הניגונים הרב שליט"א החל בניגון 'יחדשהו' הנהוג לשיר בברסלב בשבת החודש. בסיום הניגון הרב החל 'צור משלו אכלנו' וזימן על הכוס.

בשעה 21:05 החל הרב שליט"א בשירת 'למנצח בנגינות' כחמש דקות. לאחר מכן המשיך בתפילת ערבית של מוצאי השבת בניגונים באש להבה. באמירת 'ויהי נועם' מורינו הרב שליט"א האריך בשירת 'ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו' במשך שתיים עשרה דקות וכן השיר הבא אחריו 'הוא יפתח' הרב הוסיף לשיר כשתי דקות.

רק לאחר כמעט שעה של אריכות בשירה הנ"ל. הרב ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…' במשך כדקה. לאחר הבדלה נטל הרב את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. מורינו הרב שליט"א שר את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת. לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר שיעור במשך שלוש דקות. לאחר מכן המשיך את הזמירות עד הסוף, בסיום זימן על הכוס ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 22:22 לאחר אריכות של שלוש שעות שזכינו להיות יחד עמו ברציפות מתפילת מנחה עד לסיום מלווה מלכה. סה"כ כל השבת כתשע שעות וארבעים דקות להם זכינו בצל הקודש בשבת קודש כ"ח תמוז מטות־מסעי – חזק – מברכין חודש מנחם‏־אב – התשפ"ד.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

צפו: תפילת שחרית ואמירת קינות ט' באב תשפ"ד המלא עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

תפילת שחרית ברוב עם הדרת מלך בבוקר ט' באב תשפ"ד  עם מורינו, כ"ק הגה"צ הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *