צור קשר עם הרב ברלנד

סִינַי סִינַי לוֹ נִקְרָא אֲרִי שֶׁבַּחֲבוּרָה • שבת בהר – ל"ג בעומר בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בשבת בהר ערב ל"ג בעומר התשפ"ד, זכינו לשבת מרוממת בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם הסיקור המלא מהתפילות השיעורים והסעודות בצל הקודש:

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה כחמש דקות לפני הדלקת נרות בשעה 19:00 בדיוק. והחל בשירת אור זרוע במשך עשרים דקות בחיות גדולה. ולאחריה תפילת מנחה. בסיום תפילת מנחה אמר את סדר ההתקשרות 'מודה אני לפניך ששמת חלקי…' 'הריני מוסר' 'הריני מקשר' מורינו הרב שליט"א אומר מילה במילה וכולם אחריו המעניין הוא שהרב במהלך סדר ההתקשרות הרב אמר 'הריני מקשר את עצמי בתפילת שבת ל"ג בעומר'. לאחר מכן החל הרב בקבלת שבת 'לכו נרננה' מזמור אחר מזמור בחיות עם כל האש והברע'ן. לאחר מכן החל בנעימות שירת 'לכה דודי' שארכה כארבעים וחמש דקות חוזרים שוב ושוב על כל הקטעים בחיות עצומה. לאחר סיום 'לכה דודי' המשיך הרב את התפילה כסדרה, ערבית עם כל הניגונים בנוסח של שובו בנים.

לפני 'כגוונא' כמנהג בתפוצות ישראל שרים 'בר יוחאי' והרב שליט"א כדרכו בקודש האריך וחזר שוב ושוב שלושה פעמים על הפיוט הנורא הזה, לאחר מכן עבר ל'ואמרתם כה לחי' שלושה פעמים נוספות, ואז כחתימה הוסיף לשיר 'אמר רבי עקיבא אשריכם ישראל' עוד שלושה פעמים. כך שזכינו לשיר לרקוד לכבוד שמחת הרשב"י כבר בערב הילולא – שבת ל"ג בעומר כפי שמכנה זאת מורינו הרב שליט"א במשך שלושים וחמש דקות.

לאחר מכן אמרו 'כגונא', והמשיכו בתפילת מעריב של ליל שבת עם כל הניגונים בשיא החיות והשמחה. בסיום מעריב ספירת העומר הספירה הנוראה – 'נצח שבהוד' זה שנים ארוכות שהרב שליט"א מדבר כי בספירה זו מתכללים בהתקשרות של רבינו הקדוש ורבי שמעון בר יוחאי. תוך כדי שירת 'למנצח בנגינות' במפתיע הרב שליט"א אמר קדיש ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 22:10 לאחר תפילת ליל שבת שארכה כשלוש שעות ועשר דקות.

בבוקרו של יום השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה בשעה 04:40 לפנות בוקר. הרב התחיל את תפילת שחרית כסדרה החל מתיקון חצות – תיקון לאה, זמירות הבוקר, קורבנות ופסוקי דזמרה בניגונים בחיות גדולה, האריכות המיוחדת שהייתה היא בשירת 'הושיעה את עמך' כחמש דקות, וכן 'נפשינו חכתה לה" כחמש דקות. לאחר מכן האריכות המשיכה בנשמת כל חי בשירת 'כי כל פה' שוב כחמש דקות וכן הניגון המעורר של 'אין ערוך לך' עוד כחמש דקות. ניתן לציין כי הרב שליט"א את תפילת שמונה עשרה הרב שליט"א עומד כשעה בדיוק לאחר הנץ החמה בשעה 6:30. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א החל בקריאת התורה לפרשת בהר שאמנם פרשה זו היא מהקצרות שבפרשות אך מכיון שהרב שליט"א לא שהה בשבת קודש האחרונה – פרשת אמור. אז רבו העולים עם השמחות והיארצייטים הרבים למניהם וכן כדרכו בקודש הרב שליט"א מעלה מעצמו אורחים ומקורבים לקריאת התורה. כך יצא שהרב חזר שוב ושוב על העליות והפסוקים וקריאת התורה של פרשת בהר ארכה ארבעים וחמש דקות!. ניתן לציין כי את ההפטרה השבוע קרא בחור בר המצווה נחמן רחבי נ"י.

הרב ניגן את 'זרעא חיא וקיימא' במשך כעשר דקות בסיום זרעא חיא הרב שליט"א ניגן 'כי לקח טוב' והכניסו את הספר תורה לארון. בשעה 7:40 עמד הרב שליט"א לתפילת המוספין. לאחר סיום חזרת הש"ץ דמוסף וסיים את התפילה כסדרה החל מ'קווה אל ה" ועד לאחר 'אנעים זמירות' ו'אדון עולם'. לאחר מכן החל 'לכו נרננה לה" שלפני התיקון הכללי. בסיום קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס, ומסר שיעור במשך כדקה. לאחר השיעור בשעה 08:05 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר כשלוש וחצי שעות של תפילה שחרית קריאת התורה מוסף ושיעור.

בשעה 19:45 נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש במרפסת ביתו, ומיד אמר קדיש והחל באמירת 'בריך שמיה' ובשירת 'יהא רעווא' במשך כ־5 דקות. לאחר מכן קרא בתורה – בחוקותי – שלושה קרואים. לאחר מכן מיד תפילת שמונה עשרה, ובסיום תפילת מנחה של שבת על מקומו במרפסת הרב שליט"א נטל את ידיו לשלוש סעודות. כדרכו בקודש החל עם הכזית הראשון בזמירות סעודה שלישית כעשרים דקות. לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך שלושים וחמש דקות חוזרים עשרות פעמים על כל הבתים הנוראים של הזמר הטמיר הזה. לאחר מכן המשיך בשירת 'כה אמר ה' מצא חן במדבר' במשך כחמש דקות, לאחר מכן עבר לשירת 'כה אמר זכרתי לך חסד נעוריך' במשך כעשר דקות. יחסית היה נראה כי הרב שליט"א יסיים היום את התפילה מוקדם מהרגיל, כאשר כבר בשעה 21:20 הרב שליט"א מזמן על הכוס. אך לאחר ברכת המזון החלו החידושים:

בשעה 21:25 החל בשירת 'למנצח בנגינות' במשך ארבעים וחמש דקות!!. הרב התחיל בתפילת ערבית של מוצאי השבת בניגונים. לאחר מעריב באמירת 'ויהי נועם' מורינו הרב שליט"א האריך בשירת 'ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו' במשך כעשר דקות באריכות גדולה. לאחר סיום התפילה הגיע הרגע הגדול של הספירה הנוראה 'הוד שבהוד' שלושה ושלושים יום לעומר כולם שאגו את הברכה וכל השירים והפיוטים לאחר הספירה ארכו כשלושים וחמש דקות נוספות!.

בסיום הרב ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…' במשך מספר דקות. לאחר הבדלה מיד נטל הרב את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. מורינו הרב שליט"א שר את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת. לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר שיעור בגדולת היום הנורא ל"ג בעומר. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 23:50 לאחר אריכות של ארבע שעות וחמש דקות שזכינו להיות יחד עמו ברציפות מתפילת מנחה עד סוף מלווה מלכה. סה"כ כל השבת כעשר וחצי שעות להם זכינו בצל הקודש בשבת בהר י"ז אייר ערב ל"ג בעומר התשפ"ד.

בשעה זו נוהרים ההמונים אל ההילולא המרכזית שמתקיימת כעת על פני הרחובות שבטי ישראל – החומה השלישית. כל עמך ישראל בכל מקום שהם מוזמנים ליטול חלק בשמחה הנוראה לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי!!

התמונות באדיבות גיליון התחדשות:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

אם לא נעיר לאחר האדם יגיע מעצמו לאמת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הסיקו את כבשן האש (בראשית רבה לח יג), כי אחרי שנמרוד אמר לאברהם שיִשְׁתַּחֲוֶה אליו, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *