צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לתושבי ביתר במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום שני ליל ב' אב נכנסו אנשי שלומינו מהעיר ביתר עילית למעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לשיעור שנמשך במשך כחמישים וחמש דקות. לפניכם תקציר ממהלך השיעור:

את השיעור החל הרב שליט"א בחיזוק על לימוד הגמרא והסביר את סוגיית קב בארבע אמות. לאחמ"כ עסק בפרשת שמות כיצד מטה משה בלע את מטותם של כל החרטומים. בהמשך עסק בעניין סוגית חרדל ודבורים. לאחר מכן הביא כיצד אברהם שבר את הפסלים ועשה ליצנותא דע"ז. תוך כדי סיפר מספר מעשיות כיצד היהודים באמת רוצים את ה' ורוצים לחזור בתשובה. לאחר מכן חזר לחזק על עניין לימוד הגמרא דייקא וכמובא בתורה י"ב בליקוטי מוהר"ן, מתורה לתורה עבר לתורה ג' גם על חיזוק לימוד הגמרא בלילה וכן דיבר נגד הניגונים דקליפה.
כמו כן חיזק ללמוד חומש רש"י ודיבר מהפסוק "דרך כוכב מיעקב ומחץ פאתי מואב" שבלעם אמר לבלק שממנו יצא דוד המלך שיכרית את מואב. לאחמ"כ עסק בפסוק "כהם וכהם מאה פעמים" שיואב בזכות מעשי החסד הגדולים שלו זכה להכפלה הידועה שהרב שליט"א לא מפסיק לדבר ממנה – שמכפילים שתיים כל מספר מאה פעמים וזה יוצא אלף מיליארד טריליון.
לקראת סוף השיעור עסק בעץ חיים מסוד "מי ומי ההולכים" שהמרגלים היו מיסוד אבא, ויהושע וכלב היו מיסוד אמא. ולכן המרגלים לא רצו להכנס לארץ, כי היה זה בשבילם לרדת מדרגה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

צפו: תפילת שחרית ואמירת קינות ט' באב תשפ"ד המלא עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

תפילת שחרית ברוב עם הדרת מלך בבוקר ט' באב תשפ"ד  עם מורינו, כ"ק הגה"צ הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *