צור קשר עם הרב ברלנד

"עֲשֵׂה לְךָ שָׂרָף וְשִׂים אֹתוֹ עַל נֵס" • שבת פרשת חוקת – שבת שבע ברכות לנינו בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בשבת פרשת חוקת התשפ"ד, זכינו לשבת מרוממת בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. בשבת זו נערכה אף שמחת בית הצדיק עם שמחת שבת השבע ברכות לנינו החתן-דנן ר' שמעון בהרה"ח ר' נחמן טרייסמן שליט"א חתן לבית משפחת צוקר. עב"ג ביתו של ר"מ בישיבת 'חכמה ודעת' הרה"ח ר' יצחק הלפרין שליט"א חתן הרה"ח המשפיע ר' מיכאל גול שליט"א ראש ישיבת 'מגיני ארץ'.
לפניכם הסיקור המלא מהתפילות השיעורים והסעודות בצל הקודש:

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה כבשבוע שעבר – ארבעים דקות לפני השקיעה בשעה 19:10 והחל בשירת אור זרוע במשך עשר דקות. לאחר השירה עמדו לתפילת מנחה. בסיום תפילת מנחה אמר את סדר ההתקשרות 'מודה אני לפניך ששמת חלקי…' 'הריני מוסר' 'הריני מקשר' מורינו הרב שליט"א אומר מילה במילה וכולם אחריו. לאחר מכן החל הרב בקבלת שבת 'לכו נרננה' מזמור אחר מזמור בחיות עם כל האש החיות והברע'ן. לאחר מכן החל בנעימות שירת 'לכה דודי' שארכה כשלושים ושתיים דקות. חוזרים שוב ושוב על כל הקטעים בחיות עצומה. לאחר סיום 'לכה דודי' המשיך הרב את התפילה כסדרה, ערבית עם כל הניגונים בנוסח של שובו בנים בשיא החיות והשמחה. לאחר מכן הרב שליט"א מסיים את התפילה בשירת 'אדון עולם' ו'יגדל אלוקים חי'. לאחר מכן נוספו זמירות לשבת קודש אשר הרב שליט"א נוהג לאמרם יחד עם הציבור – 'שלום עליכם' 'ריבון כל העולמים' 'אשת חיל'. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 21:20 לאחר תפילת ליל שבת שארכה שעתיים ועשרה.

בעקבות השיפוצים בבית מדרשינו עם החלפת הריצוף בבית מדרשינו – אולם התפילות ותיקון צינורות הניקוז.  בית מדרש שהפך לאתר בניה לא היה כשיר לתפילה יחד עם הרב שליט"א ועל כן מורינו הרב שליט"א לא ירד בשבת זו אל אולם התפילות לתפילת שחרית. אך למרות זאת בבוקרו של יום השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה במרפסת ביתו בשעה 04:16, מורינו הרב שליט"א מיד אמר ברכות התורה ולאחר מכן התחיל את תפילת שחרית כסדרה החל מתיקון חצות – תיקון לאה, זמירות הבוקר. קורבנות ופסוקי דזמרה בניגונים בחיות גדולה. רק כשעתיים לאחר תחילת תפילת שחרית בשעה 06:10 הרב שליט"א עמד לתפילת שמונה עשרה. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א החל בקריאת התורה לפרשת חוקת. בזה אחר זה רבו העולים – בעלי השמחות והיארצייטים. ביניהם החתן-דנן ר' שמעון טרייסמן הי"ו. להפטרת – בת יפתח הגלעדי – עלה בחור הבר מצווה נפתלי נ"י ברה"ח ישראל יגודיוב שליט"א. קריאת התורה עם שני הקריאות ארכה כשעה תמימה.

לאחר ההפטרה הרב ניגן את 'זרעא חיא וקיימא' במשך כארבע דקות לאחר מכן הרב ניגן 'כי לקח טוב' והכניסו את הספר תורה לארון. בשעה 07:11 עמד הרב שליט"א לתפילת המוספין דשבת לאחר סיום חזרת הש"ץ דמוסף המשיך הרב שליט"א בסיום התפילה, קוה אל ה', עלינו לשבח, אדון עולם, יגדל אלוקים חי, אנעים זמירות. ולסיום זכינו אף לומר עמו תיקון הכללי בניגון ונעימה כנהוג לאחר התפילה.
בסיום תיקון הכללי קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס. וראו הפלא למרות מרום גבוהו של הרב שליט"א, הצליחו לשמוע את הקידוש ממרחק. הרב שליט"א מסר שיעור במשך כדקה בו דיבר על הפטרת השבוע המדברת מבת יפתח הגלעדי הרב שליט"א הביא את האבודרהם כי הבת רצה להיעקד כיצחק אבינו, אך אז יצאה אותה בת קול ואמרה 'אל תשלח ידך אל הנער' והיא חיה לעולם.
לאחר השיעור בשעה 07:45 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר תפילה של שלוש וחצי שעות בדיוק של תפילה שחרית קריאת התורה מוסף קידושא רבה ושיעור שזכינו.

בשעת השקיעה נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש למרפסת ביתו באמירת קדיש והחל באמירת 'בריך שמיה' ובשירת 'יהא רעווא' במשך חמש דקות. לאחר מכן קרא בתורה – בלק – שלושה קרואים. לאחר מכן מיד תפילת שמונה עשרה, ובסיום תפילת מנחה של שבת שארכה כעשרים דקות, על מקומו במרפסת הרב שליט"א נטל את ידיו לשלוש סעודות. כדרכו בקודש עוד תוך כדי דיבור של כזית הראשון החל ב'אתקינו סעודתא' – זמירות סעודה שלישית כעשרים דקות. לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך שלושים ושבע דקות הרב שליט"א חוזר על הבתים 'רברבין' 'אלה־ה דילה' ו'למקדשך תוב' עשרות פעמים. לאחר מכן המשיך בשירת 'כה אמר ה' מצא חן במדבר' במשך כשש דקות, לאחר מכן עבר לשירת 'כה אמר זכרתי לך חסד נעוריך' במשך חמש דקות נוספות. באופן מפתיע הרב שליט"א עבר לשיר 'עד הנה עזרונו רחמיך' ניתן לציין כי למעלה מחצי שנה לא זכינו לשיר זאת עם הרב שליט"א. הרב חזר שוב ושוב על שיר ההודיה להשי"ת במשך עשרים וחמש דקות. לאחר מכן הרב שליט"א זימן על הכוס. עוד יש לציין כי סעודה שלישית השבת הייתה ארוכה מהרגיל במשך שעה וארבעים רק סעודה שלישית למותר לציין כי כל אותה העת הרב שליט"א במרומי גילו עומד על רגליו הקדושות!.

בשעה 22:00 החל הרב שליט"א בשירת 'למנצח בנגינות' כחמש דקות. לאחר מכן המשיך בתפילת ערבית של מוצאי השבת בניגונים. לאחר מעריב באמירת 'ויהי נועם' מורינו הרב שליט"א החל בשירת 'ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו' ו'הוא יפתח' בהם הרב האריך כעשר דקות. לאחר סיום התפילה הרב שליט"א ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…' במשך כדקה. לאחר הבדלה הרב שליט"א מיד החל בזמירות למלווה מלכה 'במוצאי יום מנוחה' וזה עוד קודם שנטל הרב שליט"א את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. לאחר נטילת הידיים וברכת המוציא מורינו הרב שליט"א המשיך את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת. ניתן לציין כי במהלך מלווה מלכה נעמד לצידו של מורינו הרב שליט"א החתן-דנן החתן-דנן שמעון טרייסמן הי"ו. החתן-דנן זכה לעמוד כמלך לצידו של הסבא קדישא – מורינו הרב שליט"א במשך כל המלווה מלכה.
לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר שיעור במשך כשבע עשרה דקות בקולות וברקים. לאחר מכן המשיך את הזמירות עד הסוף ריבון כל העולמים. בברכת המזון הוסיף את הפיוט לשבע ברכות 'דווי הסר וגם חרון…' בסיום כמובן ערך את השבע ברכות להחתן-דנן. לאחר סיום השבע ברכות החל בשירת 'שמח תשמח רעים אהובים' בחתימת שבת השבע ברכות ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 23:30 לאחר אריכות של שלוש שעות ושלושים וחמש דקות שזכינו להיות יחד עמו ברציפות מתפילת מנחה עד לסיום מלווה מלכה. סה"כ כל השבת כתשע שעות להם זכינו בצל הקודש בשבת חוקת ז' תמוז התשפ"ד.

גלריית תמונות ממוצאי שבת קודש פרשת חוקת (באדיבות גיליון "התחדשות"):

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת חוקת לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת חוקת התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת חוקת שיעוריו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *