צור קשר עם הרב ברלנד

כח התפילה והבקשה – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

מובא במדרש קהלת (קהלת רבא פרשה ט, פסקה ז') על יהודי פשוט בשם אבא תחנה חסידא שהגיע לביתו בערב פסח ועימו חבילה למשפחתו.

פעם לא היה נעליים כמו היום, היו הולכים יחפים כל החורף בשלג, הרי בירושלים יורד שלג. כולם היו יחפים והוא הביא לילדים  נעליים לכבוד פסח, לכבוד ליל הסדר.

החיזוק היומי מהגה"צ מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – יום ג', י"ט סיון תשפ"ד

חמש דקות לפני שהוא הגיע לעיר, מרחק 5 דקות מהעיר הוא ראה אדם גוסס. האדם אמר לו, אני הולך למות תכניס אותי לעיר, תכניס אותי לאיזה בית, אני שוהה כאן בפרשת דרכים.

אבא תחנה חסידא אומר לו, אם אני אכניס אותך לעיר אז כבר תהיה שקיעה ואני לא אוכל להביא את הנעליים והבגדים לילדים שלי ואז הם יהיו יחפים כל החורף.

האיש אמר לו, או שאתה מכניס אותי לעיר או שאתה לא מכניס אותי, אני כבר בדקה האחרונה של החיים שלי.

טוב, אבא תחנה אמר בסדר, זרק את החבילה עם כל הנעליים אל בין השיחים, שם את האיש על הכתף, רץ איתו לתוך העיר והכניס אותו לבית הראשון.

בינתיים כבר נהיה חושך, זה לא כמו היום לא היה שום אור, חושך זה היה אומר חושך מצרים. “וְיָמֵשׁ חֹשֶׁךְ” (שמות י כא) אפשר היה אפשר למשש את החושך.

אבא תחנה ראה כבר חושך, אמר אני צריך להביא את החבילה לבית. לא מעניין אותי הילדים שלי רעבים, יחפים, ליל הסדר. הוא רץ בין השיחים והוציא את החבילה. מסביב חושך גמור, חושך מצרים והוא רץ עם החבילה.

פתאום ראו הציבור את רבי אבא תחנה חסידא רץ עם חבילה. האדם שנחשב הכי חסיד רץ עם חבילה בשבת בתוך העיר, רץ וכבר חושך, כבר רואים כוכבים.

אבא תחנה רץ, רץ וכולם צועקים: אבא תחנה חילל שבת, אבא תחנה חילל שבת, ולא רק זה, הוא בעצמו הרגיש כך. הוא הגיע הביתה ופרץ בבכי, כבר הייתי משאיר את החבילה שלי בין השיחים.

אותה שעה ה’ עשה לו ניסים – בזמן שהוא בוכה בתוכו חיללתי שבת, חיללתי את החג, חיללתי את פסח, "בְּאוֹתָהּ שָׁעָה הִזְרִיחַ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא אֶת הַחַמָּה.., דִּכְתִיב (מלאכי ג, כ): וְזָרְחָה לָכֶם יִרְאֵי שְׁמִי שֶׁמֶשׁ צְדָקָה".

ונשאלת השאלה, בשביל אדם כזה שהוא בסה”כ ידע רק להגיד תחינות, כולה אבא תחנה, הוא לא למדן גדול, הוא לא גאון גדול, הוא רק אמר תחינות, בשבילו ה' הִזְרִיחַ את השמש מחדש? 

שהיהודי הכי פשוט, “כתוב: ”שמונים תלמידים היו לו להלל הזקן (סוכה כח)שלושים יכלו להזיז את השמש. השלושים האלה שהיו כמו משה ודאי יכלו להזיז את השמש, כי משה 5 פעמים הזיז את השמש. במלחמת עמלק, סיחון ועוג זה 3, מתן תורה ויום הפטירה.

ביום הפטירה משה כתב 13 ספרי תורה, 12 ספרי תורה לכל השבטים, ועוד ספר תורה לקודש קודשים.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

בְּנְיַן עֲדֵי עַד • שבע ברכות לנינו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

השבוע ביום שני אור לי' תמוז התקיימה שמחת השבע ברכות האחרון לנין הגה"צ רבי אליעזר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *