צור קשר עם הרב ברלנד

קוּמִי רֹנִּי בַלַּיְלָה לְרֹאשׁ אַשְׁמֻרוֹת • חבורת בני הנעורים בהשתתפות הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בליל שישי האחרון – אור לכ"ז תמוז פרשת מטות־מסעי התקיימה במעון קודשו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א חבורת בני הנעורים לבחורי ישיבה קטנה דקהילתנו הקדושה.

כמידי שבוע גם בשבוע זה התקיימה חבורת בני הנעורים, אך הפעם ציפתה לבחורי החמד הפתעה שציפו לה, כפי שלפני שבועיים התקיימה חבורה לבחורי 'פאר בני הנעורים' דישיבה גדולה בהשתתפות מורינו הרב שליט"א. כך השבוע התקיימה לבחורי ישיבה קטנה חבורה בצל הקודש.
תחילה הבחורים החלו בניגוני רגש במשך כעשרים דקות, לאחמ"כ מורינו הרב שליט"א נכנס והשתתף בשירי הרגש במשך כחצי שעה נוספת. בין ניגוני הרגש הרבים בלטו בעיקר הניגונים: 'על זה היה דווה ליבנו', 'נפשי החזקה והפקחת', 'שומרי מצוותיה'. בהם נשמעה שירתם החזקה של הבחורים הטהורים אף למחוץ מעון קודשו.
לאחר סיום הניגונים מסר מורינו הרב שליט"א שיעור במשך כעשרים ושבע דקות בו הזכיר נושאים רבים לפניכם תקציר ממהלך השיעור:
את השיעור החל בעניין השיפוץ הנרחב שנעשה בבית מדרשינו ובפרט מהמקום החדש שבזכות השיפוץ נעשה לבחורי החבורה שיכלו להשתתף מקרוב בתפילה בצפרא דשבתא. מורינו הרב שליט"א שיבח את הבחורים הרבים שנענו לקריאתו והגיעו. ודיבר ממעלת הניגונים בתפילה, הרב שליט"א הזכיר כי מאז התפילות בבית מדרשינו 'שובו בנים' ברובע – העיר העתיקה לא היו כ"כ הרבה בחורים בתפילת השבת. הרב הוסיף לומר כי כל הניגונים בתפילה זה בכדי לחבר רחל ולאה ומעניין זה הסתעף לענייני קבלה בו הסביר כיצד מחברים רחל ולאה ואמר שכל אחד מגיל שלוש עשרה, צריך ללמוד בכל יום רבע שעה קבלה פשוטה. לאחמ"כ דיבר מפרשת פנחס ומעניין בנות צלפחד ששמותיהם מרמזים על מעלותיהם כדוגמת מחלה שבזכות שהייתה מחוללת כל היום זכתה למחילת עוונות. לאחר מכן חיזק את הבחורים בעניין שמירת העיניים בפרט בימי בין הזמנים ההולכים וקרבים והניסיונות הולכים וגדלים. הרב שליט"א אמר כי העצה האמיתית נגד היצה"ר הוא רק ללמוד גמרא בעיון ולהכניס את הראש בתוך סוגיות הגמרא. וברוך אומר ועושה החל לעסוק בסוגיא בה עסקו בדף היומי בימים האחרונים – סוגיית חרדל ודבורים ונכנס בעומק ובעיון השיטות במהלך הסוגיא. תוך כדי ליבון הסוגיא חיזק בעניין שמירת הלשון ואמר שמי שמדבר לשון הרע אזי הוא מתגלגל בדבורים.
לקראת סוף השיעור חיזק הרב שליט"א ביתר שאת על לימוד בפרט בימי בין הזמנים והוסיף לומר את דברי החזון איש שבבין הזמנים יש זמן ללמוד כפול, היות ולא כפופים לסדרי הישיבה וניתן ללמוד בלילה. הרב שליט"א הוסיף לומר שניתן אף ללמוד אגדתות הש"ס כהמובא בקידושין דף כ"ט ע"ב בסיפור רב ביבי בר אביי במעשה מנחש ושבעת הראשים כמובא שם. את השיעור סיים הרב שליט"א בסיפור הבעל שם טוב איך בזכות ה־א' ב' זכו להנצל הבעש"ט, אודל הנביאה, ור' הירש שמשו של הבעש"ט. לאחר השיעור בירך מורינו הרב שליט"א את כל הבחורים שיזכו לסיים את הש"ס עוד השנה איכ"ר.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

צפו: תפילת שחרית ואמירת קינות ט' באב תשפ"ד המלא עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

תפילת שחרית ברוב עם הדרת מלך בבוקר ט' באב תשפ"ד  עם מורינו, כ"ק הגה"צ הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *