צור קשר עם הרב ברלנד

"הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת בְּרִיתִי שָׁלוֹם" • שבת פנחס בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בשבת פרשת פנחס התשפ"ד, זכינו לשבת מרוממת בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם הסיקור המלא מהתפילות השיעורים והסעודות בצל הקודש:

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה כחמש דקות לפני הדלקת נרות בשעה 19:09 והחל בשירת אור זרוע במשך עשרים ושלוש דקות. לאחר השירה עמדו לתפילת מנחה. בסיום תפילת מנחה שהסתיימה בדיוק בשעת השקיעה. אמר את סדר ההתקשרות 'מודה אני לפניך ששמת חלקי…' 'הריני מוסר' 'הריני מקשר' מורינו הרב שליט"א אומר מילה במילה וכולם אחריו. לאחר מכן החל הרב בקבלת שבת 'לכו נרננה' מזמור אחר מזמור בחיות עם כל האש החיות והברע'ן. לאחר מכן החל בנעימות שירת 'לכה דודי' שארכה כחצי שעה בדיוק חוזרים שוב ושוב על כל הקטעים בחיות עצומה. לאחר סיום 'לכה דודי' המשיך הרב את התפילה כסדרה, ערבית עם כל הניגונים בנוסח של שובו בנים בשיא החיות והשמחה. לאחר מכן הרב שליט"א מסיים את התפילה בשירת 'אדון עולם' ו'יגדל אלוקים חי'. לאחר מכן נוספו זמירות לשבת קודש אשר הרב שליט"א נוהג לאמרם יחד עם הציבור – 'שלום עליכם' 'ריבון כל העולמים' 'אשת חיל'. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 21:31 לאחר תפילת ליל שבת שארכה שעתיים ועשרים ושלוש דקות תפילה.

בבוקרו של יום השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה בשעה 04:33. מורינו הרב שליט"א התחיל את תפילת שחרית כסדרה החל מתיקון חצות – תיקון לאה ואמר ברכות השחר ולאחר מכן החל מיד בקורבנות ופסוקי דזמרה בניגונים בחיות גדולה.
ניתן לציין כי ההתרגשות גאתה בתפילה זו בקרב קהל אנשי הצדיק שזכו להסתופף בצילו בשב"ק, לרגל כך שלאחר שבועיים של הפסקה שהרב שליט"א לא ירד לאולם התפילות בעקבות השיפוצים. בשבת זו זכינו שוב לקרבת הצדיק עם הכנסו לבית מדרשינו המחודש. לפני 'הודו' בשעה 5:10 הרב שליט"א נכנס להיכל בית המדרש ועלה על הבימה החדשה שהכינו עבורו. כבכל השבוע הרב דיבר לבחורי אנשי שלומינו שכעת זכו למקום חדש משלהם וכך השיעור נמשך לעניינא דיומא, ופרשת השבוע במשך כעשרים דקות. את האריכות הרגישו בעיקר בשירת 'כי כל פה' במשך שש דקות. וכן בברכת 'יוצר אור' השיר 'אין ערוך לך' במשך שש דקות נוספות. כשעתיים ורבע לאחר תחילת תפילת שחרית בשעה 06:28 הרב שליט"א עמד לתפילת שמונה עשרה.
לאחר סיום חזרת הש"ץ ושיר של יום הרב מסר שיעור כרבע שעה. לאחר מכן הוצאת ספר התורה. והרב שליט"א החל בקריאת התורה לפרשת פנחס. קריאת התורה עם ההפטרה ארכה כארבעים דקות.

לאחר ההפטרה הרב ניגן את 'זרעא חיא וקיימא' במשך שבע דקות. מיוחד בשבת זו שהמשיכו בסדר התפילה ושרו 'הרנינו גויים עמו' ב'אב הרחמים', במשך ארבע דקות. לאחר מכן הרב ניגן 'כי לקח טוב' והכניסו את הספר תורה לארון. קרוב לשעה 08:00 עמד הרב שליט"א לתפילת המוספין. לאחר סיום חזרת הש"ץ דמוסף מורינו הרב שליט"א סיים את התפילה מ'קווה אל ה", אדון עולם, אנעים זמירות ותיקון הכללי. בסיום עשרת המזמורים קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס, ומסר שיעור במשך כשתי דקות ומכך שבזכות הצדיק הקללות נהפכים לברכות. לאחר השיעור בשעה 08:21 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר כמעט שלוש שעות וארבעים ושלוש דקות של תפילה שחרית קריאת התורה מוסף קידושא רבה ושיעור שזכינו.

בשעה 19:33 נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש למרפסת ביתו באמירת קדיש והחל באמירת 'בריך שמיה' ובשירת 'יהא רעווא' במשך עשרים דקות. לאחר מכן קרא בתורה – מטות־מסעי – שלושה קרואים. לאחר מכן מיד תפילת שמונה עשרה, ובסיום תפילת מנחה של שבת שארכה כעשרים דקות. על מקומו במרפסת הרב שליט"א נטל את ידיו לשלוש סעודות. כדרכו בקודש החל עם הכזית הראשון החל בזמירות סעודה שלישית כעשרים דקות. לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך שמונה עשרה דקות כל הציבור חוזרים שוב ושוב על הקטעים 'רברבין עובדך ותקיפין', 'אלה־ה דילה יקר ורבותא', 'למקדשך תוב' עשרות פעמים. לאחר מכן המשיך בשירת 'כה אמר ה' מצא חן במדבר' במשך כשבע דקות, לאחר מכן עבר לשירת 'כה אמר זכרתי לך חסד נעוריך' במשך אחת עשרה דקות נוספות. לאחר מכן שר את 'עד הנה עזרונו רחמיך' במשך שתים עשרה דקות נוספות. לאחר שעה ועשרה של סעודה שלישית הרב שליט"א זימן על הכוס.

לאחר מכן החל הרב שליט"א בשירת 'למנצח בנגינות' במשך עשרים דקות. לאחר מכן המשיך בתפילת ערבית של מוצאי השבת בניגונים. לאחר מעריב באמירת 'ויהי נועם' מורינו הרב שליט"א האריך בשירת 'ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו' במשך שמונה דקות וכן השיר הבא אחריו 'הוא יפתח' הרב האריך כתשע דקות!. לאחמ"כ הרב ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…' במשך כדקה. לאחר הבדלה באורח נדיר הרב שליט"א מסר שיעור בגדולת בעל ההילולא – מורינו ראש קהילתנו ורבו המובהק רבי לוי יצחק ב"ר אברהם נח בנדר זיע"א שהיום כ"ב תמוז הוא יום ההילולא, במהלך השיעור הרב שליט"א הורה שכולם ילכו על ציונו בהר הזיתים.
לאחר השיעור הרב נטל הרב את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. מורינו הרב שליט"א שר את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת. לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר שיעור במשך כשבע דקות נוספות. לאחר מכן המשיך את הזמירות עד הסוף, וזימן על הכוס. בסיום ברכת המזון נכנס לביתו נאווה קודש בשעה 22:58 לאחר אריכות של קרוב לשלוש שעות ועשרים וחמש דקות. שזכינו להיות יחד עמו ברציפות מתפילת מנחה עד לסיום מלווה מלכה. סה"כ כל השבת כתשע וחצי שעות (9.31) להם זכינו בצל הקודש בשבת פרשת פנחס כ"א בתמוז התשפ"ד.

באדיבות התחדשות:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילת השל”ה זו התפילה שהכי מתקבלת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הגמרא (ירושלמי כלאיים פרק תשיעי וכתובות) אומרת שיוסף נמצא במערה של רבי חייא. זה פלא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *