צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לתושבי באר שבע במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום רביעי פרשת בלק ליל י"ב תמוז התשפ"ד נכנסו אנשי שלומינו מהעיר באר שבע לשיעור בבית מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. מורינו הרב שליט"א מסר שיעור כארבעים דקות לפניכם תקציר ממהלך השיעור:

את השיעור התחיל הרב שליט"א מעניין הפטרת פרשת חוקת – בת יפתח הגלעדי והרחיב בסיפור כיצד בת יפתח רצתה מאוד להשחט ולהעלות לעולה. מעניין לעניין עבר לדבר על הביטול לצדיק והביא את שבט בנימין שהיו הראשונים אחרי נחשון בן עמינדב שקפצו לים והביא את הגמרא על הפסוק "שם בנימין צעיר רודם" – רד ים, ששבט בנימין היו הראשונים לרדת לים. ועל המשך הפסוק "שרי יהודה רגמתם" ששבט יהודה רגמו אותם באבנים, כי הם נכנסו לים שלא כפי הסדר. והרחיב בעניין הביטול לצדיק והוסיף ששבט בנימין אמרו שאם הצדיק אומר ללכת אז אין ים. והביא את הנכתב בדברי הימים על שבט זבולון שכתוב "בלא לב ולב" שהלכו אחרי דוד במלחמתו בלי לב.

לאחמ"כ בהמשך השיעור עסק בגדולתו של קֹרח והביא את הליקוטי הלכות שהיה למעלה מהמקום ולמעלה מהזמן ומכך שהיה עף עם ארון הברית. ודווקא בגלל גדולתו העצומה נתנסה בעניין הביטול לצדיק. מעניין זה חזר לעניין בת יפתח שרצתה שיפתח ישחט אותה. והביא את האבודרהם שאומר שיצא בת קול כמו אצל אברהם אבינו "אל תשלח ידך אל הנער" ולמרות שלא שחטה מהסכין של יפתח נטף ג' טיפות ועל כן בתקופת תמוז שאז ארע מעשה מבת יפתח לא שותים מים מהברזים. עוד הוסיף הרב שליט"א כי אצל אברהם אבינו נטף ג' טיפות מהסכין שבא לשחוט את יצחק ועל כן גם בתקופת תשרי שאז היה עקידת יצחק לא שותים מים מהברזים. והביא את המעשה מבִּתוֹ של נחוניא חופר שיחין שנפלה לבור ובזכות מעשי החסד שלו זכה שאברהם אבינו העלה אותה מהבור. יש לציין כי תוך כדי השיעור הרב שליט"א הזכיר את גדולתו העצומה בתורה של הגאון רבי יהודה דרעי זצוק"ל רבה של באר שבע.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

איך בזכותו של רבי אלחנן וסרמן הי"ד נפתחה ישיבת ברסלב הראשונה • ליומא דהילולא

היום י"א תמוז מקובל כי הוא יום הירצחו של רבי אלחנן וסרמן הי"ד ראש ישיבת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *