צור קשר עם הרב ברלנד

יָבוֹאוּ טְהוֹרִים • מסיבת חומש לילדי תלמוד תורה 'ברסלב נחמת ציון'

זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו פרחי חמד תינוקות של בית רבן בת"ת נחמת ציון שבנשיאות מורנו הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א זכו למסיבת חומש מרוממת ומפוארת ע"י "מוסדות שובו בנים"

השבוע ביום שלישי פרשת שלח לסדר 'והימים ימי בכורי ענבים' נקבצו ובאו הורי התלמידים בכיתות א 1 ו- א 2 מתלמוד תורה נחמת ציון ואיתם עמם הסבים ובני המשפחה למעמד קודש 'מסיבת חומש' בו יחלו בנם ונכדם ללמוד את התורה הקדושה מתוך תפילה לה' כי לא תמוש התורה מפיו ומפי זרעו עד עולם.

המעמד הנשגב התקיים ברוב פאר והדר כראוי וכיאה למקום של השראת השכינה, מקום בו יחלו צעירי הצאן קדשים לקבל את התורה וללמדה. במתנ"ס סנהדרין ברחוב מנחת יצחק בירושלים בו התקיימה המסיבת החומש לכבודה של תורה לבש חגיגיות בעיצוב מרשים ומפואר, חברת תפאורה מקצועית נשכרה במיוחד לחיפוי וילונות נוי שנפרסו על במת התלמידים ובמת הכבוד, לייקר ולהעריך את גודל הזמן והמקום. חוברות מהודרות הופקו, גדושות חומר תורני בגודל חשיבות היום, וכן סדר המעמד למען יוכלו ההורים לעקוב אחר המעמד. אחד ההורים שליט"א שחזה בעבודות הקדחתניות קודם המעמד, אמר בהתלהבות שבהר סיני ה' פיאר את ההר בפרחים לכבוד קבלת התורה כך עכשיו אתם מפארים את המקום לקראת קבלת התורה של ילדינו היקרים.

בשעה 12 לפנה"צ נכנסו בזה אחר זה התלמידים היקרים כשראשם מעוטר בכתר מלכות ולבושים בווסט יוקרתי תחת חופה מרשימה וספר תורה לקול שירה וזימרה, הילדים פסעו מעדנות לעבר מקומם על גבי הבימה המפוארת, מתוך התרגשות עצומה שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה, הנה הגיעה העת לו הם ציפו וייחלו זה שבועות ארוכים. את פני הילדים קידמו בדברי ברכה המלמדים המסורים, הרב מרדכי פרוש, הרב אליהו רודא והרב אהרן ביק, והילדים הטהורים פצחו בשירות ותשבחות ניגוני שמחה והתעוררות ניגוני כיסופים בבקשות מאבינו אב הרחמן שיזכו ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים.

במהלך כל המעמד השתתפו ונשאו חלק בראש חלק נכבד מרבני הקהילה, הרה"ח ר' משה צנעני שליט"א, הרה"ח ר' מיכאל גול שליט"א, הרה"ח ר' אליהו סוכות שליט"א הרה"ח ר' מאיר מלכה שליט"א, וכן דיין ומו"צ דקהילתינו הרה"ג ר' נחמן כהן שליט"א ראש כולל הוראה וכן כיבדו בהשתתפותם זקני וחשובי אנ"ש הרה"ח ר' אברהם חנניה שליט"א, הרה"ח ר' מנחם אזולאי שליט"א, הרה"ח ר' נחמן הורביץ שליט"א, הרה"ח ר' אברהם חג'בי שליט"א הרה"ח ר' עמנואל גולדבלום שליט"א, הרה"ח ר' שלמה גבאי שליט"א, הרה"ח ר' שלמה חיים ריכטער שליט"א, הרה"ח ר' מאיר נס שליט"א, הרה"ח ר' בנימין שיף שליט"א. הרה"ח ר' פנחס ביק שליט"א חבר הנהלת המוסדות והרה"ח ר' נחמן אדרי שליט"א מנהל ישיבת 'ברסלב חכמה ודעת'.

עד הרגע האחרון עוד פיעמה התקווה בלבבות שנזכה להופעתו כבוד של מורנו הרב שליט"א, כפי שנהג בשנים האחרונות לבוא ולהשתתף בשמחת התורה להחדיר לילדים הצעירים צאן קדשים אהבת התורה הקדושה, ולרוות נחת מתלמידיו כבניו – הילדים היקרים שלומדים במוסדותיו. מידי שנה נוהג הרב ללמוד עם הילדים את הפסוקים הראשונים, וכן לחלק להם את החומשים, גם השנה נערך צוות ההפקה במיוחד לקראת הגעתו ובמה מיוחדת הוכנה, הילדים הרכים שלא טעמו טעם חטא הכינו וחתמו על הזמנה אישית ומיוחדת עבור מורנו הרב שליט"א, שנמסרה לידיו הקדושות בימים שלפני המעמד. אך לצערנו בעקבות מצבו הרפואי נבצר ממורינו הרב שליט"א ההשתתפות כבכל שנה במסיבת החומש המפוארת.

את המעמד פתח בדברים הרה"ח ר' משה צנעני שליט"א, מחשובי רבני הקהילה. הרב צנעני הרחיב בגודל היום ובמעלת הזמן בו מתחילים הילדים הרכים בלימוד החומש. כן דיבר בשבח תלמוד תורה "נחמת ציון" וציין את התפעלותו הרבה מצמיחתם המואצת של מוסדות הקהילה, הפרים ורבים כל העת כ"י.

במהלך המסיבה נשא דברים היועץ החינוכי בתלמוד תורה הרה"ח ר' יצחק לבל שליט"א שדיבר על ענייני חינוך הילדים הרכים צאן קדושים. הרב לבל תיאר את התהליך שעובר כל ילד החל מהיכנסו לת"ת בכיתת הגן, ההתפתחות בתחום הלימוד, החברה, והקניית הקריאה, עד שעומד מוכן ביום הזה להתחיל בלימוד החומש. הרב לבל ציין שהוא מכהן כיועץ חינוכי בת"תים נוספים, ובכל פעם מחדש הוא משתומם לראות את השקעה הכבירה והמסירות שמגלים צוות הת"ת למען הצלחת הילדים.

לאחמ"כ נשא דברים מפקח הגנים הרב אביגדור לוי שליט"א, תחילה הביא סיפור המובא במסכת סנהדרין בתלמוד ירושלמי (דף סו ע"א) על גדולי ישראל שהלכו לרומי, ומצאו ילדים משחקים בחול ואומרים "זה מעשר ראשון וזה מעשר שני", כך ידעו שמדובר בילדים יהודים והיה להם איפה להתארח, והגמ' ממשיכה בכל מה שקרה בזכות זה. רואים מכך את גודל החשיבות שיש להשקעה בתלמידים שכל ההתפתחות שלהם תהיה על פי התורה, וציין לשבח את פעולותיו וחזונו של מנהל המוסדות הנמרץ הרה"ח ר' נתן חנניה שליט"א שחרט על דגלו את החזון שתלמוד תורה נחמת ציון יהיה התלמוד תורה מספר 1 בירושלים מכל הבחינות , כשלצורך כך נפתחו כיתות מקדמות וחונכים פרטניים לילדים המתקשים , כשהכל נעשה על טהרת הקודש בצורה יהודית על פי ערכי התורה הקדושה. כמו"כ ציין לשבח ותהילה את השקעת המלמדים במהלך כל השנה בהקניית הקריאה, שכל תלמיד ותלמיד יידע לקרוא את האותיות ואת המילים הקדושות, וכן את השקעתם שעות על גבי שעות להצלחת המסיבה.

בשם ההורים נשא דברים המלמד היקר הרב נתן חג'בי שליט"א המכיר מקרוב את השקעה הרבה הניתנת בת"ת עבור הצלחת כל תלמיד ותלמיד, והביע רגשי הכרת הטוב למנהל ולצוות הת"ת על ההשקעה באוצר היקר. מה נהדר היה לראות את ילדי החמד הנרגשים ישובים כמלכים על הבמה, עטורים בכתרי "נעשה ונשמע" מוכנים לקבלת התורה. דמעות של התרגשות נקוו בעיני ההורים בהביטם במחזה, ואף רבני הקהילה שליט"א שישבו על במת הכבוד נראו עוקבים אחר כל סדר המעמד בעזרת החוברת המהודרת שהופקה במיוחד לכבוד המעמד. עליונים ששו ותחתונים עלזו עת התחילו הילדים הרכים – חתני המעמד – ללמוד עם המחנכים מילה במילה את שלושת הפסוקים הראשונים של פרשת ויקרא המדבר מקרבנות – אדם כי יקריב מכם, הלבבות המו ורגשו ובתפילה מעומקא דליבא, שיהא הלימוד הקדוש בעידנא דחדותא חקוק בעצמותיהם להיותם מקריבים לפניו יתברך רצונות וכיסופים לה' ובו ידבקון כל ימי חייהם, וזאת התורה לא תמוש מפיהם ומפי זרעם, אמן.

עם סיום הלימוד מילה במילה במתינות פצח הקהל הקדוש בשירת אשריכם תלמידי חכמים שדברי תורה חביבים עליכם ביותר. מה אהבתי תורתך כל היום היא שיחתי. הילדים הרכים נישאו חיש אל על, וריקודים סוערים פרצו באולם כשכל הלבבות מתרוננים בשמחת התורה. אל הריקודים הצטרפו רבני הקהילה שליט"א שירדו מבמת הכבוד ורקדו עם חתני המעמד על כתפות אבותיהם, והאצילו מברכותיהם על הילדים. איה העט שיתאר את השמחה פורצת הגבולות עת הורמו הילדים אל על ונישאו על כתפי ההורים בחיבה ויצאו במחול לצדיקים בהתרגשות עילאית ושמחה טהורה בריקוד נלהב. אשרי העם שככה לו.

לפניכם גלריית תמונות:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

אם לא נעיר לאחר האדם יגיע מעצמו לאמת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הסיקו את כבשן האש (בראשית רבה לח יג), כי אחרי שנמרוד אמר לאברהם שיִשְׁתַּחֲוֶה אליו, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *