צור קשר עם הרב ברלנד
משה רבינו מתפלל אל מול הר נבו. ציור יהושע ויסמן

מֹשֶׁה הִתְחַנֵּן תקט"ו תְּפִלּוֹת לִזְכּוֹת לְאוֹר הַחַשְׁמַל לְהַבְעִיר אֶת כָּל הָעוֹלָם לה' יִתְבָּרַךְ • פרשת ואתחנן מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מה ביקש משה רבינו בחמש מאות וחמש עשרה תפילות וכיצד הצדיק מבעיר את כל העולם באש להבה אליו יתברך. פרשת ואתחנן מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א:

"וָאֶתְחַנַּן אֶל ה' בָּעֵת הַהִיא לֵאמֹר"

"ואתחנן אל ה' בעת ההיא לאמר אעברה נא ואראה את הארץ הטובה הזאת אתה החילות להראות את עבדך את גודלך ואת ידך החזקה אשר מי א-ל בשמים ובארץ אשר יעשה כמעשיך וכגבורותיך", משה רבנו הוציא את עם ישראל ממצרים בענני כבוד, נתן עשר מכות ואחרי זה קריעת ים סוף. ואחרי זה הביא להם תורה וענני כבוד. כולם שמעו את עשרת הדברות, ענני כבוד הוא הביא להם, המן שלו, בארה של מרים הכל היה בזכות משה רבנו. ואחרי כל זה משה אומר "ואתחנן" משה מתחיל להתחנן חמש מאות וחמש עשרה תחינות בקשות, חמש מאות וחמש עשרה תפילות ארוכות מיני ים, עמוקות מיני ים, ארוכות מארץ מידה, ועמוקות מיני ים. ששום אדם לא יכול להשיג מה משה התפלל ב-חמש מאות וחמש עשרה תפילות אלה. שבעה ימים התחיל ב-א' אדר סיים ב-ז' אדר, חמש מאות וחמש עשרה תפילות על כל עם ישראל שכל מי שמשתמש בתפלות של משה רבנו. אף אחד לא יכול לעמוד לפניו לא ערבים לא נאצים לא מחבלים אף אחד לא יוכל לעמוד לפניו. מי שיזכה להשתמש ב-חמש מאות וחמש עשרה תפילות של משה רבנו אז זה שמשה התחנן "ואתחנן אל ה' בעת ההיא לאמור" הוא ביקש מה' את המלאך אור-פניאל אני רוצה את המלאך אור-פניאל, אומר מגלה עמוקות באופן קע"ד שהמלאך אור-פניאל ילך איתי. כי כבר משה רבנו זכה להמשיך את כל ענני כבוד שבאו מיכאל רפאל גבריאל נוריאל אבל גם את המלאך אור-פניאל גימטריא חשמל, אז אדם הוא נהיה כולו חשמל. אם אדם זוכה שמלאך אור-פניאל שהוא גימטריא חשמל, אז הוא נהיה כולו חשמל. כשאדם הוא אש להבה לה' יתברך! אש להבה הוא אש יוקדת! "אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה" הוא אש שבוערת עשרים וארבע שעות! אדם בוער עשרים וארבע שעות! הוא לא יכול לישון, הוא לא יכול לאכול מרוב האש שבוערת בו. ולכן אנשים יוצאים לפשע – גונבים, שודדים, מרביצים, רוצחים זה. מרוב האש שבוערת בהם, יהודי הוא כולו אש להבה, אז יש יהודי שהוא כולו אש להבה. אבל אם אדם לא יודע מאיפה האש באה, שהאש באה מלמעלה. האש באה מהמרכבה, "תוכו רצוף אהבה מבנות ירושלים מרכבו ארגמן רשפיה רשפי אש שלהבת י-ה". כל יהודי הוא רשפי אש! כל יהודי הוא שלהבת י-ה! כל יהודי הוא שלהבת יוקדת יום ולילה! אז ברגע שהוא יודע שהאש הזאת באה מלמעלה, זה לא אש של פשע, זה לא אש של חטא. זה אש ששורשה מקודש הקודשים, שורשה בין הכרובים, בית המקדש. לכן היה עלה ממחנה ישראל עמוד אש שהיה על המשכן יומם ולילה. ראו עמוד אש! "והענן יומם אש תהיה יומם אש תהיה" זה סופי תיבות משה. שמשה הוא היה עמוד האש, משה בעצמו היה עמוד האש ששכן על הענן. וכנגד עמוד האש של משה שום בריה לא יכלה לעמוד בעולם! שום בריה.
ומשה רבנו התחנן ביקש: רבונו של עולם תן לי את המלאך אור-פניאל, אז אני אהיה כולי חשמל! אדם נהפך כולו לחשמל, חשמל הוא שורף את כולם, מבעיר את כולם. או מחזיר אותם בתשובה או שהם נכחדים ונאבדים! אדם הוא כולו חשמל, מי שהוא נוגע בו הוא מחשמל אותו. כולו אש להבה מי שרק נוגע בו הוא מיד מתחשמל! מזה צריכים לבעור לה' יתברך! אדם צריך לחשמל את כל העולם. וזה שמשה רבנו הוא רק בא, הוא רק בא למצרים הוא חישמל את כל עם ישראל! הוא הודיע להם על הגאולה "וחמושים עלו בני ישראל מארץ מצרים" אחד מחמישה אחד מחמישים אחד מחמש מאות אבל אז מי ששומע בקול משה, אז ראתה שפחה על הים מה שלא ראה יחזקאל בן בוזי. ומי שהאמין במשה, מי שהלך אחרי משה, מי שהיה דבוק במשה, אפילו שפחה מצרית היה לה תמימות, אמונה במשה! "זה קלי ואנווהו" שמעה עשרת הדברות, אז בטוח שראתה מראות אלוקים! כל הרקיעים ראו שמשה הראה להם את כל הרקיעים למעלה כל התהומות למטה "אין עוד מלבדו"!.

השיעור עבר עריכה ואם נפלה טעות אין לתלותה ח"ו במורינו הרב שליט"א אלא בכותב "ואיתנו תלין משוגתנו".
הציור באדיבות הצייר ר' יהושע ויסמן לרכישה: www.yehoshuawiseman.com

מערכת אתר שובו בנים מאחלת לכם הקוראים והעוקבים
שבת שלום ומבורך!!!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

צפו: תפילת שחרית ואמירת קינות ט' באב תשפ"ד המלא עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

תפילת שחרית ברוב עם הדרת מלך בבוקר ט' באב תשפ"ד  עם מורינו, כ"ק הגה"צ הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *