צור קשר עם הרב ברלנד

"יסוד שביסוד כולם נוסעים ליוסף הצדיק" • השיעור היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

לפניכם השיעור היומי המלא כפי שמסר אותו מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – אתמול לאחר תפילת מעריב יום ראשון ליל כ"ו אייר פרשת במדבר:

"אז היום יסוד שביסוד כולם נוסעים ליוסף הצדיק, אף אחד לא נשאר כאן. הכבישים מלאים בצבא אין בעיה. אז היום יסוד שביסוד "וְזָכַרְתִּי אֶת בְּרִיתִי יַעֲקוֹב וְאַף אֶת בְּרִיתִי יִצְחָק וְאַף אֶת בְּרִיתִי אַבְרָהָם אֶזְכֹּר וְהָאָרֶץ אֶזְכֹּר". כל פסוק מיליון קושיות, מיליארד קושיות:
א. מדוע זה הפוך, תמיד אומרים אלקי אברהם אלקי יצחק ואלקי יעקב. פה הכל הפוך על הפוך. כי שובו בנים הדפיסו. מה אומרים בזכות יעקב, בזכות יצחק ואחרי זה אברהם. זה הפוך צריך להגיד מקודם אברהם, זה אתה הדפסת? זה אתה. נפתלי מודה. אז זה נפתלי.
ב. ואחרי זה מדוע הוא גנב את ה'ווים' מותר לגנוב 'ווים', אסור לגנוב. כתוב "לא תגנוב" עכשיו יהיה עשרת הדברות חג השבועות חג מתן תורה, כתוב "לא תגנוב" אז למה הוא גנב? כי הוא למד בשובו בנים… איפה הוא למד לגנוב? בשובו בנים, כמו נפתלי. אז מה הוא גונב את הווים איך מותר לגנוב ווים?. משה לא ידע את סוד הווים. "וְאֶת הָאֶלֶף וּשְׁבַע הַמֵּאוֹת וַחֲמִשָּׁה וְשִׁבְעִים עָשָׂה וָוִים לעמודים" (שמות ל"ח כ"ח) משה לא ידע. כי הווים זה נשמות ישראל. כתוב בעץ חיים שכל הווים זה נשמות ישראל. כל הווים, כל יהודי זה אות ו'. לכן "ציפור מצאה בית" יש שם ו', תמיד ציפור זה בלי ו'. "ציפור מצאה בית" אז זה ש"ע ריבוא נהורין, כי כל יהודי יש לו ש"ע ריבוא נהורין. כל יהודי הוא ש"ע ריבוא נהורין, חווה הייתה ש"ע ריבוא נהורין. אדם הראשון רק ק"נ. כי "ציפור קן לה" ציפור זה חוה, זה ציפורה ש[-] ציפור. שיעל זה ציפורה, כתוב במגלה עמוקות אופן פ"ז צריכים ללמוד כל יום אופן אחד, כל יום אופן אחד. אז עד ואתחנן זה מאה וחמש ימים. היום נשאר – היום זה אחד וארבעים יום לעומר, נשאר תשע ימים, ואחרי זה שלושים – עד תשעה באב עוד תשעה עשר יום. ועוד עשרים ותשע – תשע עשרה ועוד עשרים ותשע זה בדיוק ארבעים ושמונה יום נשאר ארבעים ושמונה יום – חודשיים יש לנו גם סיון וגם תמוז, אז ששים יום, שישים יום ועוד שמונה עשר יום זה שבעים ושמונה יום. נשאר שבעים ושמונה יום. ששים ועד שבעים ושמונה – סיון תמוז. ואז ואתחנן זה עשרה ימים עד שבת ואתחנן. כי תשעה באב זה ביום שלישי. שבת ואתחנן אז יש לנו בדיוק, בדיוק שמונים יום אפשר לגמור שמונים [אופנים]. [באופן] פ"ז שם כתוב שיעל הייתה נשמת ציפורה – שמיכה זה ציפורה, דבורה נשמת משה. כי כל אשה היא ניצוץ ממשה, כל אשה היא נצוץ מיעל וכל אשה יכולה להביא את הישועה לעם ישראל. כמו שיעל הביאה את הישועה.
עכשיו אנחנו במצב שכל יום נהרגים חמש בחורים, נכנסו לרפיח, רפיח זה [עיר] יותר גדולה מתל אביב. מיליון וחצי אנשים כבר פינו ועושים – בכל סמטה עושים קבלת פנים חמה. החמאס אוהב לעשות קבלת פנים חמה, הוא לא קרה, רק חמה הוא עושה. וכל יום חמישה חיילים נהרגים, זה הכל כי הבנות לא מאריכות את השמלות שלהם. אסור ללכת עם שסע, כל בת שהולכת עם שסע תתפור את השסע. אז פחות חיילים יהרגו, יפסיקו להיהרג החיילים. כל אשה היא ניצוץ מיעל מאסתר המלכה, כתוב ב[ליקוטי הלכות – הלכות] מילה ד' כ"ד: כל אשה היא ניצוץ מאסתר המלכה. כל אשה יכולה להביא את הישועה לעם ישראל. כמו אסתר המלכה.
ובזמן שאשה הולכת בצניעות היא תהיה הכהן הגדול, כמו יעל הייתה הכהן הגדול. יעל זכתה להיות הכהן הגדול, עלי. האשה תבוא בבית שלישי והיא תהיה הכהן הגדול, כל אשה שהיא הולכת בכשרות. רש"י אומר על רבקה "ואיש לא ידעה" שלא היה שום אשה כשרה. אליעזר אומר לאברהם איך אני הולך, אין לי שום אשה כשרה, אין. אתה שולח אותי למקום שאין אשה כשרה, הוא אמר מלאכי ילך [לפניך]!. אתה תראה שהמים עולים. הבאר הייתה עמוקה שבע מאות מטר – חמש מאות מטר. כל באר עמוקה, באר יעקב, באר בראשון לציון. כולם היו עמוקות שבע מאות מטר, פתאום המים עולים לבד, שבע מאות מטר עולים לבד. אתה תראה יהיה לך הוכחה, איך יהיה לך הוכחה? אתה תראה שהבאר עולה. "מלאכי ילך לפניך". המלאכים ילכו.
והוא אמר איך אני יעבור פה? נהרגו שני מיליארד שש מאות מיליון. היום נהרג ערבי אחד אז כל העולם מזעזע, איך נהרג ערבי, ערבי חף מפשע ערבי מתוק, ערבי חמוד. נכון שערבים הם חמודים, אבל מה אפשר לעשות? הם רצחו אלף חמש מאות בחורים בשמחת תורה. כי במקום לרקוד עם ספרי תורה, פתחו שמפניה. אחרי זה בים בזיקים. אז הגיעו עשרים וחמש סירות, כל סירה עשרים חמאסניקים. חמש מאות, חמש כפול עשרים. והם חיסלו את כולנו, לא נשאר יהודי אחד. וחטפו את כל התצפיתניות חלק שחטו, חלק טבחו, חלק חטפו. ולא יודעים מתי יהיה הסוף לזה. לא רואים שום סוף. זה הכל תלוי בזה – בצניעות של הבנות. זה רק תלוי בבנות. כי כל בת – אשה היא אסתר המלכה, כל אשה היא יעל, כל אשה היא דבורה, כל אשה היא יכולה להביא את הגאולה בעזרת ה' במהרה בימינו אמן!
"‏.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

בְּנְיַן עֲדֵי עַד • שבע ברכות לנינו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

השבוע ביום שני אור לי' תמוז התקיימה שמחת השבע ברכות האחרון לנין הגה"צ רבי אליעזר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *