צור קשר עם הרב ברלנד

תן לי יבנה וחכמיה • שיעור במעון קודשו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לתושבי יבנה

פעילות שובו בנים ביבנה – מניין בניגונים – המניין בכל יום שישי בקבר רבן גמליאל ביבנה ○ תקציר מתוך השיעור בבית מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"תן לי יבנה וחכמיה" ביקש רבן יוחנן בן זכאי, כיום גם בעיר יבנה נמצאים תלמידיו של הצדיק, ומפיחים בעיר החכמים את האור הגדול. כאשר קבוצה של למעלה מחמישים איש מתקבצים יחדיו בכל שבת לתפילות בניגונים. למרות שאין עדיין מקום מסודר לתפילות, והמניין נודד משבת לשבת, לא נרפים הם מלהתפלל בניגונים על פי דרכו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.
כמו"כ בכל יום שישי מתקבצים אנשי שלומינו דהעיר יבנה והסביבה למניין בניגונים בקבר רבן גמליאל ביבנה, ופת שחרית לאחר התפילה. כאשר פעמים אף משתתף בתפילה המיוחדת הרה"ח ר' עופר ארז שליט"א שמנעים מדבריו בחיזוקים נפלאים מתורתו של רבינו הקדוש.

הרב עופר ארז במסירת שיעור לאחר התפילה בקבר רבן גמליאל ביבנה בימי שישי

זכו אותה קבוצה מתושבי יבנה להכנס אמש יום שני ליל ב' שבט אל הקודש פנימה לשיעור מיוחד לקבוצה זו, מפי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א במסירת שיעור לשובו בנים יבנה

את השיעור החל מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בסוגיית חרדל ודבורים, ודיבר בגדול החיוב ללמוד גמרא בעיון דווקא, ולקשר את לימודו אל הצדיק. כשהוא פותח את תורה ק"א המדברת מלימוד הגמרא בעיון. תוך כדי דיבר מהזהירות שיש בשמירת הלשון והביא את החשבון של החפץ חיים כמה אדם מדבר בדקה, וכמה זה יוצא ביום. וכן להפך כמה אדם יכול לזכות אם מנצל את כל הדיבורים הללו לדברי קדושה תורה ותפילה, ובורא מלאכים ובאמירת שלום עליכם מלווה את כל המלאכים הללו.

לאחר מכן חזר לעניין לימוד הגמרא ואמר כי אדם לא נברא אלא להתענג על ה', וזה מטרת כל הלימוד הוא להתענג על ה'. לאחר מכן דיבר על מעלת היום – א' שבט שבו נפתחים כל שערי החכמה, ודיבר מהשפע שיהיה בזמן שיבוא משיח כמובא במדרשי חז"ל. בסיום השיעור חיזק שוב בעניין לימוד הגמרא בעיון, ואמר כי אדם לא מבין למה היצה"ר לא נחלש לאחר שהיה בציון והיה אצל הצדיק, והתשובה לזה כי הדבר היחיד שמציל מפני היצה"ר הוא לימוד הגמרא, ואפילו עשיו שראה ניסים באוהל רבקה אמו לא עשה תשובה, כי התאוות יותר חזקות מכל הניסים שבעולם, והדבר היחיד שמחליש את היצה"ר הוא לימוד הגמרא בעיון.

מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א במסירת שיעור לשובו בנים יבנה

לאחר שיעור של למעלה מחצי שעה מחזק ביותר מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א סיים בקדיש ויצא לתפילת מעריב ברוב עם.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

אם לא נעיר לאחר האדם יגיע מעצמו לאמת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הסיקו את כבשן האש (בראשית רבה לח יג), כי אחרי שנמרוד אמר לאברהם שיִשְׁתַּחֲוֶה אליו, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *