צור קשר עם הרב ברלנד

עם תפילה יכולים לעצור את השמש – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

אמר יוסף, "שֶׁמֶשׁ בְּגִבְעוֹן דּוֹם וְיָרֵחַ בְּעֵמֶק אַיָּלוֹן" (יהושע י יב). אמר יוסף השמש והירח משתחווים לי.

למה (יהושע) עצר את החמה? בא נעשה מלחמה עם כל ארץ ישראל, נעצור את השמש נלחם עם כולם. מה שיהושע עשה היה ע”פ החלום, אמר, אנחנו יכולים לעצור את השמש, נשלוט על השמש.

החיזוק היומי מהגה"צ מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – יום א', י"ז סיון תשפ"ד

כמו נקדימון בן גוריון ( גיטין נ"ו, א') שלקח 12 מעיינות בהסכם עם הגוי. דבר ראשון הייתה בריכה ענקית במקום שהיום רחוב שונה הלכות. הייתה בריכה מתחת לכל הבניין, בריכה שלקח 3 ימים להוריק אותה, מים נקיים, מים צלולים

זה היה בתקופת הבית השני, הייתה בריכה ענקית, כל בריכה כזו הספיקה למיליון איש. 12 בריכות ל- 12 מיליון אנשים, כי הגיעו מליארדים ברגלים לירושלים.

בסוף לא ירד גשם בזמן העליה לרגל, לכן לא היה מים לעולי רגלים. היה שם גוי "צדיק" שאמר לנקדימון, תשמע אני מוכן לתת לך הכל בחינם רק אם ירד גשם והבריכות יתמלאו בחזרה, אם לא אוי ואבוי לך.

בא נעשה תנאי שאתה (נקדימון) מקבל את כל הבריכות בחינם. עכשיו ערב סוכות, עד ערב פסח אם לא ירד גשם שימלא את הכל בחזרה, אתה תביא לי את כל הבריכות מלאות בדינרי זהב, מלאות בדינרי כסף וזהב.

בינתיים הגוי הלך למקווה, זה היה גוי רומאי, הוא עלה במדרגות והנה נקדימון בן גוריון ירד למטה. הגוי אמר לו, הבריכות לא התמלאו הכנת כבר את הכסף? כבר 10 דקות לשקיעה (אז ההסכם שלנו נגמר), לפני שהגוי מקבל כזה  סכום הוא רצה ללכת למקווה, להיות "טהור, קדוש".

אמר לו נקדימון, כן, אבל יש עוד 10 דקות, אמרנו בשעה 18:00, עכשיו עשרה ל- 18:00.

עונה הגוי, אם עד עכשיו לא ירד גשם כבר לא ירד גשם.

אומר נקדימון, לא, אני עכשיו יורד לכותל אומר 3 תיקון הכללי וירד גשם – התחיל לרדת כזה מבול שתוך שניה התמלאו כל הבורות, ,כל הבארות, הכל התמלא בגשם.

הוא עולה מהכותל, אומר לו הגוי, נו הכנת את הכסף?

עונה, ירד מבול, מה אתה רוצה?

אני רוצה את העודף, כשלקחתי את הבארות זה היה 2 מטר פחות מהשפה, עכשיו זה התמלא עד למעלה. אני רוצה עוד, אני רוצה את הבארות שלימות.

אמר נקדימון, לא, הוא הוציא לו סטופר, שעון שויצרי.

אמר הגוי, ברגע שהתחיל המבול לחצתי והיה 18:02, אמרנו עד 18:00, 18:02 זה כבר שלי, המבול הזה ברשותי.

אמר לו, טוב חכה 5 דקות, ירד לכותל ואמר עוד תיקון הכללי. התחיל להתבהר, פתאום ראו את השמש.

זה לא נכון רק לנקדימון בן גוריון, זה היה כל יהודי. מביא כאן המדרש רבא (חלק ב') שזה לא רק נקדימון שעצר את השמש, זה גם חזקיה המלך.

כתוב, 80 תלמידים להלל (סוכה כח ע”א), שלושים מתוכם עוצרים את השמש. פעם זה היה רגיל, כל אחד, מי שמגיע לשובו בנים יכול כבר לעצור את השמש.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

בְּנְיַן עֲדֵי עַד • שבע ברכות לנינו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

השבוע ביום שני אור לי' תמוז התקיימה שמחת השבע ברכות האחרון לנין הגה"צ רבי אליעזר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *