צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א בהבדלה מוצאי ראש השנה - שבת שובה

הַמַּמְלִיךְ מְלָכִים וְלוֹ הַמְּלוּכָה • סיקור נרחב מימי ראש השנה בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • חלק א'

יום א' דראש השנה בצילו של מורינו הרב שליט"א ○ תפילות היום הקדוש ○ בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה יִכָּתְבוּן

כידוע לכל גם בשנה זו השנה השלישית ברציפות, אותם אינשי דלא מעלי, המתקרים חסידי ברסלב אולם מונעים בגופם ובממונם ממש את הגעתו לאומן של הצדיק אשר פתח את הדרך לרבים. לגודל הכאב וצערם של כלל אנשי שלומינו חסידי ברסלב ותלמידי מורינו הרב שליט"א אשר לא הפסיקו מלהתפלל ולהתחנן, גם השנה בראש השנה תשפ"ה מורינו הרב שליט"א לא הגיע אומנה, ולא השתתף בקיבוץ על ציון רבינו הקדוש בראש השנה.
כאשתקד החליט מורינו הרב שליט"א לחזור לירושלים עיר הקודש, ולערוך את תפילות החג יחד עם אנשי שלומינו אשר שהו בארץ הקודש. לפניכם סיקור נרחב משני ימי ראש השנה בצילו של מורינו הרב שליט"א:

כבקרת רועה עדרו מעביר צאנו • ליל א' דראש השנה

לתפילת מנחה של ערב שבת קודש וראש השנה יצא מורינו הרב שליט"א בשעה 18:35 ומראהו כמלאך ה' צבא־ות, הדור בלבושו עם הקיטל הלבן והכיפה הצחורה. בשירת 'אור זרוע לצדיק' במשך כשלוש דקות. כעשר דקות קודם שתשלח חמת תשפ"ד את קרניה האחרונים בדמדומי אש אל שיפולי המים המטהרים מי הנחל נובע מקור חכמה שמחה ואמונה המחבר בין מוקד האש אומנה אל צדיק הדור החי היכן שנמצא הוא, בקשר בל יונתק. בשעה 18:38 נעמד הרב לתפילת שמונה עשרה האחרונה של שנת תשפ"ד. לאחר סיום התפילה המרוממת, אמר מורינו הרב שליט"א מילה במילה את סדר ההתקשרות.
19:00 ליל ראש השנה. לפני ה'ברכו' הראשון של השנה, נעצר לרגע קט אז החל בניגון המעורר שלפני 'ברכו', וכאשר כל העולם דומם ועצר מלכת הלבבות פועמים בהתרגשות ובהתעוררות עצומה, רגע המעבר בין שנת הדמים תשפ"ד תכלה שנה וקללותיה אל שנת תשפ"ה תחל שנה וברכותיה. שאגת ה'ברכו' של מורינו הרב שליט"א עלתה ובקעה את כל הרקיעים, הלא בזמן זה רבינו הקדוש מעביר את כל צאן מרעיתו בדין לטובה!.
לאחר שמונה עשרה דליל א' דראש השנה מורינו הרב שליט"א כאשתקד כיבד את נכדו וגבאו הר' אהרן צוקר הי"ו לומר את 'לדוד מזמור' הנהוג לומר לאחר שמונה עשרה. לאחר מכן מורינו הרב שליט"א סיים את התפילה עם 'עלינו לשבח', 'אדון עולם' ו'יגדל אלוקים חי'. לאחר הקדיש האחרון בשעה מורינו הרב שליט"א בירך את כל הקהל 'לשנה טובה תכתבו ותחתמו לאלתר לחיים טובים ולשלום'! וכברכת הדיוט לגבוה החזיר הקהל את ברכת 'לשנה טובה' למורינו הרב שליט"א בהתרגשות גדולה.

ואתה הוא אל מלך חי וקיים • יום א' דראש השנה

בשעה 4:31 יצא מורינו הרב שליט"א לתפילת שחרית במרפסת ביתו. לאחר ברכות השחר החל מורינו הרב שליט"א בניגון 'עורה נא' מתוך הקטעים הנאמרים לאחר תיקון חצות. לאחר מכן המשיך בזמירות הבוקר ובפסוקי דזמרה בחיות גדולה ובהתעוררות עצומה. יחד עם המזמורים והניגונים שמורינו הרב שליט"א מאריך בהם כבכל שבת, כמו ניגון המילים 'הנחמדים מזהב' אשר ארך כחמש דקות בחיות גדולה. הרב שליט"א עומד ממרפסת ביתו ובהתלהבות גדולה מחייה את כל הציבור בתנועותיו הקדושות.
בשעה 6:20 הציבור ניגן 'האל בתעצומות עוזך' ואז השתרר לו שקט… רגע ההמלכה… מורינו הרב שליט"א כששני ידיו מונפות אל על ורשפי פניו כשלהבת אש שואג 'המלך'!!! וכל הציבור אחריו באש להבה יחד עם מחיאות הכפיים. לאחר ההמלכה מורינו הרב כיבד את נכדו וגבאו החזן ר' נפתלי צוקר עד 'במקהלות' והמשיכו בניגון של 'ישתבח'. ניתן לציין כי מורינו הרב לא האריך כלל בניגון לאחר ישבתח אלא מיד כיבד שוב את ר' נפתלי צוקר לומר 'שיר המעלות'. בסיום הרב אמר קדיש וברכו ושוב ב'יוצר אור' כובד ר' נפתלי צוקר ב'אורות מאופל אמר ויהי' ולאחר מכן מ'המאיר לארץ ולדרים עליה' עד שמונה עשרה מורינו הרב שליט"א המשיך בנוסח של שובו בנים הרגיל בשבתות ובימים טובים. בסיום שמונה עשרה מורינו הרב שליט"א נכנס לביתו וכעבור עשר דקות ירד לבית המדרש כיבד את החזן הר' יוסף שור הי"ו לגשת לפני העמוד לחזרת הש"ץ של היום הראשון. בסביבות השעה 8:05 הסתיימה חזרת הש"ץ של שחרית והחלו בקריאת התורה. והרב שליט"א קרא את ההפטרה – הפטרת תפילת חנה.
לאחר סיום קריאת התורה מיד וללא הפסקה עלה בעל התוקע הנודע בשערים חזן דשחרית הר' יוסף שור הי"ו אל בימת הקודש ולצד מורינו הרב שליט"א החל לשאוג מנהמת הלב את פסוקי התקיעות. בקול דממה דקה נשמע שתי הברכות. וקול הטוהר דמורינו הרב שליט"א נשמע מקריא את סדר התקיעות בהתעוררות רבה. אם כי די באמירת המילה 'תקיעה' על ידי הרב שליט"א לעורר את כל לבבות המסתופפים בצל הקודש להחזירם בתשובה. עם זאת נשמעה קול יבבת השופר. בין סדר תקיעות למשנהו מורינו הרב שליט"א אמר את ה'יהי רצון' בתקיעות.
בשעה 8:40 מורינו הרב שליט"א שלח את נכדו וגבאו החזן ר' נפתלי צוקר הי"ו אל תפילת המוספין של היום הראשון, ר' נפתלי הידוע בקולו הנעים עורר את הציבור בחזנותו המרטיטה לבבות בנוסח ברסלב כרגיל ובקיא. במהלך חזרת הש"ץ ניגנו פעמיים את 'וקרב פזורנו' ו'והביאנו לציון עירך', כאשר בפעם הראשונה נגנו שני הניגונים יחד במשך כעשרים דקות תמימות. ובפעם השניה בחתימת שופרות ניגנו שוב במשך כעשר דקות. בשני הפעמים היה יראת אלוקים מלהסתכל בפני הקודש שכן היו אלו משולהבות ביקידת אש ומידי דקה עיניו נשאו עיניו הטהורות והזכות כבדולח כלפי שמיא כממתיק מעל כל עם ישראל גזירות קשות וממתיק לשנה טובה ומתוקה.
חובה עלינו לציין את המסירות הנפש הנוראית שאין דומה לה בכל העולם כולו. מורינו הרב ממרום גילו שיחיה לאוי"ט. יחד מצבו הבריאותי והטילטולים הרבים שעבר הן יום קודם לכן חזר בטיסה בערב החג. למרות הכל והתאמץ כשכל גופו המיוסר נשלט בידי מלך האיתן דמוח שליט על ליבא וגופא. השתחווה ב'עלינו לשבח' שבפתיחת 'סדר מלכויות'.
בסוף מלכויות, זכרונות ושופרות, מורינו הרב שליט"א הקריא את סדר התקיעות לבעל תוקע הר' יוסף שור הי"ו. בסיום מוסף כל הרגשות התפרצו החוצה בקדיש האחרון 'יהא שלמא רבה מן שמיא' בניגון השמח. אין לתאר את השמחה הגדולה אשר הסבירו כפשוטו את המובן 'וגילו ברעדה'.
רק בשעה 11:18 הסתיימה חזרת הש"ץ של מוסף לאחר שש שעות וארבעים ושבע דקות נכנס בחזרה לביתו נאוה קודש לקול שירת 'כי אורך ימים ושנות חיים יוסיפו לך' בחיות ובשמחה גדולה.
בשעה 18:40 יצא מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה דיום א' דראש השנה. מורינו הרב שליט"א ניגש כשליח ציבור כשמשלב הוא ביחודיות המאירה את נוסח ברסלב ושובו בנים יחדם הנקשרים בכתר מלוכה. לאחר שמו"ע מורינו הרב שליט"א אמר את מזמור 'למנצח על הגיתית' וסיים את תפילת מנחה יום א' דראש השנה בשעה 19:00 בדיוק.

לחלק ב':

וּבוֹ תִּנָּשֵׂא מַלְכוּתֶךָ • סיקור נרחב מימי ראש השנה בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • חלק ב'

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

אדם רק מהרהר בתשובה, התשובה נוסכת עליו אור אלוקי

נמשלה התפילה כמקוה והתשובה כים. מה מקוה זה, פעמים פתוח ופעמים נעול, כך שערי תפילה, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *