צור קשר עם הרב ברלנד

בֶּן חָמֵשׁ לְמִקְרָא • מסיבת חומש לת"ת 'אמונת ציון' במעונו של מורינו הרב שליט"א

זכו כיתה א' בתלמוד תורה 'אמונת ציון' בראשות הרה"ח ר' שמואל שטרן שליט"א. לחוויה רוחנית ובלתי נשכחת, כשהתחילו את לימוד החומש יחד עם מורינו הרב שליט"א. המעמד התקיים ביום ג' פרשת קֹרח כ"ו בסיון, יום הילולת התנא האלֹקי יונתן בן עוזיאל זיע"א.

בשעה 12:00 יצאו התלמידים כשהם מעוטרים בכתר מלכות יוקרתי לעבר ביתו של הרב שליט"א, כשניכר עליהם ההתנהגות והדרך-ארץ בהליכתם ברחובות ירושלים כיאה וכנאה לילדי 'אמונת ציון'. כך פסעו הילדים אל מעון קודשו של מורינו הרב שליט"א והתיישבו כל אחד ואחד במקומו והתחילו בשירות ותשבחות, ע"כ שהגיעה העת לו הם ציפו וייחלו שבועות ארוכים.

בשעה 12:15 נכנס מורינו הרב שליט"א ברוב הדרו לסלון ביתו, כשהילדים מקבלים את פניו בשירה ובזמרה וממשיכים לשירי המסיבה בדבקות וברצינות. קורת רוח מרובה ניכרה על פני הרב שליט"א כשהמפקח הרב עמרם פישמן מגיש חוברת השירים, והמחנך ר' נחמן רובינשטיין שליט"א שאג: "צאן קדשים" והילדים ענו: "מהה" בקולי קולות. לאחמ"כ שרו את כל פרשיות התורה, ואת השיר 'טוב לי תורת פיך – סי גיט, סי זיס' כשהרב כל הזמן מביט על הילדים הצדיקים וחי עמהם את המעמד הנשגב שזכו לו.

באמצע המעמד, לפני ההתקשרות לרבינו הקדוש דיבר המשגיח הרב ר' אלחנן רייזמן שליט"א על הזכות הגדולה שזכו הילדים ללמוד חומש יחד עם הרב שליט"א, והמפקח הרב בעריש גוטשטיין שליט"א ביקש מהרב שיברך אותם שיגדלו ברסלבער'ס חסידים אמיתיים. מיד לאחר ברכתו של הרב שליט"א פרצו ילדי החמד בשירת "אין ברסלב ברענט א פייער".

רגעי הוד נרשמו אז, כשמורינו הרב פרץ בבכי ודמעות עלו בעיניו הטהורות בהתרגשות רבה, עת תינוקות של בית רבן שרו את השיר. לבקשתו של הרב ניגנו את השיר המרטיט שוב ושוב.

לאחמ"כ שרו הילדים את 'הריני מקשר' בניגון "ר' ישעיה בן ר' משה" (שהלחין בעל הזמר ר' שמשי ניימן), והתקשרו לרבינו הקדוש לפני לימוד הפסוקים הקדושים.

שישו ושמחו בשמחת התורה עת התחיל מורינו הרב שליט"א ללמוד עם התלמידים מילה במילה את שלושת הפסוקים הראשונים של חומש ויקרא עם הטייטש בשפת האידיש. הלבבות המו והרגישו את הקדושה באויר כשהרב אמר: די אידישע קינדער וכולם עונים אחריו. אין איך לתאר ואיך לשער את מה שזכו התלמידים ברגעים אלו!

הס הושלך במקום עת החל מורינו הרב שליט"א לשאת דברי חיזוק והתעוררות לתלמידים שזה עתה נכנסים להיכל התורה ולימוד חומש ויקרא. הרב שליט"א הקריא מתוך הזוהר הק', כי בשעת קריאת הפסוקים הראשונים הילד זוכה לקבל נשמה חדשה ממש, וכדרכו בקודש הסתעף הרב בשיעורו לנושאים נוספים.

אחר דברות הקודש זכו התלמידים לעבור בזה אחר זה על יד מורינו הרב שליט"א לצד מנהלי התלמוד תורה. התלמידים הרכים זכו לקבל ממורינו הרב חומש בראשית וברכות לרוב, מתוך הארת פנים מיוחדת וטהורה לה זכה כל תלמיד ותלמיד כאב לבנו.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

בְּנְיַן עֲדֵי עַד • שבע ברכות לנינו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

השבוע ביום שני אור לי' תמוז התקיימה שמחת השבע ברכות האחרון לנין הגה"צ רבי אליעזר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *