צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לבחורי אנשי שלומינו בבית הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום שני ליל כ"ד תמוז פרשת מטות־מסעי מסר מורינו הרב שליט"א שיעור ארוך מאוד של קרוב לשעה לבחורי אנשי שלומינו במעון קודשו. לפניכם סיקור מהשיעור:

את השיעור הרב שליט"א החל בעניין פרשת השבוע ומגדולתם של בנות צלפחד, וכן דיבר במעלת נשות ישראל שלא התבלבלו ולא לקחו חלק בחטאי המדבר וזה המופיע בפסוק "ובאלה לא היה איש" שרק מהגברים לא נכנסו לארץ ישראל ואילו מהנשים כולם זכו להכנס לארץ הקודש. ואמר הרב שליט"א מספר פעמים במהלך השיעור על התפקיד של האמא שכל חינוך הילדים תלוי באמא.
לאחר מכן חיזק על עניין התפילה בנץ החמה ואמר שגם אם נוסעים לקברי צדיקים במשך הלילה צריך להשאר ער עד לנץ להתפלל שחרית ורק לאחמ"כ ללכת לישון. לאחמ"כ דיבר מעניין אברהם באור כשדים וכיצד גרם לכל דורו להפסיק לעבוד עבודה זרה. לאחמ"כ עסק מהמובא בתנ"ך על העברת ארון הברית מבית שמש לקרית יערים והביא את הפסוקים "גורן כידון", "גורן נכון". ואמר שאם דוד לא היה כועס ה' היה מגלה לו כי המקום בו נהרגו 50,070 איש וכן מותו עוזא כשעבר ארון הברית במקום קודש הקודשים.
בהמשך השיעור עסק בנושא כיצד שאול הגיע כדי להכניע את אגג מלך עמלק ונרמז בגימטריא – בשמו 337 אגג מלך עמלק. וכן הוסיף לומר שכל אדם בא לכלות קליפה מסוימת וזה דוד שאל "מדת ימי מה היא" ובגמטריא "מדת" – גלית. עוד הוסיף לדבר ממלחמת עמלק שאם שאול היה מחכה לשמואל עוד דקה ולא היה מקריב את העולה, היה זוכה למלכות עולם. כי הצדיק יודע הכל ורואה הכל. כמו אצל אליעזר שראה על רבקה שיצא ממנה עשו, ובאמת רבקה הייתה צריכה להכניע את עשו וזה סוד ה"כד" של רבקה. ועשה את החשבון של רש"י המובא בפסוק "כהם וכהם מאה פעמים" שהוא מגיע להכפלה של ארבעה פעמים טריליון. וכי הברכה של יואב גדולה מהברכה של משה רבינו בזכות שהיה מחלק אוכל לעם ישראל והיה עושה חסדים. במהלך השיעור סיפר מעשיות רבות ביניהם כיצד נחשף הכותל המערבי בזכות האשפה שהיו משליכים שם. כמו כן סיפר כיצד ניצל מטוס שלם מהתרסקות בזכות אחד מאנ"ש בשם ר' נחמן ביטון הי"ו שאמר לכל יושבי המטוס לומר יחד עמו שלושה פעמים את הפסוק "כי תעבור במים אתך אני", הרב שליט"א הרבה לדבר במעלת הפסוק הזה. וחיזק את הנסיעה לאומן על ראש השנה.
בסיום השיעור הרב שליט"א הזכיר את העניין שיש לו עדיין ויזה שחורה לאוקראינה וזה הזמן בשבילנו להתחזק בתפילות ביתר שאת שנזכה השנה לאומן ראש השנה יחד עם הצדיק שליט"א.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

צפו: תפילת שחרית ואמירת קינות ט' באב תשפ"ד המלא עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

תפילת שחרית ברוב עם הדרת מלך בבוקר ט' באב תשפ"ד  עם מורינו, כ"ק הגה"צ הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *