צור קשר עם הרב ברלנד

הריקודים שמתתיקים את הדינים והרפואות שיש באוכל • פרשת משפטים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

איך הדינים והמשפטים נמתקים על ידי ריקודים? וכיצד באוכל נכנסים כל הרפואות? חידושים לפרשת השבוע מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

"ואלה המשפטים" לשיר ולנגן:

ע"י ריקודים והמחאת כף, כף אל כף נעשה המתקת הדינים דבר ראשון זה שירה וניגונים ככה אומר רבנו ואיך נהפך משפטים לשירה וניגונים כי באמת במילים ואלה המשפטים יש אותה גימ' של שירה מי שיעשה את החשבון יראה שבמילים ואלה המשפטים אם תוריד רק את ה-ו' את ה-ו' החיבור ואת ה-ה' הידיעה המילים אלה משפטים זה בדיוק גימ' שירה, את כל המשפטים ואת כל הדינים בשירים ושמחות כי אלה זה 36 ומשפטים זה בדיוק 479 ועוד 36 זה בדיוק 515 גימ' שירה אז כבר בראשי תיבות של הפסוק בגימ' של הפסוק ואלה המשפטים בלי בלי ה-ו' בלי ה-ה' מרומז העניין של שירה וריקודים שכל העניין של רבנו שהרבי גילה את זה הבעש"ט גילה את זה ראשון ורבנו המשיך את זה שיכול להמתיק את הדינים זה ע"י ריקודים ושירים בפרט עכשיו ששומעים כזה גזירה על עם ישראל רוצים לזרוק טילים על ישראל טילים עם חיידקים אמרו שיש חיידקים ח"ו אז ודאי אלה שמאמינים בצדיקים רק הם יכולים להמתיק את זה ודווקא ע"י שירים וריקודים כי עיקר גדולתו של הקב"ה שגם העכו"ם ידעו שיש אלוקים שליט ומושל שאדם ידע שהכל זה אלוקים שהוא לא עושה שום דבר בעולם מבלעדיך לא ירים איש את ידו ואת רגלו בכל ארץ מצרים לולי הצדיק אי אפשר להרים לא יד ולא רגל אם אדם חושב שהוא יכול להזיז יד או רגל בלי הצדיק זה כבר נקרא כפירה

"וברך את לחמך ואת מימיך" באוכל יש את כל הרפואות בתנאי שיהא נקי מהתאוות:

ה' יכול עכשיו לעשות ניסים ונפלאות והכל לתת לו וברך את לחמך ואת מימיך אז אומר רבינו בתורה א חלק ב שכל הברכות נמצאות בתוך המים אבל שיהיה נקי משלושה דברים בכל מתרפאין חוץ משלושה דברים גילוי עריות שיהיה נקי מגילוי עריות אם אדם לא יהיה לו שמירת עינים אז לא יהיה לו ברכה במים במים יש את כל הרפואות הרבי אומר ועבודה זרה כמו שאמרנו מה אתה משתטח על המציאה מה אתה משתטח מה אתה עושה פעולה אדם לא צריך לעשות שום פעולה לזכות בכסף הכסף יגיע אליך מעצמו מה אתה עושה פעולה מה אתה משתטח אז זהו הוא כבר לא נקרא רשע אז מביא שם התוספות עני המהפך בחררה מדובר שהוא מחזיק את החררה עכשיו הוא מהפך בחררה עכשיו הוא נתן מכה בזיתים נפלו זיתים אז מה אתה לוקח לו אבל פה הוא נעמד אז הוא כבר קנה את המציאה אז מה אתה משתטח עוד פעם אם היה נוגע בזה אז היה משהו אבל הוא עוד לא נגע בזה רק השתטח נושם הוא הגיע כאן אז כנראה שאחות של הרבנית מניו זילנד הגיעה עכשיו הוא יודע את כל התורה כולה הוא לומד לבד בניו זילנד רואים נשמות נמצאים בניו זילנד בסוף כדור הארץ נוסעים יומיים שלושה כדי להגיע הוא נסע שבוע כדי להגיע לכאן ונותנים ללמוד איתו כל הענין של אלו מציאות המציאה המציאה שמשתטחים וזהו אז הוא אומר לי כן כן זה חוק בינלאומי אומר לי זה חוק יש משחק רעקבי משחק שמשתוללים תופסים מורידים את הכדור אני לא יודע בדיוק אצלם זורקים את זה אני אף פעם לא ראיתי את זה אבל זה הדבר הכי פראי שיש בעולם אז אם אדם משתטח על הכדור אפשר לחטוף לו זה לא נקרא שהוא זכה הוא אומר זה מה שהתוס' אומר זה החוק בכל העולם ככה זה החוק יש משחק רעקבי זה לא כדור רגל שאתה רק בועט וזה נכנס בשער זה רצים וחוטפים אחד לשני את הכדור ומי שחטף כבר הוא זכה אבל אם הוא לא תפס ממש אז חוטפים לו אז הוא אומר אם אחד משתטח מותר לחטוף לו אז זה בדיוק מה שאומר התוס' שאומר אם הוא משתטח מותר לחטוף לו אז זה בדיוק מה שאומר הרבי מקוצק אומר מה אתה משתטח תעמוד זה יגיע אליך זה כבר ברשותך אז זה זה שלוקח לו לא נקרא רשע כי אם אין לך בטחון שזה יגיע אליך ואתה עוד משתטח אז מה פתאום מה פתאום אז הרבי אומר אם אתה תהיה נקי מפגם האמונה אז זה הכל מתרפאין חוץ מעבודה זרה חוץ מגילוי עריות חוץ משפיכות דמים זה לא להלבין את השני לא לדבר לשון הרע על השני אמר לא תרצח זה כולל את כל הלשון הרע את כל הלבנת פנים זה כולל את כל נזיקין הרבי אמר לא תרצח אחד אז כתוב "ידיו (גלילי זהב) ממולאים בתרשיש" "ידיו גלילי זהב ממולאים בתרשיש" רש"י אומר לא תרצח אז ראו את כל בבא מציעא בבא קמא ואת כל סנהדרין בלא תרצח יש את כל ההלכות כלי ממולאים בתרשיש ראו מסוף העולם ראו את כל מה שיהיה עד סוף כל הדורות ראו את אביי ורבא הכל ראו בעשרת הדברות נפתח להם השמים והארץ והם קיבלו כזה השגה ראו בלא תרצח את כל ההלכות בלא תנאף ראו את כתובות וגיטין וקידושין וכל ההלכות ראו בלא תגנוב ראו את הלכות שומרים ואת כל מה שיש את כל ברגע שאומר הלכה אחת אומר הוא רק אמר לא תרצח לא תגנוב אז כולם ראו מסוף העולם ועד סופו ראו את כל הגמרות את כל המשניות את כל הראשונים את כל האחרונים הכל התגלה להם אומר העשרה מאמרות אם לא היו חוטאים אז ככה היה באמת היינו יודעים את הכל את כל ההלכות לפרטי הפרטים אז כל זה כתוב "וברך את לחמך ואת מימיך" בכל מתרפאים חוץ משלושה דברים אתה רוצה שיהיה בכל מתרפאים אז שיהיה לך שמירת העינים לא תדבר לשון הרע לא תלבין את השני לא יהיה לך עין רעה בשני אז זה שפיכות דמים וביחד גם פגם אמונה שלא יהיה לך פגם אמונה לא יהיה לך עבודה זרה תדע שהכל יגיע לך והכל יבוא אליך והכל יתנו לך "משלך יתנו לך" מידך הכל כי ה' הוא רק רוצה להשפיע כמו שהוא משפיע אויר הוא רוצה להשפיע ממון אז כתוב כאן במשפטים אנחנו רואים כתוב בפרשת השבוע אז הרבי אומר בכל מתרפאים חוץ שתהיה נקי מגילוי עריות שתהיה נקי משפיכות דמים שתהיה נקי גם מעבודה זרה אז אנחנו רואים כאן בפרשה כאן במשפטים כאם קראנו את זה כאן "וברך את לחמך ואת מימיך" כאן לפני שביעי והסירותי מחלה מקרבך רק שתהיה נקי משפיכות דמים ומגילוי עריות אז יהי שה' ברך את לחמך ואת מימיך יהיה כל הרפואות יהיה במים כל הרפואות יהיה בלחם כל הרפואות בעולם והסירותי מחלה מקרבך ולא יהיה שום מחלה.

השיעור עבר עריכה ואם נפלה טעות אין לתלותה ח"ו במורינו הרב שליט"א אלא בכותב "ואיתנו תלין משוגתנו".

אתר שובו בנים מאחל לכל העוקבים והקוראים שבת שלום ומבורך!!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

בֶּן שְׁמוֹנַת יָמִים • ברית לבן נין הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום שני י"ז מרחשון פרשת חיי־שרה. התקיים ברית קודש לבן נינו של מורינו הרב אליעזר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *