צור קשר עם הרב ברלנד

מתי היתה קבלת התורה באמת? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"כל המועדים עתידין ליבטל חוץ מימי הפורים" (מדרש משלי ט, ב), אז מה לא יהיה פסח? לא יהיה ראש השנה? לא יהיה שבועות?

החיזוק היומי מהגה"צ מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – יום ג', ה' סיון תשפ"ד

אלא הכוונה  שהאור של פורים  יתגלה. עכשיו אנחנו לא רואים את האור של פורים – בפורים מתגלה אור האמת, פורים זה היום שכל אחד יכול להתקרב לרבינו, להבין את נקודת האמת, להבין איפה הנקודה האמיתית, האמת לאמיתה. "כל דיין הדן דין אמת לאמתו כאילו נעשה שותף להקב"ה במעשה שמיים וארץ" (שבת י א).

העולם עומד על אלה שהולכים עם האמת לאמיתה, כי יש הרבה סוגי אמת, אבל יש רק אמת לאמיתה אחת והיא מתגלה בפורים – בפורים מתגלה האמת לאמיתה של "קִיְּמוּ וְקִבְּלוּ" (אסתר ט כז).

הגמרא אומרת במסכת שבת שקבלת התורה היתה בפורים, קִיְּמוּ וְקִבְּלוּ, שזה אלף שנה מרחק אחרי מתן תורה.

שואלים: למה היה החורבן? הרי אם קבלת התורה היתה רק בפורים, קִיְּמוּ וְקִבְּלוּ, אז למה היה חורבן בית המקדש? למה אנחנו בגלות?! הרי קבלת התורה היתה רק 960 שנה אחרי זה. 850 שנה מהכניסה לארץ, 40 במדבר ועוד 70 שנה בגלות, כי זה היה בסוף ה- 70, זה עוד 110.

לכן שואל התוספות, אם רק 960 שנה אחרי (מתן תורה) היה פורים, למה ה’ החריב את הארץ? כי הרי בהר סיני לא היתה קבלת התורה האמיתית! בהר סיני ה’ כפה עליהם הר כגיגית. ישראל צעקו נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע, אבל מצד שני בעין אחת הסתכלו על העגל, לִבַּבְתִּנִי אֲחֹתִי כַלָּה לִבַּבְתִּנִי באחד [בְּאַחַת] מֵעֵינַיִךְ בְּאַחַד עֲנָק מִצַּוְּרֹנָיִךְ.

ברגע שמשה נעלם חשבו ישר איך עושים את העגל, כי כולם עבדו עבודה זרה חוץ מהשלושה שבטים, ראובן, שמעון ולוי, שכתובים בפרשת וארא. שמעון לא עבד עבודה  זרה, ראובן לא עבד עבודה זרה ולוי לא עבד עבודה זרה, אבל כל שאר ה- 9 שבטים כולם נכשלו בעבודה זרה. עם אפרים ומנשה זה 10 שבטים, כולם נכשלו בעבודה זרה.

הם היו במצרים 210 שנה ולאט לאט הם התערבו בגויים, כמו לפני גירוש ספרד כבר כולם היו אפיקורסים. גם כמו התקופה שמהכניסה לארץ עד החורבן, שם זה היה 850 שנה ופה זה 781. בשנים האלה כבר כולם התבוללו.

הרשב”א כותב בכתר מלכות שכולם (בדורו) התבוללו. צחקו עליו, מה אתה שומר תורה עדיין? כמו שקרה שכולם כבר התחתנו עם גויות, "וְהָעִיר שׁוּשָׁן נָבוֹכָה" (אסתר ג טו). למה נָבוֹכָה? משום שכולם התחתנו נשואי תערובת, כמו בשואה שחצי עם כבר התבולל. 

בפורים זה היה כבר התבוללות גמורה ופתאום, שלושה ימים לא תאכלו ולא תשתו, תוך שלושה ימים ראו כזה נס, נס גמור. 

רבי אברהם אלימלך מקרלין רצה לבטל את השואה, הוא ידע שהולכת להיות שואה. אחרי תשעה באב היטלר ימ”ש אמר שעכשיו הוא הולך להכחיד את כל היהודים. הוא אמר את זה 7 שנים יום ולילה, דבר ראשון אני מכרית את היהודים, אני כובש את אירופה, אני אעשה פה סדר חדש גרמניה זה הגזע הארי.

ארי זה לא אריה ארי זה מלשון קרינה. גזע שמקרין את העולם, שהוא הפרוז’קטור של העולם, זה נקרא הארי. הוא הגזע הנבחר ושאר הגזעים הם עבדים שלו וצריכים להכחיד את היהודים שהם הגזע המתנגד לגזע שלהם.

ויש את הספר של היטלר, מיין קאמפף שמצאו כמעט אצל המחבלים בכל בית בעזה . מיין קאמפ שכתוב שם שדבר ראשון זה להכרית את היהודים, לכן כתוב שהגזרה של פורים נדחתה לת”ש. כי "פַּרְמַשְׁתָּא" (אסתר ט) התָּי"ו והשִׂין גדולות, "וַתִּכְתֹּב אֶסְתֵּר" (שם) גם התָּי"ו גדולה. שִׂין קטנה ותָּי"ו גדולה זה ת”ש, שנת ה’ אלפים ת”ש – הגזרה להכחיד את היהודים נדחתה לת”ש.

כל המועדים בטלים חוץ מהפורים, החתם סופר כותב שמצוות השמחה בפורים היא דאורייתא, ואילו קריאת המגילה היא דרבנן. עצם השמחה בפורים, להכיר את הנס, להודות על הנס, צריכים לתקוע בשופרות, בחצוצרות, וּתְקַעְתֶּם בַּחֲצֹצְרֹת (במדבר י’ י'). החתם סופר אומר שהלל זה מדאורייתא, ואילו בפסח אומרים רק חצי הלל, כי “מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה".

אם מעשה ידי טובעים בים אז אי אפשר להגיד הלל, כי מידת הדין מקטרגת, למה לא החזרתם אותם בתשובה?

איך יתכן שיש כזה בדור כעמרם וכמשה והם לא מקרבים את כל מצרים?

בגלל שעמרם גירש את יוכבד אז הוא כבר איבד את הכח לקרב את מצרים. ברגע שהוא גירש את יוכבד אמרה לו ביתו, אתה יותר גרוע מפרעה. כל זה כתוב בגמרא סוטה, מרים אמרה לו אתה יותר גרוע מפרעה, מה עשית לנו?

פרעה אמר, "כָּל הַבֵּן הַיִּלּוֹד הַיְאֹרָה תַּשְׁלִיכֻהוּ" (שמות א כב)ואתה אומר שכולם יתגרשו, כל עם ישראל. מרים היתה ילדה בת חמש וחצי, נכנסה לסנהדרין ואמרה, מה זה איך אתם נותנים יד לכזה דבר? אבא שלה ראש הדור, כמו שמביא הרמב”ם בשופטים בפרק ט' שהמסורת עברה דרך עמרם, כל התרי”ג מצוות, כל המסורת, שמירת שבת וכל מה ששמרו – הכל עבר דרך עמרם ומרים באה ומוכיחה אותו.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

אם לא נעיר לאחר האדם יגיע מעצמו לאמת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הסיקו את כבשן האש (בראשית רבה לח יג), כי אחרי שנמרוד אמר לאברהם שיִשְׁתַּחֲוֶה אליו, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *