צור קשר עם הרב ברלנד

איך מכניעים את הנחש עם השבע ראשים? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "הגמרא היא השכל הכי עמוק בעולם"

יום ד', י"ב אייר תשפ"ג – "בכל דור יש נחש עם 7 ראשים שנלחם בצדיק".

אלה דברי קודשו:

גם גוי לומד גמרא, עכשיו יחיבו ללמוד גמרא בכל האוניברסיטאות – כי הגמרא היא השכל הכי עמוק שיש בכל העולם. בקוריאה לומדים גמרא, בירדן לומדים גמרא, בכל מקום לומדים.

ברוסיה סובבנו שם את כל הק.ג.ב על האצבע הקטנה. הם אמרו לי: כן, לנו אין תלמוד, אתה יותר חכם מכולנו, הלוואי שאנחנו גם היינו לומדים תלמוד. זה אמרו הק.ג.ב בעצמם כשהיו חוקרים אותי בזמן הנסיעות לאומן במשטר הסובייטי. אמרו לי, בגלל שאתה לומד תלמוד אתה מסדר אותנו, אתה מסובב אותנו.

צריך לדעת, כל העניין של האדם שע"י שהוא לומד גמרא הוא נהיה הכי חכם בעולם – אבל הוא צריך את הצדיק, אדם בלי הצדיק הוא גוי גמור.

כי איך אפשר להבין את המובא בגמרא (קידושין כ"ט ע"ב) שדווקא לישיבה של אביי נכנס נחש עם 7 ראשים, דווקא לשם יבוא נחש עם 7 ראשים? באמצע היום הנחש עם 7 הראשים היה נכנס וכולם היו בורחים, אז מה עושים עכשיו?

אז צריך ללמוד מסכת קידושין עד שבועות, זה 40 יום, כל יום 2 דפים זה בסה"כ 80 דף, ללמוד על הנחש עם השבע ראשים.

אמרו לאביי שמגיע רב אחא בר יעקב. אביי אמר, תראו לא לתת לו לרב אחא מקום לישון, בכדי שישן על הספסלים בישיבה. ואז כשיבוא הנחש עם השבע ראשים – רק רב אחא בר יעקב יכול לכלות אותו, כי הוא היה הצדיק האמת שיכול לכלות את הנחש עם השבע ראשים.

בכל דור יש נחש עם 7 ראשים שנלחם בצדיק. הנאצים זה נחש עם מיליוני ראשים, שמונים מיליון ראשים, כולם שם ראשי נחשים.

וככה רב אחא בא מסכן, עייף, הלך 3 ימים ברגל, לא אכל, לא שתה, הוא צריך לישון באיזה מקום. מרוב שברון לב הוא נרדם על השולחן, על הספסל. פתאום בחצות הוא רואה נחש עם 7 ראשים, מה עושים? לאן בורחים?

רב אחא כרע 7 כריעות ובכל כריעה נפל לנחש ראש אחד – אדם בא לעולם להכניע את הנחש עם השבע ראשים.

כי הנחש עם השבע ראשים זה האישה שבעלה חתך אותה ל 12 חתיכות, במעשה פִילֶגֶשׁ בַּגִּבְעָה ועכשיו חזרה בגלגול (שופטים י"ט – כ"א). אז באו 400 אלף איש מכל איש יהודה, כל עם ישראל להכרית את הגבעה, בגלל סיפור אחד מכריתים שבט שלם.

לכן כשבנימין נולד אמרה רחל לקרוא לו 'בן אוני'. רחל ראתה ברוח הקודש שיכריתו את כל השבט בנימין, אבל מבני בנימין נשארו 6 מאות איש. 

אז לא היה את שובו בנים, לא היו ארגוני נוער ולא היה מי שיטפל בבחורים – אז כל הבחורים משבט בנימין יצאו לתרבות רעה בשניה אחת. היצר הרע יותר חזק מהכל, היצר הרע השתלט עליהם אז הם התחייבו מיתה.

אנשי הגבעה עשו את הפשע הכי נורא שבעולם ואז נכרת כל השבט. כל השבט התגלגל בתלמידים של אביי, אביי עצמו היה הגלגול של הבעל המסכן שחתך את אשתו ל- 12 חלקים.

אומרת הגמרא בסוטה (דף כ) שבלי הצדיק לא שווה כל הלימוד, גם אם אדם יודע את כל התורה כולה ישר והפוך. כמו שלפני השואה ידעו את התורה ישר והפוך, אבל לא ידעו מהצדיק.

רב אחא בר יעקב אמר שהלומד בלי הצדיק נקרא מכשף. הוא אמר – אם אתה לא יודע מי הצדיק אתה לא יכול להכניע את הנחש עם השבע ראשים. כי, בכל דור יש נחש עם שבע ראשים, וכל העבודה שלנו היא להכניע אותו.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לתושבי באר שבע במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום רביעי פרשת בלק ליל י"ב תמוז התשפ"ד נכנסו אנשי שלומינו מהעיר באר שבע לשיעור …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *