צור קשר עם הרב ברלנד

וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן • שבת עקב בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בשבת פרשת עקב התשפ"ד, זכינו לשבת מרוממת בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם הסיקור המלא מהתפילות השיעורים והסעודות בצל הקודש:

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה כארבעים דקות לפני השקיעה בשעה 18:55 והחל בשירת 'אור זרוע' במשך עשרים דקות. לאחר השירה עמדו לתפילת מנחה. בסיום תפילת מנחה אמר את סדר ההתקשרות 'מודה אני לפניך ששמת חלקי…' 'הריני מוסר' 'הריני מקשר' מורינו הרב שליט"א אומר מילה במילה וכולם אחריו. לאחר מכן החל הרב בקבלת שבת 'לכו נרננה' מזמור אחר מזמור בחיות עם כל האש החיות והברע'ן. לאחר מכן החל בנעימות שירת 'לכה דודי' במשך עשרים וחמש דקות חוזרים שוב ושוב על כל הקטעים בחיות עצומה. לאחר סיום 'לכה דודי' המשיך הרב את התפילה כסדרה, ערבית עם כל הניגונים בנוסח של שובו בנים בשיא החיות והשמחה. לאחר מכן הרב שליט"א מסיים את התפילה בשירת 'אדון עולם' ו'יגדל אלוקים חי'. לאחר מכן נוספו זמירות לשבת קודש אשר הרב שליט"א נוהג לאמרם יחד עם הציבור – 'שלום עליכם' 'ריבון כל העולמים' 'אשת חיל'. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 20:55 לאחר תפילת ליל שבת שארכה שעתיים בדיוק.

בבוקרו של יום השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה בשעה 04:21 כמעט שעתיים לפני הנץ החמה, מורינו הרב שליט"א מיד אמר ברכות התורה ולאחר מכן התחיל את תפילת שחרית כסדרה החל מתיקון חצות – תיקון לאה, זמירות הבוקר. קורבנות. בשעה 05:15 הרב שליט"א הופיע על הבמה. והחל מיד בפסוקי דזמרה בניגונים בחיות גדולה. ניתן לציין שהרב שליט"א היה בתנועות של שלהבות אש קודש בצורה מיוחדת מאוד בשבת זו. חיות מיוחדת במינה, עד כי אי אפשר לתאר את העוצמות הנוראות הללו ולהעלותם על הכתב. לפני ברוך שאמר הרב התעטף בטליתו. בשירת 'כי כל פה לך יודה' הרב שליט"א האריך במשך כעשר דקות.

שמונה עשרה של תפילת שחרית עמדו שתי דקות לאחר הנץ החמה בשעה 6:12. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א הרב מסר שיעור קצר והחל בקריאת התורה לפרשת עקב. חוץ מבעלי השמחות והיארצייטים כדרכו הרב שליט"א העלה מעצמו אורחים וקרואים נוספים. קריאת התורה ארכה כארבעים וחמש דקות. את ההפטרה קרא בנו של הרב דוד קופרמינס הי"ו.

מיד לאחר ההפטרה הרב ניגן את 'זרעא חיא וקיימא' במשך כשתיים עשרה דקות לאחר מכן ניגן הרב 'כי לקח טוב' והכניסו את הספר תורה לארון. ואז עמד הרב שליט"א לתפילת המוספין. לאחר סיום חזרת הש"ץ דמוסף סיים את התפילה עד סיום 'אנעים זמירות' ואמר אף תיקון הכללי. בסיום קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס, ומסר שיעור במשך כחמש דקות. בשעה 08:05 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר כמעט שלוש שעות וארבעים וחמש דקות של תפילה שחרית קריאת התורה מוסף קידושא רבה ושיעור שזכינו.

בשעה 19:25 נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש למרפסת ביתו באמירת קדיש והחל באמירת 'בריך שמיה' ובשירת 'יהא רעווא' במשך עשר דקות. לאחר מכן קרא בתורה – ראה – שלושה קרואים. לאחר מכן מיד תפילת שמונה עשרה, ובסיום תפילת מנחה של שבת שארכה כעשרים דקות, על מקומו במרפסת הרב שליט"א נטל את ידיו לשלוש סעודות בדקה של שקיעת החמה. כדרכו בקודש החל עם הכזית הראשון החל בזמירות סעודה שלישית כעשרים דקות. לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך רבע שעה הרב שליט"א חוזר שוב ושוב על כל הבתים. לאחר מכן המשיך בשירת 'כה אמר ה' מצא חן במדבר' במשך כשתי דקות , לאחר מכן עבר לשירת 'כה אמר זכרתי לך חסד נעוריך' במשך שמונה דקות. לאחמ"כ 'עד הנה עזרונו רחמיך' במשך שתיים עשרה דקות. בסיום הניגון הרב החל 'צור משלו אכלנו' וזימן על הכוס.

בשעה 20:50 החל הרב שליט"א בשירת 'למנצח בנגינות' כעשרים דקות. לאחר מכן המשיך בתפילת ערבית של מוצאי השבת בניגונים באש להבה. באמירת 'ויהי נועם' מורינו הרב שליט"א האריך בשירת 'ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו' וכן השיר הבא אחריו 'הוא יפתח' במשך שמונה דקות.

רק לאחר כמעט שעה של אריכות בשירה הנ"ל. הרב ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…' במשך כדקה. לאחר הבדלה נטל הרב את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. מורינו הרב שליט"א שר את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת. לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר שיעור במשך רבע שעה. לאחר מכן המשיך את הזמירות עד הסוף, בסיום זימן על הכוס יחד עם שבע ברכות לחתן בנימין גולדשטיין הי"ו ע"ב הרב משה זילברברג הי"ו. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 22:37 לאחר אריכות של שלוש שעות ושתיים עשרה דקות שזכינו להיות יחד עמו ברציפות מתפילת מנחה עד לסיום מלווה מלכה. סה"כ כל השבת כתשע שעות להם זכינו בצל הקודש בשבת קודש כ' אב פרשת עקב התשפ"ד.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילת השל”ה זו התפילה שהכי מתקבלת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הגמרא (ירושלמי כלאיים פרק תשיעי וכתובות) אומרת שיוסף נמצא במערה של רבי חייא. זה פלא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *