צור קשר עם הרב ברלנד

"הצדיק מוצב בשמיים" – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

איך נדב ואביהוא אמרו, מתי ימותו משה ואהרן?

החיזוק היומי מהגה"צ מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – יום ו', כ' תמוז תשפ"ד

אם קשה ללמוד גמרא אז לומדים את הפרשה.

ללמוד את הפרשה זה לדעת שהגר היתה נכדה של פרעה ואברהם התחתן איתה, הוא לא פסל את השידוך, אמר שידוך טוב. ולדעת שעשו התחתן עם מחלת בת ישמעאל, עם הנכדה של אברהם אבינו והאיש ישמעאל מת.

צריכים לתת לתלמידים קצת ראשי פרקים ולעשות להם מבחנים על זה. לקחת את כל הבחורים, נמצאים פה עכשיו 100 בחורים חייבים לדעת את כל הפרשה.

הפרשה זה הדבר הכי מעניין, איך שהפרשה בנויה ואיך שהכל מסודר, כל מה שאוהבים לקרוא זה יותר מעניין מהכל. איך נדב ואביהוא אומרים אימתי ימותו משה ואהרן, יאללה שימותו כבר.

מילא עשו אומר שאבא שלו (יצחק) כבר ימות, עוד אפשר להבין הוא היה רשע, "אפשר ללמד עליו זכות". אבל שנדב ואביהוא יגידו, מתי ימותו משה ואהרן?

אומר העשרה מאמרות שעל זה כתוב בשמות פרשת משפטים, "וְאֶל מֹשֶׁה אָמַר עֲלֵה אֶל ה' אַתָּה וְאַהֲרֹן נָדָב וַאֲבִיהוּא וְשִׁבְעִים מִזִּקְנֵי יִשְׂרָאֵל". הלכו כל הזקנים עם משה ואהרן וכולם חשבו שהם עולים להר סיני, הם לא ידעו שהם נעצרים, עד שיצאה בת קול שאמרה לעצור לעצור, לעמוד לעמוד.

עצרו את כולם, את כל השבעים זקנים עצרו, אבל נדב ואביהוא המשיכו להתקדם והם רואים שמשה ואהרן מתקדמים. הם היו בטוחים שהם עולים לשמיים, אמרו, אם אלה (משה ואהרן) עולים לשמיים אז בואו אנחנו ננהיג את הדור הם כבר לא יחזרו – צריך לדעת שהצדיק מוצב בשמיים, הוא בכלל לא בארץ.

עד ערב שבת גומרים את הפרשה, גומרים גם את אחרי מות נדב ואביהוא, את כל השיטות למה הם נשרפו, למה הם רצו שמשה ואהרן ימותו, מה הם עשו להם?

כל זה כתוב במפרשים עשינו על זה מבחן, ב 15 דברים נדב ואביהוא טעו: 1. שלא נטלו עצה זה מזה (’מדרש רבא לויקרא פרשת כ). 2. שהביאו אש זרה. 3. חיכו שתרד אש מהשמיים.., אז הם התעברו באליהו הנביא.

אליהו הנביא זה נדב ואביהוא, אליהו הנביא שהוריד אש מהשמיים זה היה ע”י עיבור של נדב ואביהוא ואז הם הורידו את האש- את האש שנדב ואביהוא היו צריכים להוריד במשכן, הם הורידו אצל אליהו הנביא על הכרמל, הם  הורידו את האש מהשמיים.

עכשיו כל אחד צריך להוריד אש מהשמיים.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

"ארץ ישראל ליהודים רק אם יש בה חרדים" – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

מה אמרו מלכי האומות הערביות לרב חיים זוֹננפלד זצ"ל אודות ארץ ישראל החיזוק היומי מהגה"צ …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *