צור קשר עם הרב ברלנד

כְּשֵׁם שֶׁנִּכְנַס לַבְּרִית • שמחת הברית לנין הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש יום ראשון כ"א אב פרשת ראה התקיימה ברית לנינו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א במעון קודשו בן לר' דוד ויזל חתן הר' חיים רייכר  הי"ו לבית משפחת צוקר.

כאמור הברית התקיימה במעונו של מורינו הרב שליט"א, ומורינו הרב שליט"א כובד בברכות ויקרא שמו בישראל יששכר דוב בער בן הר' דוד ויזל. לאחר הברית הרב שליט"א נכנס לחדרו ויצא כעבור כשעה לסעודת הברית, במהלך סעודת הברית מורינו הרב שליט"א מסר שיעור כעשרים דקות, לפניכם תקציר ממהלך השיעור:

את השיעור החל ממעלת היום כ"א אב – הילולת הבעלזער רוב – רבי אהרון מבעלזא. וסיפר באריכות כיצד ניצל מציפורני הנאצים. לאחמ"כ סיפר כיצד ניצל הישוב היהודי של ארץ ישראל בזכות הילולת האור החיים הקדוש. ואמר שבוודאי התינוק הזה שזכה לברית ביום היארצייט של הבעלזער רוב זכה לניצוץ מנשמתו וגם לנשמת רבינו הקדוש. והוסיף כי כל הנשמות של הצדיקים משורשם הם ברבינו הקדוש. לאחר מכן דיבר מאליהו מלאך הברית ומהחידוש על 'מה לך פה אליהו' שרצה לקבל 'פה אל פה אדבר בו'. לאחמ"כ דיבר על סוד "מדת ימי מה היא" ש־מדת זה גימטריא גלית. שדוד רצה לדעת מי הקליפה שלו, כי כל אדם הגיע לעולם להכניע קליפה מסוימת. לאחמ"כ דיבר בקדושת האדם. בהמשך השיעור דיבר מהרמב"ן בוישלח שאמר שכל נפילתנו ביד אדום התחילה מזה שבית חשמונאי הלכו לעשות שלום עם רומא. ודיבר עוד מעניין מלחמות החשמונאים. כמו"כ דיבר מהפטרת פרשת השבוע – ראה "עניה סוערה לא נוחמה … ושמתי כדכד שמשותיך וכל שעריך לאבני אקדח" ועשה חשבון כמה היו השערים של ירושלים. בהמשך עבר לעסוק בעיון התורה מסוגיית חרדל ודבורים במסכת בבא בתרא. לאחמ"כ עבר לדבר על מלחמת סיסרא, ועל כך שדבורה חידשה את הפריעה, ואמרה שבזכות זה ינצחו במלחמה עם סיסרא שהייתה נראית אבודה מראש. ואמר שמה שהצדיק אומר לא צריך להביא הוכחות על כך, ולא רוח הקודש. עוד המשיך לדבר מסיפורי הנ"ך ממעשה אליהו בצרפת. וחזר לעניין 'פה אל פה אדבר בו' שכמו משה רבינו – כמו הצדיק אי אפשר להיות! כי משה פשט את הגוף לגמרי כמובא ברמב"ם. לאחמ"כ דיבר ממחלוקת קרח ועדתו שאמר תדעו לכם שגם אם תבלעו באדמה, אל תאמינו במשה רבינו, כי גם זה כישוף… עד כה היה הכוח של המחלוקת נגד הצדיק!.

לאחר סיום השיעור מורינו הרב שליט"א ערך לחיים וכיבד את אחד הנוכחים בזימון ברכת המזון ולאחמ"כ כובד באמירת 'הרחמן'. והחל בשירת 'בגלל אבות תושיע בנים' במשך דקות ארוכות.

גלריית תמונות מסעודת הברית באדיבות גיליון "התחדשות":

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילת השל”ה זו התפילה שהכי מתקבלת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הגמרא (ירושלמי כלאיים פרק תשיעי וכתובות) אומרת שיוסף נמצא במערה של רבי חייא. זה פלא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *