צור קשר עם הרב ברלנד

אם לא נעיר לאחר האדם יגיע מעצמו לאמת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הסיקו את כבשן האש (בראשית רבה לח יג), כי אחרי שנמרוד אמר לאברהם שיִשְׁתַּחֲוֶה אליו, אברהם אמר לו, אתה רוצה שאני אשתחוה לך קודם תזיז את השמש. אז נמרוד זרק אותו לכבשן האש ואז הוא קיבל את נמרוד.

עכשיו כשאברהם בגיל 140 הולכים לעשות שידוך ליצחק בנו. אליעזר עבד אברהם היה נגד השידוך, מי שלמד רש”י (בראשית כ"ד, ל"ט) שם כתוב שאליעזר היה נגד השידוך.

החיזוק היומי מהגה"צ מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – יום ו', כ"ב סיון תשפ"ד

"וְהָאִישׁ מִשְׁתָּאֵה לָהּ מַחֲרִישׁ לָדַעַת הַהִצְלִיחַ ה’ דַּרְכּוֹ אִם־לֹא". הרב’ה אומר (ליקוטי מוהר”ן מ”ו חלק ב') – יש לך קושיא על הצדיק, קושיא על מישהו, לך לשדה תצעק.

קושיא ראשי תיבות "שמע ה' קולי אקרא", יש לך קושיא על ברסלב, קושיא על רבינו, תצעק על זה לה'.

אברהם גם ראה את עשו שיצא מרבקה ויצחק, אם אליעזר ראה את עשו אז גם אברהם ראה את עשו, אז מה אתה פוסל אותו?

תורה מ”ו (חלק ב ליקוטי מוהר”ן), קושיא ראשי תיבות "שמע ה' קולי אקרא". כתוב “וְהָאִישׁ מִשְׁתָּאֵה לָהּ מַחֲרִישׁ" (בראשית כד כא), "מִשְׁתָּאֵה", מה, הרי אליעזר לא שאל מי היא בכלל. תסלחו לי, ככה לא עושים שידוכים, אתה לא שואל את רבקה מי היא? אתה לא שואל אותה בת מי היא? אתה ישר שם לה נזם על האף וצמידים על הידיים, אז הלכו עם נזמים על האף. לפי הפירוש אליעזר שם לה את הצמידים כי  הוא ראה ברוח קודשו שהלוחות עתידים להישבר. הוא רצה להצמיד את הלוחות, הוא ראה את העגל שהולכים לעשות, הוא ראה את הלוחות, הוא רוצה לבטל את השידוך.

בהתחלה הוא שם לה צמידים, הוא בכלל לא שואל מי היא. אחרי זה כשהוא סיפר למשפחתה הוא שינה את הסיפור. איך אתה עושה שידוך כזה? איך עשית את השידוך? בכלל לא שאלת מי היא, אולי היא בת של פושע? בת של גנב? מה?

אמר למשפחה לא, שאלתי אותה בת מי היא והיא אמרה לי בת בתואל בן מילכה שילדה לנחור, הכל חקרתי. אדם אוהב לעשות ההפך ממה שאומרים לו. אומרים לו תבוא לתפילה, הוא לא יבוא לתפילה – אל תגיד לו הוא יבוא לבד.

ה’ אמר לאברהם "לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ", אברהם אומר רק אל ארצי. ה’ אומר לאברהם "וּמִמּוֹלַדְתְּךָ", אברהם אומר רק אל מולדתי. ה’ אומר לאברהם "וּמִבֵּית אָבִיךָ", אברהם אומר רק אל בית אבי.

הכל הפוך, הכל הפוך, לכן לא כדאי אף פעם להגיד לשני שום דבר – בסוף הוא יגיע לבד לאמת.

אז רואים שאברהם עושה הפוך ממה שאומרים לו.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

יָבוֹאוּ טְהוֹרִים • מסיבת חומש לילדי תלמוד תורה 'ברסלב נחמת ציון'

זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו פרחי חמד תינוקות של בית רבן בת"ת נחמת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *