צור קשר עם הרב ברלנד

וּבְכֵן צַדִּיקִים • שמחת נישואי נין הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מעמד החופה ○ שמחת בית הצדיקים ○ ריקוד הקוזקים ○ תחיית המתים ○ שבעת הקבצנים ○ ניגוני התעוררות ○ חזנות לקראת הימים הנוראים ○  תשורת הביכורים עם מאות דפי הגמרא בע"פ ○  ברכת המזון ושבע ברכות ○ וִישָׁרִים יַעֲלֹזוּ

צילום באדיבות מגזין "התחדשות"

אמש יום שלישי אור לא' אלול התקיימה שמחת נישואי נינת הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א. בת נכדו בכורו חביבו הר"ר נחמן צוקר שליט"א עב"ג החתן־דנן נחמן גלינסקי הי"ו בהר"ר משה גלינסקי שליט"א חתן להמשפיע הרה"ח ר' יהושע בער רובינשטיין שליט"א.

מקדש עמו ישראל

קצת לאחר שקיעת החמה המוני החסידים תלמידי מורינו הרב שליט"א נהרו אל מעמד החופה שהתקיים באולמי 'נוף עילית' בכניסה לעיר התורה מודיעין עילית. כשברקע מתנגנים להם ניגוני הרגש וההתעוררות וההכנה. הרגשות פעמו עת הופיע רכב המלכות דמורינו הרב שליט"א אשר הגיע עד סמוך ונראה אל מעמד החופה שהחל בשעה 20:15.
דוד הכלה גבאו ונכדו של מורינו הרב שליט"א ר' דוב צוקר הידוע בקולו הערב סלסל 'מי אדיר' וכיבד את מורינו הרב שליט"א בסידור חופה וקידושין. מורינו הרב שליט"א בירך בקולו הטהור את ברכת האירוסין ומיד לאחר שבירת הכוס וברכת מזל"ט קרא את כתובת הנישואין בנעימות ובאש קודש תוך החל את הקניין ע"י גארטל.
בשתי ברכות הראשונות כובד הסבא המשפיע הרה"ח ר' יהושע בער רובינשטיין שליט"א. ברכה שלישית – סב החתן החזן המיתולגי דאנשי שלומינו בקלויז דחסידי ברסלב באומן הרה"ח ר' שרגא לוי שליט"א, ברכה רביעית – דוד החתן הרה"ח ר' נתן גלינסקי שליט"א. ברכה חמישית – דוד הכלה הר"ר ר' חיים רייכר שליט"א. ברכה שישית – דוד החתן הר"ר דוד שטרן שליט"א.
בברכה אחריתא כובד מורינו הרב שליט"א, לאחר סיום השבע ברכות איחל מזל טוב לחתן ולכלה ולכל המכובדים ולעדת צאן מרעיתו הרעיף מטללי ברכותיו הטהורות כשירד ממעמד החופה הן לשידוכים והן לזש"ק וכל טוב, קהל ההמונים ענה אמן בקול נרגש והומה ומתוך שירת 'שמח תשמח' הרב שליט"א יצא ממעמד החופה לדירה בשכונת 'גרין פארק' בעיר. שם התפלל ערבית בסביבות ועסק בתלמודו עד קרוב לחצות הלילה.

קול רינה וישועה באוהלי צדיקים

המוני החסידים הוזמנו להשתתף בשמחת בית הצדיק עם סעודת הבר כיד המלך החל מהשעה 21:30 וריקודי שמחה וצהלה לשמח חתן וכלה ולזכות לחמישה קולות.
קרוב לחצות הליל בשעה 12:15 מורינו הרב שליט"א הופיע בהדרת קודשו יחד עם החתן־דנן אל שמחת החתונה. וכאן התעצמה השמחה שבעתיים התזמורת פצחה בניגוני 'קול רינה וישועה באוהלי צדיקים' ומאות החסידים העומדים כפרענצ'אס בחצי הגורן אל מול רחבת הריקודים המיועדת הריעו בקול צהלה ורינה ובלב מלא בהתרוממות בשמחת רבם ומאורם.
מורינו הרב שליט"א פצח בריקוד יחד עם החתן־דנן המחותנים ובני המשפחה במשך כארבעים דקות מפזז ומכרכר בכל עוז ובכוחות עילאיים כשעל פניו שורה דביקות עצומה. אין לתאר את השמחה והחדווה בשמחת בית הצדיק, בזה אחר זה זכו בני המשפחה לרקוד עם החתן־דנן.

ומרקדין ומשמחין לפני החתן

בסיום הריקודים התיישב מורינו הרב שליט"א לשולחן הטהור במשתה החתונה כשלצידו החתן-דנן והמחותנים הסבים שליט"א ושאר המכובדים. לפני הרב שליט"א נכנסו חבורת הקוזקים אשר החלו את ריקוד הקוזק בקידת כבוד אל מול פני הקודש. בסיום הריקוד המשמח והמיוחד ניגשו לקבל את ברכתו הטהורה. וזכו למאור פנים מיוחד.

מחיה מתים במאמרו

לאחמ"כ התקיים ריקוד 'תחיית המתים' כידוע לכל מורינו הרב שליט"א הרבה בדברותיו במשך השנים במעלת ריקוד זה בשמחת החתונה, והסביר כי מקיימים מנהג זה כדי להראות שבחתונה ניתן להחיות מתים כפשוטו ממש. את מלאכת הקודש נטלו הנכד והמשמש בקודש ר' דוב צוקר הי"ו, אשר בשביל שמחת חתן וכלה עטה על עצמו מלבושים אחרים, ועמו במלאכת החדווה הר' שמואל אייזיק צוקר הי"ו. את מעשה 'תחיית המתים' עצמו ערך ר' דוב על ידי הוראתו של הרב שליט"א להשים על ה'מת' את השטריימל המעטר את ראש בני ישראל שליט"א וה'מת קם לתחייה' ופצחו השניים בריקוד בשמחת חתן וכלה ובית הצדיק.

"ואמר הקבצן הנה באתי אצלכם על החתונה"

עם סיום 'תחיית המתים' נכנסו בזה אחר זה אברכי כולל שובו בנים לבושים בקיטל לבן לריקוד שבעת הקבצנים כשכל אברך אחר נושא את מומו של כל קבצן מאחד מימי שבע הברכות. לאחר סיום הריקוד שנמשך דקות ארוכות, עברו על פני מורינו הרב שליט"א וזכו להתברך מטללי ברכותיו הטהורות.

"היום הרת עולם"

בשל התקיימות שמחת החתונה ביומו הראשון של ימי הרחמים והסליחות, ר"ח אלול. החל הר"ר נחמן האס ראש 'חבורת בני הנעורים' בשירי רגש והתעוררות לקראת הימים הנוראים, יחד עם הציבור העצום ניגנו את 'אונזער גראסקייט און אונזער שיינקיט' – 'גדולתנו ותפארתו יגלה משיח צדקנו'. ולאחמ"כ 'מכניסי רחמים', ו'היום הרת עולם'. השיא הגדול היה כאשר החזן המיתולוגי של אנשי שלומינו חסידי ברסלב בקלויז באומן סב החתן הרה"ח ר' שרגא לוי שליט"א התבקש לעורר את לב הציבור הקדוש עם 'אשרי העם יודעי תרועה'. קורת רוח רבה נראתה על פני מורינו הרב שליט"א בשומעו את החזן בקלויז מטעים את נוסח ברסלב המדויק ומכין את כולם לקראת הקיבוץ הקדוש באומן ראש השנה.

תשורת הביכורים עם מאות דפי גמרא בע"פ

בבחינת "כל המביא דורון לתלמיד חכם כאילו מביא ביכורים". לרגל שמחת בית צדיקים, בישיבת ברסלב 'חכמה ודעת', התאגדו יחד תלמידי ובחורי ישיבת חכמה ודעת להגשת דורון לתלמיד חכם. וכפי שידוע לכל הדרכות הקודש של מורנו הרב שליט"א, בגודל מעלת הלימוד בהתמדה וברציפות, החליטו הבחורים כי אין מתאים מלהגיש בפני הקודש משלוח של שעות רצופות ודפי גמרא שנלמדו בהתמדה לכבוד השמחה. ואכן, יחד עם תשורת ביכורי הפירות המכובד שהובא בפני מורנו הרב שליט"א צורף מכתב המפרט את מאות שעות הלימוד הרצופות ומאות דפי הגמ' שנלמדו ע"י הבחורים לכבוד שמחת מורינו הרב שליט"א.

"אשר ברא ששון ושמחה"

סמוך לשעה 01:40 מורינו הרב שליט"א כיבד את אבי הכלה נכדו בכורו חביבו הר"ר נחמן צוקר שליט"א לזמן על הכוס ומורינו הרב שליט"א כובד בכל שבע הברכות. עוד קודם לשבע הברכות עטה על ראש בני ישראל את עטרת השטריימל הקדוש לכבוד הברכות, ובקולו הטהור בירך את כל שבע הברכות בניגון ונעימה.

במפתיע לאחר השבע ברכות במקום לצאת משמחת החתונה, אחז בידי החתן והחל לרקוד עמו דקות ארוכות. לפני השולחן הטהור. מעט לאחר השעה 01:45 יצא מורינו הרב שליט"א את שמחת החתונה לקול שירת 'כי אורך ימים ושנות חיים' הציבור הגדול ליווה את הרב שליט"א בדרך למעון קודשו בעיר הקודש ירושלים מתוך שירת 'אור זרוע לצדיק' בהתרוממות הנפש על הזכיה הגדולה לשוש משוש בשמחת צדיקים.

ברכתנו היא אחת אל עטרת ראשנו ותפארתנו
כקש"ת הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א
שיזכה לשמוח עוד רבות בחתונת ניניו וצאצאיו מתוך בריות גופא ונהורא מעליא וינהיגנו על ממלכתו ונזכה לראות בביאת ינון ומלכינו בראשנו איכ"ר!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תיעוד ראשוני: הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א בדרכו לאומן • ראיון מרתק עם נכדו וגבאו

ביום שלישי בשבוע שעבר ליל ז' אלול במפתיע מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א החל את …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *