צור קשר עם הרב ברלנד

מְנַחֵם צִיּוֹן וּבוֹנֶה יְרוּשָׁלַיִם • סיקור ותיעוד מתפילת מנחה וערבית מוצאי תשעה באב

"באמת בכל מוצאי תשעה באב צריך לרדת בית מקדש של אש!". לפניכם תיעוד וסיקור מתפילת מנחה עם טלית ותפילין ותפילת ערבית במוצאי יום תשעה באב בהשתתפות הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א.

לקראת השקיעה בשעה 18:50 יצא מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה עטור בטלית ותפילין, והחל ב'בריך שמיה' עם ניגון 'יהא רעוא קדמך' בפתיחת הארון במשך כעשר דקות. לאחר מכן אמר את כל הנוסח של הוצאת ספר התורה בקול. וקרא לכהן לעלות. והחל בקריאת התורה לתשעה באב 'ויחל משה' – וי"ג מידות של רחמים,. ניתן לציין כי בכל התפילה מורינו הרב היה באש להבה שלא רגיל. את ההפטרה 'דרשו ה' בהמצאו', קרא בחור הבר מצווה נחמן בן ר' אלישע טולדנו הי"ו שהיום תשעה באב – יוצא יום הכנסו לעול תורה ומצוות.
לאחר מכן הכניסו את הספר תורה לארון ומורינו הרב שליט"א החל בשמונה עשרה לתפילת מנחה עם 'נחם' ו'עננו'. בסיום חזרת הש"ץ הרב השלים את סדר שיר של יום, 'קוה אל ה" וקורבנות, ואף המשיך לאמירת 'אנא בכֹח' ותיקי אנ"ש מספרים כי לא זכור להם כמאורע זה – של אמירת סדר כל הקורבנות לאחר מנחה בתשעה באב. וכי זהו חידוש מעניין מאוד. לאחר סיום 'עלינו לשבח' הרב שליט"א ביקש מסכת בבא בתרא והחל למסור שיעור באש להבה על עניין מוצאי תשעה באב במשך כשתיים עשרה דקות. בשמונה בדיוק החל מורינו הרב בתפילת מעריב בניגונים כבכל יום. לאחר תפילת ערבית הרב שליט"א מסר את השיעור היומי הקבוע. לאחר השיעור שר שירי רבינו במשך כעשר דקות ונכנס לביתו נאווה קודש.

יה"ר שכשם שזכינו להתאבל יחד עם מורינו הרב שליט"א נזכה לראות בבניין בית מקדשנו במהרה בימינו אמן!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

צפו: תפילת שחרית ואמירת קינות ט' באב תשפ"ד המלא עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

תפילת שחרית ברוב עם הדרת מלך בבוקר ט' באב תשפ"ד  עם מורינו, כ"ק הגה"צ הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *