צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לכולל בית מדרשינו במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש יום שני ליל צום י"ז בתמוז – פרשת פנחס התקיים שיעור בבית מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לאברכי כולל בית מדרשינו עידו הנביא בראשות הרה"ח ר' רבי עזיזיאן שליט"א. מורינו הרב שליט"א מסר שיעור קרוב לארבעים דקות, לפניכם התקציר ממהלך השיעור:

החל מסוד הפסוק "שמחתי באומרים לי בית ה' נלך" שדוד אמר למרות שמבקשים שאמות ואז יבנה הבית, שמחתי כי העיקר הוא בניין בית המקדש. לאחר מכן עסק בעניין המרבה לדבר בו לאחרונה ההכפלה האמיתית של הפסוק "ויאמר יואב אל המלך ויוסף ה' אלהיך אל העם כהם וכהם מאה פעמים" כמובא ברש"י שברכת יואב הייתה פי טריליון כפול טריליון מברכתו של משה רבינו. שהוא שבעים ושתיים אפסים וזהו הסוד של כדה של רבקה. ומעניין זה הרחיב לקושיות שהיו לאליעזר על השידוך של רבקה ליצחק שראה ברוח הקודש כי עתיד לצאת ממנה עשו והביא כדרכו בקודש את דברי האמרי נועם כי בזכות ש"האיש משתאה לה מחריש" – "מחריש" – גימ' יעקב עשו. לאחר מכן דיבר במעלת האמונה בצדיק האמת, והוסיף לספר מעשי ניסים מתקופת השואה שאלו שהאמינו ברבינו הקדוש ניצלו מהטבח הנוראי שערכו הנאצים באוקראינה. לאחר מכן עסק בעניין בת יפתח ומכך שבתקופת תמוז שאז ארע המעשה נוהגים שלא לשתות מים מגולים מכיוון שהסכין שנגעה בצווארה של בת יפתח נטפה שלושה טיפות של דם.

בהמשך השיעור דיבר בחריפות מקדושת האדם היהודי ועד כמה צריך לקדש עצמו ביותר בכדי שיזכה לילדים קדושים וטהורים. לאחר מכן עסק בעניין קבלת הביזיונות באהבה והזכיר שאם המקלל היה שותק ומקבל באהבה את עניין הנ"ל היה זוכה למדרגה נוראה ועצומה. כמו כן הביא את דברי הרמב"ם הקדוש במעלתו של משה רבינו שבאמת התפשט מגשמיותו לגמרי ונשאר שׂכל בלבד. ועסק בעניין "מה לך פֹּה אליהו" שאליהו רצה לקבל את דרגת 'פה אל פה אדבר בו' בנקרת הצור. אבל הביא את דברי הספה"ק כי למרות שצם ארבעים יום ולילה אין שייכות לאליהו עם עניין משה רבינו שביטל גשמיותו לגמרי!.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

בְּשִׁבְעָה עָשָׂר בְּתַמּוּז כָּל אֶחָד יָכוֹל לַעֲלוֹת לַקָּדְקֹד • תפילה נוראה לצום י"ז בתמוז מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

לפניכם תפילה שמתפרסמת כאן לראשונה על צום י"ז בתמוז ובסוד גדולת היום ועל הדברים שארעו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *