צור קשר עם הרב ברלנד

"כִּי-מֵרֹאשׁ צֻרִים אֶרְאֶנּוּ" • שבת בלק בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בשבת פרשת בלק התשפ"ד, זכינו לשבת מרוממת בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם הסיקור המלא מהתפילות השיעורים והסעודות בצל הקודש:

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה כחמש דקות לפני הדלקת נרות בשעה 19:05 והחל בשירת אור זרוע במשך שמונה עשרה דקות. לאחר השירה עמדו לתפילת מנחה. בסיום תפילת מנחה אמר את סדר ההתקשרות 'מודה אני לפניך ששמת חלקי…' 'הריני מוסר' 'הריני מקשר' מורינו הרב שליט"א אומר מילה במילה וכולם אחריו. לאחר מכן החל הרב בקבלת שבת 'לכו נרננה' מזמור אחר מזמור בחיות עם כל האש החיות והברע'ן. לאחר מכן החל בנעימות שירת 'לכה דודי' שארכה כחצי שעה (27 דק') חוזרים שוב ושוב על כל הקטעים בחיות עצומה. לאחר סיום 'לכה דודי' המשיך הרב את התפילה כסדרה, ערבית עם כל הניגונים בנוסח של שובו בנים בשיא החיות והשמחה. לאחר מכן הרב שליט"א מסיים את התפילה בשירת 'אדון עולם' ו'יגדל אלוקים חי'. לאחר מכן נוספו זמירות לשבת קודש אשר הרב שליט"א נוהג לאמרם יחד עם הציבור – 'שלום עליכם' 'ריבון כל העולמים' 'אשת חיל'. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 21:15 לאחר תפילת ליל שבת שארכה שעתיים וחמישה תפילה.

בבוקרו של יום השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה בשעה 04:13 כשעה לפני הנץ החמה, מורינו הרב שליט"א מיד אמר ברכות התורה ולאחר מכן התחיל את תפילת שחרית כסדרה החל מתיקון חצות – תיקון לאה, זמירות הבוקר, קורבנות ופסוקי דזמרה בניגונים בחיות גדולה. ניתן לציין כי לפני נשמת הרב יצא לעשר דקות של הפסקה. ונכנס בשאגת 'נשמת' והאריך כעשרים דקות בשירת 'כי כל פה'. כשעתיים ורבע לאחר תחילת תפילת שחרית בשעה 06:30 הרב שליט"א עמד לתפילת שמונה עשרה. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שוב נכנס לביתו להפסקה של כשמונה דקות והרב שליט"א החל בקריאת התורה לפרשת בלק. קריאת התורה עם שני הקריאות ארכה כחצי שעה.

לאחר ההפטרה הרב ניגן את 'זרעא חיא וקיימא' במשך כעשר דקות לאחר מכן הרב ניגן 'כי לקח טוב' והכניסו את הספר תורה לארון. בשעה 08:42 עמד הרב שליט"א לתפילת המוספין. לאחר סיום חזרת הש"ץ דמוסף מורינו הרב שליט"א סיים את התפילה מ'קווה אל ה", אדון עולם, אנעים זמירות ותיקון הכללי. בסיום עשרת המזמורים קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס, ומסר שיעור במשך כשתי דקות בו דיבר על פרשת בלק ומכך שבזכות הצדיק הקללות נהפכים לברכות. לאחר השיעור בשעה 08:05 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר כמעט ארבע שעות של תפילה שחרית קריאת התורה מוסף קידושא רבה ושיעור שזכינו.

בשעה 20:05 נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש למרפסת ביתו באמירת קדיש והחל באמירת 'בריך שמיה' ובשירת 'יהא רעווא' במשך חמש דקות. לאחר מכן קרא בתורה – חוקת – שלושה קרואים. לאחר מכן מיד תפילת שמונה עשרה, ובסיום תפילת מנחה של שבת שארכה כרבע שעה, על מקומו במרפסת הרב שליט"א נטל את ידיו לשלוש סעודות. כדרכו בקודש החל עם הכזית הראשון החל בזמירות סעודה שלישית כעשרים דקות. לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך חמישים דקות (!) כל הציבור חוזרים שוב ושוב על הקטעים 'רברבין עובדך ותקיפין', 'אלה־ה דילה יקר ורבותא', 'למקדשך תוב' עשרות פעמים. לאחר מכן המשיך בשירת 'כה אמר ה' מצא חן במדבר' במשך כחמש דקות, לאחר מכן עבר לשירת 'כה אמר זכרתי לך חסד נעוריך' במשך עשר דקות נוספות. לאחר מכן שר את 'עד הנה עזרונו רחמיך' במשך עשרים דקות נוספות. הרב שליט"א זימן על הכוס.

בשעה 22:15 החל הרב שליט"א בשירת 'למנצח בנגינות' במשך עשרים דקות. לאחר מכן המשיך בתפילת ערבית של מוצאי השבת בניגונים. לאחר מעריב באמירת 'ויהי נועם' מורינו הרב שליט"א האריך בשירת 'ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו' במשך חמש דקות וכן השיר הבא אחריו 'הוא יפתח' הרב האריך כחמש דקות!. לאחמ"כ הרב ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…' במשך כדקה. לאחר הבדלה נטל הרב את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. מורינו הרב שליט"א שר את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת. לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר שיעור במשך כרבע שעה. לאחר מכן המשיך את הזמירות עד הסוף, וזימן על הכוס. בסיום ברכת המזון נכנס לביתו נאווה קודש בשעה 23:55 לאחר אריכות של קרוב לארבע שעות (3.50) שזכינו להיות יחד עמו ברציפות מתפילת מנחה עד לסיום מלווה מלכה. סה"כ כל השבת כעשר שעות להם זכינו בצל הקודש בשבת פרשת בלק י"ד בתמוז התשפ"ד.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

ראש השנה זמן פקידת עקרות – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

לא יודעים בדיוק אם היארצייט של יוסף זה בא’ או ב’ תמוז. כי רחל נפקדה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *