תְּפִלָּה נִפְלָאָה שֶׁל מוֹרֵנוּ, כ"ק הגה"צ הָרַב אֱלִיעֶזֶר בֶּרְלַנְד שְׁלִיטָ"א, לִשְׁלֹשֶׁת הַשָּׁבוּעוֹת שֶׁל יְמֵי בֵּין הַמְּצָרִים, הַמְּדַבֶּרֶת מֵהַנּוֹשְׂאִים,
לִזְכּוֹת לָגֶשֶׁת אֶל הַמֶּלֶךְ אֲשֶׁר נִמְצָא בַּשָּׂדֶה וּלְתַקֵּן אֶת עָוֹן מְכִירַת יוֹסֵף וַהֲרִיגַת נֹב עִיר הַכֹּהֲנִים וְשִׂנְאַת חִנָּם.
תְּפִלָּה לִשְׁלֹשֶׁת הַשָּׁבוּעוֹת
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם כָּל יָכוֹל, זַכֵּנִי בִּשְׁלֹשֶׁת הַשָּׁבוּעוֹת, לַחָכְמָה בִּינָה וְדַעַת, וְתִהְיֶה לִי שְׁמִירָה מִן הַשָּׁמַיִם,
וְעַל יְדֵי זֶה אֶזְכֶּה לש"ע רִבּוֹא נְהוּרִין שֶׁנִּלְקְחוּ מֵחַוָּה,
וְאֶזְכֶּה לִהְיוֹת "וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ" כְּרַב סָפְרָא, שֶׁבִּזְכוּת שֶׁהָיָה דּוֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ, וְלֹא אָכַל הָאַרְיֵה אֶת חֲמוֹרוֹ,
וּבִזְכוּת הַר עַצְמוֹן שֶׁשָּׁמָּה הֶחְבִּיאוּ אֶת כָּל כְּלֵי הַמִּקְדָּשׁ (וְשָׁם חָפַר נַפּוֹלֵאוֹן לִמְצֹא אֶת כָּל הַכֵּלִים),
כִּי עַכְשָׁו בִּשְׁלֹשֶׁת הַשָּׁבוּעוֹת, אָז ה' מֶלֶךְ בַּשָּׂדֶה, וְכָל אֶחָד וְאֶחָד יָכוֹל לָגֶשֶׁת אֶל הַמֶּלֶךְ,
וְכָל זֶה " עוֹד הַיּוֹם בְּנֹב לַעֲמֹד", שֶׁכָּל הַשּׁוֹאוֹת וְהַחֻרְבָּנוֹת,
שֶׁעֲדַיִן לֹא כִּפַּרְנוּ אֶת עָוֹן נֹב עִיר הַכֹּהֲנִים שֶׁהַרְגָּן שָׁאוּל, זָקֵן וְטַף בְּיוֹם אֶחָד, עַל לֹא עָוֶל בְּכַפָּם,
כִּי כָּל הַחֻרְבָּנוֹת וְהַשּׁוֹאוֹת הֵם לִכְפַר עָוֹן מְכִירַת יוֹסֵף, וְהָרַג נֹב עִיר הַכֹּהֲנִים,
וְשִׂנְאַת חִנָּם שֶׁגָּרְמָה לְחֻרְבַּן בַּיִת בַּמִּקְדָּשׁ.
איך אפשר להתחיל להתבייש כשמבינים למי ומה רבינו התכוון בתורות שלו בהדרכות שלו ובסיפורים שלו?
אויה לי אוי לי ויי