צור קשר עם הרב ברלנד

חבורה ושיעור לנבחני מפעל התורה במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כפי שהובטח לאנשי שלומינו שהצטרפו למסלול 'ליקוטי הלכות' בהילולת מוהרנ"ת השנה. זכו האברכים אשר עמלו ונבחנו על העמוד היומי בליקוטי הלכות בחודשים האחרונים בשיעור מפעל התורה. להיכנס אל הקודש פנימה לחבורה מיוחדת שהתקיימה ביום שני ליל כ"ו סיון – הילולת יונתן בן עוזיאל זיע"א.

עם כניסתו של מורינו הרב שליט"א למעון קודשו ראש חבורת 'מפעל התורה' הרב שמואל אייזיק רובינשטיין שליט"א החל בניגוני רגש והתעוררות במשך דקות ארוכות. לאחר מכן מורינו הרב שליט"א מסר שיעור במשך קרוב לשעה, לפניכם תקציר מעט מן הים מהנושאים עליהם דיבר מורינו הרב שליט"א והזכיר במהלך השיעור:
את השיעור החל הרב שליט"א בעניין פרשת פרה אדומה ושאל מדוע פרה אדומה מגיע בפרשת חוקת, הרי לכאורה לפי סדר הדברים, פרשה זו נאמרה בשבת השניה לצאת בנ"י ממצרים ומדוע חיכו עד חוקת בשביל להזכיר את פרה אדומה. רק נאמר ששאלה זו חזר עליה הרב שליט"א במשך כל השיעור כמובן שתוך כדי עבר לדבר מנושאים אחרים, ביניהם המרגלים ומגודל טוב פרי הארץ שהביאו ועשה את החשבונות לפי כל המפרשים כמה שקלו הפירות האדירים שהביאו המרגלים עמם מהארץ המובטחת. לאחר מכן הרב שליט"א החל לענות על שאלת הפרה אדומה ואמר שבאמת הצדיק זה הפרה האדומה האמיתית והוא המטהר.
לאחר מכן דיבר מנושאים נוספים בהם בגדי החמודות של עשו ומהברכות שעשו הפסיד בגלל שפספס את האפיקומן. כמו כן עסק בשלמה המלך ובאמו בת־שבע שאמרה "מה ברי ומה בר בטני" וכמובא באגדות חז"ל על עניין שהתחתן עם בת פרעה שעשתה כישוף שלא יראה שכבר הנץ החמה ולא יתפלל שחרית. לאחר מכן חזר לעניין פרה אדומה וכאן במשך כחמש דקות הסביר מתוך הלכות פרה אדומה ברמב"ם על כל פרטיה ודקדוקיה.
לאחר מכן דיבר ממעלת תפילה בכוונה ואמר שפרה אדומה זה עניין העפר ואפר שאדם בתפילה צריך להיות עפר ואפר ולהתנתק מכל המחשבות. לאחר מכן דיבר על עניין מעלת הצדקה והביא את דברי המדרשים על יואב בן צרויה שנאמר עליו שהיה גדול ממשה, וכי איך זה יתכן, הרי משה זה הצדיק ממנו מגיע כל השפע. אלא ענה הרב שמי שנותן צדקה כמו יואב בשפע אדיר, זוכה להגיע למדרגה יותר גבוהה כביכול אף ממשה רבינו. כמו"כ עסק בפסוק "יוסף עליכם ככם אלף פעמים" ועשה הרב שליט"א חשבון שמדובר בכפולות של כפולות של אין סוף אלפים ויכול להגיע עד לתוצאה של 30 אפסים.
לאחר מכן דיבר על צניעות המלבושים והביא את הטור בסי' ב' שאפילו בחדרי חדרים צריך להתלבש בצניעות תחת השמיכה וכו' ועל זה הביא את עניין קמחית שקורות ביתה לא ראו שערות ראשה וזכתה לשבעה בנים כהנים גדולים.
את השיעור סיים הרב שליט"א עם סוגיית שמעון ולוי בהריגת שכם וממחלוקתם של הרמב"ם והרמב"ן מפני מה נתחייבו אנשי שכם מיתה, האם משום שראו בן נח שעבר עבירה ולא דנוהו, או מכיון שאם עשה כאלה מעשים אזי נחשבים הם כבהמות נדמו.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

בְּנְיַן עֲדֵי עַד • שבע ברכות לנינו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

השבוע ביום שני אור לי' תמוז התקיימה שמחת השבע ברכות האחרון לנין הגה"צ רבי אליעזר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *