צור קשר עם הרב ברלנד

"וּבְבֹא מֹשֶׁה אֶל אֹהֶל מוֹעֵד" • שבת נשא בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בשבת פרשת נשא התשפ"ד, זכינו לשבת מרוממת בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם הסיקור המלא מהתפילות השיעורים והסעודות בצל הקודש:

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה כחמש דקות לפני הדלקת נרות בשעה 19:12 והחל בשירת אור זרוע במשך עשרים דקות בחיות גדולה ניתן לציין את הפלא הנורא והעצום שלמרות שכידוע מאז חג השבועות הרב שליט"א נמצא באישפוז בית בשל מצבו הרפואי הסובל מאי ספיקת לב. למרות שחיבור האינפוזיה עדיין לידו הרב שליט"א קפץ בשמחה ובחיות גדולה בצורה יוצאת דופן.

לאחר השירה עמדו לתפילת מנחה. בסיום תפילת מנחה אמר את סדר ההתקשרות 'מודה אני לפניך ששמת חלקי…' 'הריני מוסר' 'הריני מקשר' מורינו הרב שליט"א אומר מילה במילה וכולם אחריו. לאחר מכן החל הרב בקבלת שבת 'לכו נרננה' מזמור אחר מזמור בחיות עם כל האש החיות והברע'ן. לאחר מכן החל בנעימות שירת 'לכה דודי' שארכה כעשרים וחמש דקות חוזרים שוב ושוב על כל הקטעים בחיות עצומה. לאחר סיום 'לכה דודי' המשיך הרב את התפילה כסדרה, ערבית עם כל הניגונים בנוסח של שובו בנים בשיא החיות והשמחה. לאחר מכן הרב שליט"א מסיים את התפילה בשירת 'אדון עולם' ו'יגדל אלוקים חי'. לאחר מכן נוספו זמירות לשבת קודש אשר הרב שליט"א נוהג לאמרם יחד עם הציבור – 'שלום עליכם' 'ריבון כל העולמים' 'אשת חיל'. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 21:22 לאחר תפילת ליל שבת שארכה שעתיים ועשרה תפילה.

בבוקרו של יום השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה בשעה 04:33 כשעתיים לפני הנץ החמה, מורינו הרב שליט"א מיד אמר ברכות התורה ולאחר מכן התחיל את תפילת שחרית כסדרה החל מתיקון חצות – תיקון לאה, זמירות הבוקר, תוך כדי זמירות הבוקר הרב שליט"א התעטף בטליתו. קורבנות ופסוקי דזמרה בניגונים בחיות גדולה. האריכות היחידה שהייתה בשבת זו הייתה בשיר הראשון בפסוקי דזמרה 'הושיעה את עמך' כחמש דקות. ניתן לציין שהרב שליט"א היה בתנועות של שלהבות אש קודש בצורה מיוחדת מאוד בשבת זו. זוהי חיות מיוחדת במינה, עד כי אי אפשר לתאר את העוצמות הנוראות הללו ולהעלותם על הכתב.
רק כשעתיים לאחר תחילת תפילת שחרית בשעה 06:30 הרב שליט"א עמד לתפילת שמונה עשרה.
לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א החל בקריאת התורה לפרשת נשֹא. אמנם בתפוצות ישראל פרשה זו נחשבת לפרשה ארוכה וקריאת התורה אורך זמן נוסף, אך בשובו בנים לא הורגש האריכות, כאשר גם בשבת זו כבכל שבת רבו העולים עם השמחות והיארצייטים הרבים למניהם וכן כדרכו בקודש הרב שליט"א מעלה מעצמו אורחים ומקורבים לקריאת התורה שארכה כארבעים דקות.

הרב ניגן את 'זרעא חיא וקיימא' במשך כחמש דקות לאחר מכן הרב ניגן 'כי לקח טוב' והכניסו את הספר תורה לארון. בשעה 07:40 עמד הרב שליט"א לתפילת המוספין. לאחר סיום חזרת הש"ץ דמוסף סיים את התפילה כסדרה וקידש מורינו הרב שליט"א על הכוס, ומסר שיעור במשך כשתי דקות. לאחר השיעור בשעה 07:54 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר כמעט שלוש שעות ועשרים דקות של תפילה שחרית קריאת התורה מוסף ושיעור.

ניתן לציין כי לפני שהרב שליט"א נכנס לביתו נאווה קודש לאחר סיום הקידושא רבה, הכריז כי תפילת מנחה תהיה בשעה 19:30. ואכן בשעה 19:30 בדיוק נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש למרפסת ביתו באמירת קדיש והחל באמירת 'בריך שמיה' ובשירת 'יהא רעווא' במשך דקות מספר. לאחר מכן קרא בתורה – בהעלותך – שלושה קרואים. לאחר מכן מיד תפילת שמונה עשרה, ובסיום תפילת מנחה של שבת שארכה כעשרים דקות, על מקומו במרפסת הרב שליט"א נטל את ידיו לשלוש סעודות בשעה 19:48 כשלוש דקות קודם שקיעת החמה. כדרכו בקודש החל עם הכזית הראשון החל בזמירות סעודה שלישית כעשרים דקות. לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך שלושים ושש דקות כל הציבור הגדול חוזרים בעיקר על הבית 'רברבין עובדך ותקיפין' עשרות פעמים. לאחר מכן המשיך בשירת 'כה אמר ה' מצא חן במדבר' במשך כשש דקות, לאחר מכן עבר לשירת 'כה אמר זכרתי לך חסד נעוריך' במשך שתיים עשרה דקות. לאחר מכן הרב שליט"א זימן על הכוס.

בשעה 21:08 החל בשירת 'למנצח בנגינות' פעמיים. לאחר מכן התחיל בתפילת ערבית של מוצאי השבת בניגונים. לאחר מעריב באמירת 'ויהי נועם' מורינו הרב שליט"א האריך בשירת 'ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו' במשך כעשר דקות באריכות גדולה וכן השיר הבא אחריו 'הוא יפתח' כעשר דקות נוספות.

בסיום הרב ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…' במשך כדקה. לאחר הבדלה אירע חידוש במקום נטילת ידיים מיד כדרכו בקודש לסעודה רביעית, הרב שליט"א החל במסירת שיעור בחיזוק על ענייני הצניעות ועמידה על גדרי הקדושה.
לאחר השיעור המפתיע נטל הרב את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. מורינו הרב שליט"א שר את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת. לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר שיעור במשך שלוש עשרה דקות!. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 22:49 לאחר אריכות של שלוש שעות ועשרים דקות שזכינו להיות יחד עמו ברציפות מתפילת מנחה עד לסיום מלווה מלכה. סה"כ כל השבת כתשע שעות להם זכינו בצל הקודש בשבת נשא ט' סיון התשפ"ד.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

בְּנְיַן עֲדֵי עַד • שבע ברכות לנינו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

השבוע ביום שני אור לי' תמוז התקיימה שמחת השבע ברכות האחרון לנין הגה"צ רבי אליעזר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *