צור קשר עם הרב ברלנד

"אִשָּׁה הַנְּשָׁמָה שֶׁלָּהּ חֲצוּבָה מִכִּסֵּא הַכָּבוֹד מֵאוֹר אֵין סוֹף!" • השיעור היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

לפניכם השיעור היומי המלא כפי שמסר אותו מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – אתמול לאחר תפילת מעריב יום רביעי פרשת תצווה ליל י"ג אדר־א':

"אז כל אשה הנשמה שלה חצובה מכסא הכבוד, מחוט זוהר אין סוף. לכן שום אשה לא חטאה בעגל, לא בחטא המרגלים. הזוהר אומר שחתכו להם את האוזנים, קרעו להם את הנזמים עם האוזניים. לכן הנשים קיבלו ראשי חודשים שתים עשרה ימים בשנה של יום טוב. ושום אשה לא חטאה במרגלים, ושום חטא. האשה לא חוטאת, האשה אין לה טבע לחטֹא כמו האיש. האיש הוא חשוף לחטאים, האשה לא.
ולכן שום אשה לא מתה במדבר, בארבעים שנה שום אשה לא מתה. כולם נכנסו לארץ, כולם חיו, עד שנכנסו לארץ. אפילו יוכבד חיה מאתיים חמישים שנה, מאה שלושים ילדה את משה, ועוד מאה עשרים, זה בדיוק מאה חמישים שנה. כל זה מביא הרמב"ן [בראשית] פרק מ"ו פסוק ט"ו. שבני לאה שלושים ושלוש, מהם יוכבד שהיא חיה מאתיים חמישים שנה.
אשה יכולה לחיות מאתיים חמישים שנה, כל אשה שבאה לשובו בנים, יכולה לראות בנים ונכדים עד סוף הדורות מאתים חמישים שנה. וכל אשה צריכה לשבור את השאומי שלה, זה העבודה של הדור שלנו, לשבור את השאומי, זה מעשה שטן. כל מי שיש לו שאומי או ראה מראה טומאה, הוא לא יצא מהגיהנום לעולם. גם לא בתחיית המתים. כל אשה שתשבור את השאומי, תראה עמוד אש, תהיה מסובבת בלפידי אש. כמו דבורה אשת לפידות, שברה את השאומי, אז הייתה מוקפת בלהבות אש, לפידי אש, לכן קראו לה "לפידות". כמו רבי זירא ורבי יהונתן בן עוזיאל שהיו מוקף בלהבות אש
!"‏.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

"טוֹבָה הָאָרֶץ מְאֹד מְאֹד" • פרשת שלח־לך מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

חידושים ופנינים לפרשת השבוע – שלח־לך מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א: "לָתוּר אֶת הָאָרֶץ" "אֵלֶּה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *