צור קשר עם הרב ברלנד

יּוֹצְאֵי חֲלָצָיו לָקַח מֵעוֹלָם הָאֲצִילוּת • קורע לב: האברך רבי חיים יצחק לבקוביץ זצ"ל • על הקשר עם הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום ראשון חסידות ברסלב הוכתה בהלם ובצער עמוק עם היוודע דבר פטירתו הטראגית בדמי ימיו של נכדו של רבינו הננמ"ח זיע"א האברך החשוב המזוכך ביסורים רבי חיים יצחק לבקוביץ זצ"ל.

רבינו הקדוש הזהיר "לְכַבֵּד וּלְהַחֲזִיק בַּחֲשִׁיבוּת גָּדוֹל אֶת בָּנָיו כִּי הֵם אִילָנוֹת יְקָרִים מְאד וְיִהְיוּ גְּדֵלִים מֵהֶם פֵּרוֹת טוֹבִים וְנִפְלָאִים מְאד. גַּם אָמַר שֶׁיּוֹצְאֵי חֲלָצָיו לָקַח מֵעוֹלָם הָאֲצִילוּת" בשנתיים האחרונות חסידות ברסלב התוודעה להאברך החשוב ר' חיים יצחק לבקוביץ מחסידות גור שידע את את דבר היותו נכד רבינו הקדוש מצד סביו הצדיק רבי שמשון ברסקי זיע"א. אך בשלב מסוים בימי בחרותו מצא את 'ליקוטי עצות המבואר' של סבו הגדול רבי שמשון ברסקי, וכך החל להתקרב אל אור האורות רבינו נחמן מברסלב.
בפסח התשפ"ג לאחר שהתלונן על כאבים בגבו לדאבון לב גילו אצל ר' חיים יצחק את המחלה הנוראה ורופאיו אמרו לו כי ימיו ספורים, בריאיון שקיים בעבר לעיתונות החרדית סיפר כי למרות מצבו הרפואי החליט לנסוע לאומן. ואכן נגד כל תחזיות הרופאים בזכות נסיעתו נוספו לו חיים ושנות ימים.

לא רבים יודעים אך ר' חיים יצחק היה קשור בלב ובנפש למורינו הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א. מתחילת התקרבותו הגיע פעמים רבות בכל הזדמנות שיכול היה, אל מורינו הרב שליט"א להתחזק ולהתבשם מתורתו ומחיזוקיו הנפלאים של הצדיק. גם כאשר שהה בביה"ח היה מרבה עד מאוד לשוחח עם מורינו הרב שליט"א, ולבקש מאתו את ברכותיו לרפואתו השלמה. ר' חיים יצחק היה אומר תמיד לסובבים אותו כי הרב שליט"א הוא צינור החמצן שבזכותו הוא זוכה להלחם על חייו, ולהתגבר על כל היסורים הנוראים שעבר.
לפניכם תיעוד מהקודש פנימה מהפעם האחרונה שר' חיים יצחק ביקר אצל מורינו הרב שליט"א לפני שנפל למיטת חוליו האחרון בה ביום ראשון האחרון כ"ח אב ניצחו האראלים והסתלק בחטף אל היכלו של רבינו הקדוש כשהוא בן 22 שנים לחייו בלבד!

ת.נ.צ.ב.ה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תיעוד ראשוני: הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א בדרכו לאומן • ראיון מרתק עם נכדו וגבאו

ביום שלישי בשבוע שעבר ליל ז' אלול במפתיע מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א החל את …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *