צור קשר עם הרב ברלנד

"מי שזוכה להתקרב לצדיק האמת יזכה להכנס לגן עדן העליון" • השיעור היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אתמול עם ישראל סיים את מסכת בבא מציעא הנלמדת לפי הסדר של הדף היומי. אמש לאחר תפילת מעריב – יום שלישי ליל כ' סיון פרשת שלח־לך -במהלך השיעור היומי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א סיים את המסכת והוסיף מדיליה פירושים נפלאים על סיום המסכת:

"היום עושים סיום על בבא מציעא. זה סיום על המסכת השניה של נזיקין. היום נקרא את המשנה עם הגמרא – עם הסיום, ונראה – נדבר מעניינא יש שתי גינות אומר הסמיכת חכמים קבור באיסטנבול כל אחד יסע היום לאיסטנבול זה שעה וחצי וחוזרים, מתחת לגשר, תחפשו שם את הגשר מתחת לגשר. יש גשר שמחבר את אסיה ואפריקה מתחת לגשר תראו מצבה כתוב נפתלי כץ הוא נפטר בתרצ"ט היה אש, בשעה שהחדר התמלא באש כולם ברחו הוא היה החכם הכי גדול הצדיק הכי גדול לפני הבעל שם טוב. והוא מסביר מה זה שתי גינות – גן עדן העליון, גן עדן התחתון. ויש… למה כתוב ירק למה לא כתוב תפוזים, קישואים עגבניות מלפפונים, פלפל חריף. מחר תביא פלפל חריף. למה לא כתוב פלפלים היה שם, הוא אומר ירק זה ש"י עולמות, ש"י נהורין "להנחיל לאוהבי יש ואוצרותיהם אמלא" כל צדיק יקבל ש"י עולמות. וזה בסיום הש"ס גם כן שם נכתב אמר רבי יהושע בן לוי. שעתיד הקדוש ברוך הוא להנחיל לכל צדיק וצדיק ש"י עולמות, שנאמר "להנחיל אוהבי – י"ש, ואוצרותיהם אמלא". אז לכן פה כתוב ירק זה הסיום של בבא מציעא זה מקביל לסיום הש"ס. שעכשיו רבי יהושע בן לוי אומר שהקב"ה מנחיל לכולם ש"י עולמות. עכשיו יש פה מחלוקת למי שייכים הש"י עולמות, לפי רבי מאיר הם שייכים לגן העליון, הירקות העגבניות המלפפונים יש חמש מטר גובה, אז כל מה שיש בחמש מטר גובה שייך לפי רבי מאיר לעליון, לצדיקים של גן עדן העליון להם מגיע הש"י עולמות, זה הירק גימטריא ש"י "ירק ירק" זה גימטריא ש"י, עכשיו קראנו בשבת "ירק ירק" זה פעמיים ש"י פעמיים ש"י זה כתר שמרים זכתה לכתר. כי מרים הייתה נביאה.
פעם כל ילדה הייתה נביאה, כל ילדה. כי שרח בת אשר נגנה בכינור "עוד יוסף חי ומלך במצרים". אסור לגלות! לא גילו לה, מי שמגלה שיוסף חי ימות על המקום, מכרו את יוסף! כל האחים ימותו!, אם יעקב היה יודע שהאחים מכרו את יוסף, עד היום האחרון הוא לא ידע את זה בדיוק הוא חשב שהחמאס גנב אותו הג'יהאד, הנוח'בה גנבו אותו, חטפו אותו לעזה. רצו אלף מחבלים בשבילו, וביבי לא הסכים, רק לחמש מאות. וביידן אמר להפך לתת אלפיים [מחבלים]. אם היו נותנים אלפיים היו ישר משחררים אותו. רק עכשיו נמצא יואב גלנט בוושינגטון והוא מתחנן הוא בוכה, כל יום יורים אלף טילים, ואלף טילים יש שני פצועים קשה במטולה. ועשרה הרוגים בעזה, הוא מתחנן בוכה, תשלחו לנו שתי רובים לכל הפחות… נגמרו הרובים. שתי פצצות לכל הפחות. הם אומרים לו אתה תינוק, אתה מתבכיין פה כמו תינוק, אתה לא מתבייש? תינוק בכיין, מה אתה מתבכיין, מה זה אלף טילים זה שום דבר לא מה אתה מתרגש מזה, שיהיה אלפיים נדבר. קודם שיהיה אלפיים, אחר כך נדבר, נחשוב מה לעשות אולי נשלח לכם שלושה רובים, אולי שלושה רימונים… נראה. אבל עד שאין אלפיים טילים ביום לא מדברים אתך.
אז עכשיו מדברים על המשניות, כל זה כתוב פה במשנה. שעכשיו אז מחלוקת בין רבי יהודה לרבי מאיר, על הירק שגודל בין שתי הגינות. יש – הגינה היא חמש מטר גובה, היא נמצאת שם יותר למעלה, וקוטפים עגבניות וקישואים ופלפל חריף, כי לגינות האלה אנחנו לא מצליחים להגיע. זה בסוריא הגינות, אז אי אפשר, כל זה הגינות בסוריא, אי אפשר להכנס לסוריא היום. אבל עכשיו גדל הרבה פלפל חריף, אז למי זה שייך לעליון או לתחתון? יש שתי גינות למעלה ולמטה. רבי מאיר אומר הכל שייך לעליון. אומר הסמיכת חכמים העליון – זה הצדיקים של גן עדן העליון, כמו רבינו, כמו רשב"י שלהם – שרק הם זוכים לש"י עולמות. רבי יהודה אומר לא! גם הצדיקים של למטה, בגינה למטה, גן עדן התחתון, גם הם זוכים לירק, ש"י עולמות. בא רבי שמעון בר יוחאי עושה פשרה בין שתיהם – בין רבי מאיר לרבי יהודה אומר מה שיכול העליון להושיט את היד, זה שלו. אבל בתנאי שהוא לא יושיט בכוח, לא יאנוס את עצמו, אבל מה שהוא לא יכול להושיט שייך לתחתון. מסביר הסמיכת חכמים שכל מה ששייך למטה, כל אלה שבגן עדן התחתון, גם הם יזכו לש"י עולמות. אז מה זוכים אלה בגן עדן העליון [יותר מהתחתון?] אם כבר למטה זוכים לירק – לירק שלהם שזה ש"י. "אביה ירק ירק" זה כתר פעמיים ש"י, אם זה שלוש פעמים ש"י – שלושה יריקות. אדם מקבל שלושה יריקות, אז הוא זוכה לתקן את כל הגלגולים מחטא אדם הראשון עד היום, שלוש יריקות זה גימטריא תשע מאות שלושים כמספר שנותיו של אדם הראשון. כל מה שאדם הראשון הוא לא תיקן בחייו, זוכה זה שמקבל שלושה יריקות הוא זוכה לעשות תיקונים על כל שנותיו של אדם הראשון, מאדם הראשון עד ימינו. וזה אומר רבי יהודה שהירק הוא של התחתון שאפילו שאדם יש לו עוד קצת פגמים והוא קצת הוא עוד לא עשה את כל התיקונים אבל אם הוא מקורב לצדיק, לצדיק האמת הצדיק האמת תופס אותו ביד, וזה מה שאומר רבי שמעון בר יוחאי שמה שהוא תופס ביד אז הוא נכנס לגן עדן העליון, שכל מי שזוכה להתקרב לצדיק האמת יזכה להכנס לגן עדן העליון ותהיה הגאולה השלמה במהרה בימינו אמן!
"‏.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

בְּנְיַן עֲדֵי עַד • שבע ברכות לנינו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

השבוע ביום שני אור לי' תמוז התקיימה שמחת השבע ברכות האחרון לנין הגה"צ רבי אליעזר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *