צור קשר עם הרב ברלנד

משה גייס את ישראל בכוח למלחמת מדין – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

על כל פירוש בתורה, על כל פסוק יש מיליון קושיות.

עכשיו היה פירוש עם קושיות על נדב ואביהו, שהלכו אחרי משה ואהרן ואמרו עליהם מתי ימותו אלה ("וכבר היו משה ואהרן מהלכין בדרך, ונדב ואביהוא מהלכין אחריהן, וכל ישראל אחריהן. אמר לו נדב לאביהוא: אימתי ימותו שניזקנים הללו ואני ואתה ננהיג את הדור? אמר להן הקב"ה: הנראה מי קובר את מי. אמר רב פפא: היינו דאמרי אינשי: נפישי גמלי סבי דטעיני משכי דהוגני" [סנהדרין נב,א] ) ?

לא מובן, אפילו דתן ואבירם לא אמרו כאלה מילים.

החיזוק היומי מהגה"צ מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – יום ד', כ"ז סיון תשפ"ד

ועוד פירוש, כתוב, "וַיִּמָּסְרוּ מֵאַלְפֵי יִשְׂרָאֵל" (במדבר לא ה), להיפך, ישראל לא רצו ללכת לצבא, הם היו נגד צבא – אבל משה גייס אותם בכוח.

עכשיו צריך להיות בעזה – לחסל שם כל יום מיליון מחבלים.

כתוב: "נְקֹם נִקְמַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֵת הַמִּדְיָנִים אַחַר תֵּאָסֵף אֶל עַמֶּיךָ", שמשה ינקום במדינים ואחרי זה ימות. ואח"כ כתוב: "וַיִּמָּסְרוּ מֵאַלְפֵי יִשְׂרָאֵל", כי עם ישראל לא רצו ללכת לצבא אחרי ששמעו שמשה ימות לאחר הנצחון על המדינים.

הם אמרו, אם משה ימות אחרי מלחמת מדין, אז אף אחד לא הולך למלחמה – לכן משה לקח אותם בכוח לצבא, "וַיִּמָּסְרוּ".

נלחמו במדין, "נְקֹם נִקְמַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֵת הַמִּדְיָנִים", מדין זה אחרי מואב. "מִן אֲרָם יַנְחֵנִי בָלָק מֶלֶךְ מוֹאָב מֵהַרְרֵי קֶדֶם. לְכָה אָרָה לִּי יַעֲקֹב וּלְכָה זֹעֲמָה יִשְׂרָאֵל" (במדבר כג ז)

"אָרָה לִּי יַעֲקֹב וּלְכָה זֹעֲמָה יִשְׂרָאֵל". אף אחד לא רצה ללכת לצבא ומשה אמר נקמת ה’ במדיין. כי, ה’ אמר, נְקֹם נִקְמַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֵת הַמִּדְיָנִים, ומשה אמר נקמת ה’ במדין.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

אם לא נעיר לאחר האדם יגיע מעצמו לאמת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הסיקו את כבשן האש (בראשית רבה לח יג), כי אחרי שנמרוד אמר לאברהם שיִשְׁתַּחֲוֶה אליו, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *