צור קשר עם הרב ברלנד

"כָּל הַסְּפִירָה זֶה לִזְכּוֹת לִתְחִיַּת הַמֵּתִים" • השיעור היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

לפניכם השיעור היומי המלא כפי שמסר אותו מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – אתמול לאחר תפילת מעריב יום חמישי ליל כ"ט אייר פרשת במדבר:

"אז היה עשרה הרוגים בחוף הים ליד ראש הנקרה, וטילים. ועוד עשרה פצועים קשה בצאלים שהתפוצץ מחסן תחמושת. זה הכל כי כל הבנות עוד לא האריכו את השמלות. ועוד הולכות עם שסע שזה הכי נורא ואיום, זה ממש פריצות איסור דאורייתא. כל בת צריכה מיד לתפור את השסע שלה. ואז יפסיקו להיהרג חיילים.
עכשיו אנחנו בחמישה וארבעים יום – ראש חודש סיון, שעכשיו אנחנו כבר עוד חמישה ימים מתן תורה, שאז פסקה זוהמתן כולם זכו לתחיית המתים. כי כל הספירה זה לזכות לתחיית המתים, וכל הנשים במדבר זכו לתחיית המתים. כל הנשים במדבר לא מתו, אף אשה לא מתה, כמו שכתוב בפרשת פנחס "ובאלה לא היה איש" – לא נשאר שום איש, מכל יוצאי מצרים, לא נשאר שום איש. כי האנשים עשו עגל [ואילו] הנשים לא עשו עגל, היו נגד העגל. אבל הגברים היו בעד העגל, כתוב "ויתפרקו" פרקו להם את האוזניים, חתכו להם את האוזניים, תלשו את הנזמים עם האוזניים, את העגילים עם האוזניים.
לכן אשה אסור לה לכבס בראש חודש, עכשיו זה ראש חודש יום שישי. אשה הייתה צריכה לכבס היום בלילה, או עוד הלילה זה עוד מותר. מחר כבר אסור לכבס. רק דברים הכרחיים מאוד – פיקוח נפש. אבל אם זה לא פיקוח נפש, אסור לכבס בראש חודש. כי הנשים קיבלו את כל שתיים עשרה ראשי חודשים, השנה זה היה שלוש עשרה ראשי חודשים. כי האשה היא תמיד יותר מהאיש.
כמו שכתוב בגמרא ק"מ עמוד ב' בבא בתרא, שאם נולד תינוק מקבלים מנה, אם נולד תינוקת מקבלים מאתיים. אמר רב חסדא שהתינוקת יותר חשובה מהתינוק, הבת יותר חשובה מהבן. כי הבת לומדת, הבת עושה מבחנים, הבת לומדת להיות מורה, להיות מנהלת. הבנים מסתובבים סתם ברחובות, זורקים אבנים על ערבים, על מכוניות של ערבים. הבנים לא יודעים למה הם שייכים, למה הם נמצאים. מי שלא יכול ללמוד גמרא שמונה שעות ביום, הוא נהיה פרחח, הוא נהיה עבריין, יושב בבתי כלא, מוכר סמים, מעשן סמים מעביר סמים. כל הבנים הולכים לאיבוד, עכשיו אנחנו בכזה דור שרוב הבנים הולכים לאיבוד.
כמו שאמרה מרים לאבא שלה, אבא שלה אמר ש'להתגרש מיד'. אז הוא [עמרם] אמר לה [למרים] אז יהיה בנות, עם ישראל יקום מהבנות. כי העיקר עם ישראל קם מהבנות, שהבנות הם יראות שמים, הם תמימות הם מקבלות את כל התרי"ג מצוות.
ולכן ה' שאל את הבנות – לפני – את האמהות – לפני מתן תורה, יום קודם. אם אתן מסכימות לקבל את התורה. משה קרא לכל האמהות, ככה כתוב במדרש שוחר טוב פרק ח'. קרא לכל האמהות יום לפני מתן תורה, חמישה ימים לפני מתן תורה עשרת הדברות, הוא שאל אותם אם הם מוכנות.
"אנכי ה' אלקיך" הם אמרו כן, "לא תרצח" "לא תנאף" "לא תגנוב" אמרו כן. לפי רבי עקיבא אמרו כן, הכוונה שהם מסכימות. לפי רבי יהושע אמרו לא, "לא תרצח" לא. "לא תנאף" לא. "לא תגנוב" לא. אז הבנות הם מקבלות את התורה לפני הבנים. הם מקבלות את התורה יותר בתמימות, יותר ברצינות, כל בת יותר רצינית מבן, יותר לומדת יותר שולטת בלימודים. לכן הבנות תמיד מוציאות במבחנים ציונים יותר גבוהים מהבנים. בכיתות מעורבות באוניברסיטאות הבנות תמיד ראשונות בכל המבחנים.
ולכן בת צריכה לדעת שהתפקיד שלה ללמוד להיות מורה, להיות מנהלת. אם כל בת תהיה מנהלת סמינר, אלף בנות, זה כל בת מנהלת על אלף בנות. אלף כפול אלף זה מיליון בנות שעושות תשובה, ועל ידי זה תבוא הגאולה השלמה במהרה בימינו אמן
"‏.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

בְּנְיַן עֲדֵי עַד • שבע ברכות לנינו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

השבוע ביום שני אור לי' תמוז התקיימה שמחת השבע ברכות האחרון לנין הגה"צ רבי אליעזר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *