צור קשר עם הרב ברלנד

הָרַב יְהוּדָה דֶּרְעִי עוֹדֵד אֶת כָּל מִי שֶׁנִּהְיָה חֲסִיד בְּרֶסְלָב שׁוּבוּ בָּנִים • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א בדברי הספד על הגאון הגדול רבי יהודה דרעי זצוק"ל

נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים – אמש יום שלישי ג' בתמוז התשפ"ד הסתלק בחטף לגנזי מרומים הגאון הגדול רבי יהודה דרעי זצוק"ל רבה של העיר באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל.

בשעת הלויתו מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א הספיד בשיעורו לאחר תפילת ערבית. אלה הם דברי קודשו מתוך ההספד הנורא:

"עכשיו ההלויה של הרב יהודה דרעי זצ"ל, אח של אריה דרעי וחתנו של רבי יצחק טולדנו זצ"ל. הרב יהודה זצ"ל היה תומך בשובו בנים בלב ונפש. הוא היה רבה של באר שבע והוא זכה לעלות בסערה בסולם יעקב השמימה.

כי אם יעקב היה עולה על הסולם, אז שום אומה ולשון לא היתה שולטת בנו. עכשיו הרב דרעי זכה לעלות בסולם, אז שום אומה ולשון לא יוכלו לשלוט בעם ישראל – הוא הגן על עם ישראל בכל התפילות.

אני הייתי עצור בבאר שבע מט”ו תמוז עד ט"ו אב. ב־י"ג תמוז נחתתי, בט"ו תמוז העבירו אותי לבאר שבע עד ט"ו באב, ב- ט"ו באב עברתי לצלמון. אחרי זה לפני חנוכה עברנו לכלא רמלה למרכז רפואי שב”ס, והוא סידר לי שיהיה לי מלון של 12 כוכבים. הוא סידר לי שיהיה לי שם את כל התנאים, אוכל הכי טוב.

כמו רבקה שהיה לה כד של 24 ספרות, עשרים וארבע ספרות יוצא בדיוק 72 אפסים (מורינו הרב ברלנד שליט"א מחשב את חשבון האפסים של הכד בהספד), כי אם אנחנו עכשיו הולכים וקוראים את הרש”י (בראשית פרק כ”ד פסוק ג'). כולם שואלים על הרש”י הזה איזה יואב אחד, גנרל אחד, אני יודע? משה דיין הפקיר את כל עם ישראל (במלחמת יום כיפור), 2,222 הרוגים לחינם. עכשיו קראתי שקיסינג'ר (מזכיר המדינה האמריקני לשעבר) עשה איתו (משה דיין שהיה אז שר הביטחון) הסכם שיתנו למצרים להיכנס (לישראל במלחמת יום כיפור), ואז המצרים יעברו לצד ישראל ויהיה שלום עם ישראל. כי האמריקאים יצילו את המצרים מיד ישראל – כי ישראל יכולים לכבוש את כל העולם, ר’ שמעון אמר אני יכול לכבוש את כל העולם. עכשיו אני יודע, אבל אחרי זה יחזירו את הכל, כי עוד לא הגיע הגאולה. אם היתה הגאולה אז בסדר, אבל עדיין יהיו עוד מלכים (שירשיעו), רחבעם עבד עבודה זרה, מנשה עבד עבודה זרה וכל מלך עבד עבודה זרה – אז יצטרכו את הכל להחזיר. אז מגיעים כבר ל 72 אפסים (בכד של רבקה, לעיל) שזה שם ע”ב, שזה הסוד איתו אפשר להכניע את עשו. היה כתוב שני פעמים ’כד', כי כשאליעזר ראה את רבקה הוא ראה את עשו. כי הצדיק אמר זה עשו, אז יצא עשו, אבל אז הגיע רבי נפתלי רופשיצר (רבי נפתלי צבי הורוביץ מרופשיץ) עם נכדו ואמר, אתם לא יודעים, אתם לא מסתכלים – כתוב "מַחֲרִישׁ" על אליעזר עבד אברהם (בראשית כד כא). הרבי אומר (בליקוטי מוהר”ן תורה מ”ו חלק ב), יש לך קושיה על הצדיק, קושיה על ה', שאלות על ה', למה הטבח קרה בשמחת תורה? האמת שכולם נכנסו ישר לגן עדן! היו 200 – 300 רוכבי אופניים שנסעו מרחובות לבארי – מרחובות הגיעו ישר לגן עדן! יצאו ב- 5:00 מרחובות ב- 7:30 כבר פגשו את המלאכי חבלה וישר שלחו אותם לגן עדן, זכו!!

הרב יהודה דרעי פשוט מאוד הוא תמך ישיבה שלנו, הוא שלח בלי סוף תרומות – הוא עודד את כל מי שנהיה ברסלב.  כל מי שנהיה חסיד של שובו בנים הוא היה מעודד אותו, ממש מעודד.

כולם ילכו להלויה שלו בסנהדריה, עכשיו ההלויה התחילה כבר. ההלויה ליד הרב עובדיה יוסף זצ"ל כולם יספיקו להגיע, אנחנו נעשה את השירים קצת בקצרה שכל אחד יוכל להגיע, לתת לו את הכבוד האחרון. עכשיו כולם הולכים להלויה של הרב יהודה דרעי בלי יוצא מהכלל.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

"כָּל הַמַּיִם שֶׁבָּעוֹלָם זֶה בְּאֵרָהּ שֶׁל מִרְיָם" • פרשת בהעלותך מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

חידושים ופנינים לפרשת השבוע – חוקת מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א: "וְנָתַן עָלָיו מַיִם חַיִּים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *