צור קשר עם הרב ברלנד

בֶּן י"ג לְמִצְווֹת • שמחת הבר מצווה לנין הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש יום שלישי י"ט סיון התקיימה שמחת הבר מצווה לעלם החמודות כמר אהרון צוקר נ"י נין להגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א. בן לנכדו בכורו הרב נחמן צוקר שליט"א חתן המשפיע הרה"ח ר' יהושע בער רובינשטיין שליט"א.

שמחת הבר מצווה התקיימה במעונו של מורינו הרב שליט"א בשעות אחר הצהריים בהשתתפות חברי כיתתו ובהשתתפות בני המשפחה. עם כניסתו של מורינו הרב שליט"א החלו בשירי רגש מספר דקות לאחר מכן מורינו הרב שליט"א החל בשיעור אש להבה במשך למעלה משעה. לפניכם תקציר ממהלך השיעור:
את השיעור החל בעניינא דיומא על השמועה הנוראה שבית השופטים החליט בטיפשותו הרבה לנסות להחיל חוק גיוס על בני הישיבות ואמר שדווקא עכשיו צריכים להרבות בלימוד התורה.
לאחר מכן דיבר מהנשיאים ומשמותיהם שמרמזים על גדולתם כ'נחבי בן ופסי' שהיה מחביא את מעשיו. לאחר מכן דיבר על הגדעונים ועל גדעון שחזה בפני מלאך ה' על המזבח כמובא בספר שופטים פרק ו'.
לאחר מכן דיבר על מעלת יום הבר מצווה שבו יורדת אש מהשמיים ובו ניתן לתקן את כל הפגמים מכל הגלגולים. והביא את המדרשים שביום הבר מצווה היצר הרע בורח מן האדם.
ודיבר על כך שעשיו פספס ביום הבר מצווה את האפיקומן ולכן הפסיד את כל הברכות. ודיבר ממעלת הברכות שהם "מטל השמיים" הם ברכות של תחיית המתים, ועל כן עשו זעק כמש"כ "ויצעק צעקה גדלה ומרה עד מאוד".
עוד דיבר על עניין מכירת יוסף, ואמר שכל הפורענויות שקורה לעם ישראל, ואף הפרעות בשמחת תורה  התשפ"ד, זה הכל לכפר על מכירת יוסף. והביא את ר' אברהם בר"נ בכוכבי אור על תורה רפ"ב המדבר מהחלפת שור בחמור ששור מרמז ליוסף הצדיק שהחליפוהו בחמור.
מעניין זה עבר לדבר על עניין המקושש ועל החשבון מתי בדיוק הייתה השבת של המקושש האם בשנת היציאה מארץ מצרים או שנה לאחר מכן. ודיבר על עניין המרגלים שלא רצו להכנס לארץ מכיון ששמעו את הנבואה של אלדד ומידד "משה מת ויהושע מכניס" ולכן לא רצו להכנס לארץ הקודש, בשביל לא לעזוב את משה. וזו הסיבה שגם מרים דיברה לשון הרע על משה רבינו כי רצתה להצילו מגזירת המיתה.
וזה סוד "כד חזי משה ענוותנותיה דיהושע" שהמרגלים שהיו הסנהדרין – עשרה הנשיאים, הוציאו פסק הלכה להרוג את יהושע בדרכם לארץ ישראל בכדי שלא יתקיים הנבואה של 'משה מת ויהושע מכניס', אבל יהושע התבטל למשה רבינו והלך לארץ ישראל יחד עם שאר הנשיאים למרות שידע שיהרגו אותו. וזה ענוותנותו הגדולה של יהושע בן נון.
בהמשך השיעור עסק בנושאים נוספים בהם – בשחרור דוד המלך את החטופים מעזה הפלישתים כמובא בספר שמואל־א' פרק ח' בהרחבה. וכן דיבר על עניין יונה במעי הדגה. וחזר לעניין המרגלים עד גודלם של הפירות שהביאו מארץ ישראל ועוד.
לקראת סוף השיעור דיבר באש להבה מגדולת יום הבר מצווה וציטט מתוך האריז"ל הקדוש שאומר שביום הבר מצווה אין יצר הרע כלל וכלל! והוא בורח כל עוד נפשו בו. ונכנסת לבר מצווה נשמה חדשה מעולם האצילות. והביא את שער הגלגולים המדבר מקדושת האדם מכך שאם זוכה האדם להתקדש, אזי ילדיו יהיו קלים כנשר ומרחפים על גבי השיבולים כעשאל בן צרויה שהיה מרחף על גבי השיבולים והביא את החסד לאברהם שאומר שעניין זה המובא שהיה מרחף על גבי השיבולים הוא כפשוטו ממש! וכל אדם שיזכה להתקדש יזכה לכאלו ילדים שיהיו רצים על גבי השיבולים.

לאחר דברי אלוקים חיים היוצאים מפי הגבורה בלהבות אש עמד בחור הבר מצווה לערוך סיום על מסכת תענית ביום הבר מצווה. לאחר מכן אמר קדיש דסיום והחלו בשירי שמחה והודיה לה' יתברך לרגל שמחת הבר מצווה במשך חצי שעה.

לפניכם גלרייה משמחת הבר מצווה:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

אם לא נעיר לאחר האדם יגיע מעצמו לאמת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הסיקו את כבשן האש (בראשית רבה לח יג), כי אחרי שנמרוד אמר לאברהם שיִשְׁתַּחֲוֶה אליו, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *