צור קשר עם הרב ברלנד

אִם בְּחֻקּוֹתַי תִּשְׁמֹרוּ • שבת בחוקותי בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בשבת פרשת בחוקותי – חזק – מברכין סיון התשפ"ד, זכינו לשבת מרוממת בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם הסיקור המלא מהתפילות השיעורים והסעודות בצל הקודש:

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה כחמש דקות לפני הדלקת נרות בשעה 19:10 והחל בשירת אור זרוע במשך עשרים וחמש דקות בחיות גדולה. לאחר השירה תפילת מנחה. בסיום תפילת מנחה אמר את סדר ההתקשרות 'מודה אני לפניך ששמת חלקי…' 'הריני מוסר' 'הריני מקשר' מורינו הרב שליט"א אומר מילה במילה וכולם אחריו. לאחר מכן החל הרב בקבלת שבת 'לכו נרננה' מזמור אחר מזמור בחיות עם כל האש החיות והברע'ן. לאחר מכן החל בנעימות שירת 'לכה דודי' שארכה כארבעים ושתיים דקות חוזרים שוב ושוב על כל הקטעים בחיות עצומה. לאחר סיום 'לכה דודי' המשיך הרב את התפילה כסדרה, ערבית עם כל הניגונים בנוסח של שובו בנים בשיא החיות והשמחה. בסיום מעריב ספירת העומר הספירה הנוראה – 'נצח שביסוד'. לאחר ספירת העומר הרב שליט"א מסיים את התפילה בשירת 'אדון עולם' ו'יגדל אלוקים חי'. לאחר מכן נוספו זמירות לשבת קודש אשר הרב שליט"א נוהג לאמרם יחד עם הציבור – 'שלום עליכם' 'ריבון כל העולמים' 'אשת חיל'. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 22:05 לאחר תפילת ליל שבת שארכה כמעט שלוש שעות תפילה (2.55).

בבוקרו של יום השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה בשעה 05:00 כחצי שעה לפני הנץ החמה, מורינו הרב שליט"א מיד התעטף בטלית ולאחר מכן התחיל את תפילת שחרית כסדרה החל מתיקון חצות – תיקון לאה, זמירות הבוקר, קורבנות ופסוקי דזמרה בניגונים בחיות גדולה, האריכות המיוחדת שהייתה בשבת זו מה שלא היה זמן רב בשבתות בצל הקודש הייתה בשירת 'לגוזר ים סוף לגזרים כי לעולם חסדו' הרב חזר על ניגון זה במשך 13 דקות. לאחר מכן האריכות המשיכה בנשמת כל חי בשירת 'כי כל פה' כחמש דקות וכן הניגון המעורר של 'אין ערוך לך' כעשר דקות של דבקות עצומה. רק שעתיים וחצי לאחר תחילת תפילת שחרית בשעה 07:30 הרב שליט"א עמד לתפילת שמונה עשרה. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א החל בקריאת התורה לפרשת בחוקותי. גם בשבת זו רבו העולים עם השמחות והיארצייטים הרבים למניהם וכן כדרכו בקודש הרב שליט"א מעלה מעצמו אורחים ומקורבים לקריאת התורה שארכה כחצי שעה. את העליה האחרונה – עליית חזק מורינו הרב שליט"א עלה לתורה, ושאגת 'חזק חזק ונתחזק' נשמעה עד למרחקים.

הרב ניגן את 'זרעא חיא וקיימא' במשך כעשר דקות בסיום זרעא חיא הרב שליט"א בירך את ברכת החודש, כשהוא מכריז כי שעת המולד יהיה בליל שישי – ליל ראש חודש סיון בשעה 1:04 ותשעה חלקים. הרב שליט"א ביקש כי בשעה זו כולם יסעו לציון הרשב"י במירון. לאחר מכן ברכת החודש עם הניגון המעורר של החופות, מורינו הרב שליט"א אומר אוי אוי לטובה ולברכה… וכולם אחריו בחיות ובהתעוררות גדולה עד מאוד.

לאחר מכן הרב ניגן 'כי לקח טוב' והכניסו את הספר תורה לארון. בשעה 08:45 עמד הרב שליט"א לתפילת המוספין. לאחר סיום חזרת הש"ץ דמוסף סיים את התפילה כסדרה החל מ'קווה אל ה" ועד לאחר 'אנעים זמירות' ו'אדון עולם'. בסיום התפילה קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס, ומסר שיעור במשך כדקה. לאחר השיעור בשעה 09:05 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר כמעט ארבע שעות (3.55) של תפילה שחרית קריאת התורה מוסף ושיעור.

בשעה 19:40 נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש במרפסת ביתו, ומיד אמר קדיש והחל באמירת 'בריך שמיה' ובשירת 'יהא רעווא' במשך דקות מועטות. לאחר מכן קרא בתורה – במדבר – שלושה קרואים. לאחר מכן מיד תפילת שמונה עשרה, ובסיום תפילת מנחה של שבת שארכה כעשרים דקות, על מקומו במרפסת הרב שליט"א נטל את ידיו לשלוש סעודות. כדרכו בקודש החל עם הכזית הראשון החל בזמירות סעודה שלישית כעשרים דקות. לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך עשרים דקות כל הציבור הגדול חוזרים בעיקר על הבית 'רברבין עובדך ותקיפין' עשרות פעמים. לאחר מכן המשיך בשירת 'כה אמר ה' מצא חן במדבר' במשך כשתיים עשרה דקות, לאחר מכן עבר לשירת 'כה אמר זכרתי לך חסד נעוריך' במשך שמונה עשרה דקות. לפני ברכת המזון כמנהג חסידי ברסלב בשבת מברכין ניגנו את 'יחדשהו' בניגון ברסלב במשך לאחר מכן הרב שליט"א זימן על הכוס.

בשעה 21:10 החל בשירת 'למנצח בנגינות' במשך 7 דקות. לאחר מכן התחיל בתפילת ערבית של מוצאי השבת בניגונים. לאחר מעריב באמירת 'ויהי נועם' מורינו הרב שליט"א האריך בשירת 'ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו' במשך כעשר דקות באריכות גדולה. לאחר סיום התפילה ספירת העומר הוד שביסוד, עם כל הניגונים בחיות שירה וניגונים.

בסיום הרב ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…' במשך מספר דקות. לאחר הבדלה מיד נטל הרב את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. מורינו הרב שליט"א שר את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת. לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר שיעור במשך שמונה עשרה דקות! בגדולת הנסיעה על ציונו של יוסף הצדיק לקראת יסוד שביסוד ועוד נושאים רבים. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 23:25 לאחר אריכות של שלוש שעות ארבעים וחמש דקות שזכינו להיות יחד עמו ברציפות מתפילת מנחה עד סוף מלווה מלכה. סה"כ כל השבת כתשע וחצי שעות להם זכינו בצל הקודש בשבת בחוקותי כ"ד אייר התשפ"ד.

התמונות באדיבות גיליון התחדשות:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

אם לא נעיר לאחר האדם יגיע מעצמו לאמת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הסיקו את כבשן האש (בראשית רבה לח יג), כי אחרי שנמרוד אמר לאברהם שיִשְׁתַּחֲוֶה אליו, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *