צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לשובו בנים רחובות במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בעיר רחובות ישנם מתלמידי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. זכו חלק מהם להכנס אל הקודש פנימה לשיעור במעונו של מורינו הרב שליט"א אמש יום רביעי ליל כ"ב אייר. לפניכם תקציר מתוך השיעור שנמסר למשתתפים:

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין ריבוי הנביאות שהיה בתקופת בית ראשון. ומכך שרוב הבנות היו מתנבאות כמובא במדרשים על התנ"ך. והביא את תפילת חנה, בה מרומז כבר חמש מאות שמונים שנה קודם את נס חנוכה ואף את נס פורים, בפסוק "קשת גיבורים חתים" – אלו המכבים. "שבעים בלחם נשכרו" – אלו שבעים בני המן שהגיעו לבקש סליחה ממרדכי.
לאחר מכן הביא את דברי הגמרא בסנהדרין מכך ששערי בית המקדש לא נפתחו בימי שלמה המלך, רק בזכות דוד. הרב גם דיבר ממולד חודש סיון שבו מקבלים את התורה, וכן דיבר ממעלת ספירת שבוע זה – ספירת היסוד.
בהמשך השיעור האריך לדבר מהיסוד השביעי מתוך י"ג היסודות של הרמב"ם בהקדמה לפרק חלק בו מבואר כי משה רבינו – הצדיק ביטל לגמרי את כל ענייני הגוף ולא היה נביא כמוהו ולא יהיה נביא כמוהו. לאחר מכן דיבר מנושאים רבים בהם: מעלת שבט יהודה – נחשון בן עמינדב. ומעלת שבט בנימין שקפצו ראשונים לפני שבט יהודה לים.
כמו כן דיבר ממעלת שבט דן שהוא המאסף לכל המחנות, וכאן עבר לדבר על שמשון הגיבור ומכל המעשה המובא בנביאים. תוך כדי השיעור הביא מעשה מבעל התוספות יום טוב והביא סיפורי ניסים רבים שאירעו לאנשים בזמן השואה ועוד. בסיום השיעור חזר לעניין גבורה שביסוד וכן מההכנה לחג השבועות חג מתן תורה. לאחר למעלה מארבעים דקות סיים בקדיש ויצא לתפילת ערבית במרפסת ביתו.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

אם לא נעיר לאחר האדם יגיע מעצמו לאמת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הסיקו את כבשן האש (בראשית רבה לח יג), כי אחרי שנמרוד אמר לאברהם שיִשְׁתַּחֲוֶה אליו, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *