צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לתושבי חריש במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש יום רביעי ליל כ"ו תמוז פרשת מטות מסעי, התקיים בבית מורינו הרב שליט"א שיעור לתושבי חריש תלמידי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם תקציר ממהלך השיעור:

את השיעור הרב שליט"א החל בעניינא דיומא על חיסולם של רבי המחבלים בחיזבאללה ובאיראן, ומהניסים שהקב"ה עושה בכל דור ודור כמו"כ הרב שליט"א סיפר רבות מעשיות של ניסים שארעו עם יהודים. כמו"כ הזכיר את מעשיית היהלום שחפשו אותו בטיטאניק ולבסוף היה אצל אשה שנצלה מהטיטאניק ובערוב ימיה סיפרה זאת לכלי התקשורת במקום בו טבעה אונית הפאר והראתה את היהלום לכולם וזרקה אותו לים. לאחמ"כ הרב שליט"א חזר לעניין "באבוד רשעים רינה" בחיסול בבירות וסיפר כיצד נסע ללבנון בכדי להחזיר את יהודה כץ וכיצד ביקר שם בקבר זבולון בן יעקב. (ניתן לקרוא כאן את הסיפור המלא).
לאחר כל הסיפורים הרב שליט"א חיזק את המשתתפים להתחזק בלימוד הגמרא בפרט בימי בין הזמנים והזכיר את דברי החזון אי"ש זיע"א על כך שבבין הזמנים ראוי ללמוד כפול מהזמן. כמו"כ הרב שליט"א כהלכה עובר למעשה החל ללמוד עם המשתתפים את סוגיית חרדל ודבורים הנלמדת כעת בדף היומי – בבא בתרא. עם כל המפרשים בעיון רב.
לאחר מכן הוסיף לומר כי כל אחד צריך לחדד את השכל ולעשות את כל החשבונות, כדוגמת החשבון המופיע ברש"י בשמואל־ב' כ"ד ג', אותו הרב שליט"א מזכיר רבות לאחרונה – על הפסוק "כהם וכהם מאה פעמים" שמכפילים מאה פעמים כל מספר בכפולות שתיים. והזכיר כי זוהי ברכת יואב שהיה מחלק צדקות לכולם.
בהמשך הביא את רש"י על הפסוק "ובאלה לא היה איש" מפרשת השבוע שעברה – פנחס: שרק הגברים מתו במדבר ואילו הנשים לא חטאו בשום חטא במדבר, ועל כן כל הנשים זכו להכנס לארץ ישראל. לאחמ"כ סיפר על נסיעתו למפלי ויקטוריה בשנות הגלות – חודש טבת התשע"ד כפי שהובא בהרחבה בגיליון "התחדשות" חודש טבת התשפ"ד בסדרת הכתבות על הגלות. הרב שליט"א המשיך לחזק ללמוד כמה שיותר גמרא ופוסקים. ובסיום השיעור חזר למה שהחל עמו את השיעור – באבוד רשעים רינה, ואמר את דברי הספה"ק כי כל השרים והרודנים שהציקו לעם ישראל, הם בעצם הציקו לעצמם ולא נשאר מהם זכר כלל! וזה גם מה שרואים כעת שקורה. כי הקב"ה לא מוותר על טיפת דם אחת שיצאה מיהודי בגלל שונאי ישראל ומתנקם בכל אלה, ככתוב "הרנינו גויים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו".

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

צפו: תפילת שחרית ואמירת קינות ט' באב תשפ"ד המלא עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

תפילת שחרית ברוב עם הדרת מלך בבוקר ט' באב תשפ"ד  עם מורינו, כ"ק הגה"צ הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *