צור קשר עם הרב ברלנד

אַשְׁרֵינוּ מַה טּוֹב חֶלְקֵנוּ בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחַאי • הילולת הרשב"י בהשתתפות הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א ורבבות עמך בית ישראל

גם השנה התקיימה הילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי בהשתתפות הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א ובמעמד אלפי איש בהדלקה המרכזית שע"י 'איחוד חסידי ברסלב שובו בנים'

כידוע לכל לצערינו בעקבות המלחמה בארצינו נערכו הגבלות על הילולת הרשב"י באתרא קדישא מירון. ולא התקיימו בהר שום הדלקה רישמית מלבד שלוש הדלקות בליל ההילולא. אי לכך התארגנו ב'איחוד חסידי ברסלב – שובו בנים' להדלקה המרכזית שתערך בירושלים עיר הקודש בהשתתפות אלפי עמך בית ישראל יחד עם הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א.
עם סיום מלווה מלכה במוצאי שבת קודש פרשת אמור נהרו האלפים שהגיעו להשתתף בהילולא דרשב"י יחד עם מורינו הרב מכל רחבי הארץ. לרחבת ההדלקה שהוכנה מבעוד מועד ע"י 'איחוד חסידי ברסלב – שובו בנים' על פני רחובות שבטי ישראל, החומה השלישית. כשהתזמורת יחד עם מקהלת האברכים של שובו בנים החלה בניגוני מירון המעוררים ומרטיטים בויהי נועם קודם שתעלה השלהבת לכבודו של התנא האלוקי. כמובן תוך כדי סדר יציקת השמן ע"י התורמים הרבים שזכו לתרום כד שמן וסגולת ח"י רוטל הידועה.
חובה עלינו לציין כי השנה התזמורת התארגנה באופן ספונטני ביותר כאשר מרבית מבעלי המנגנים זכו לנגן ולשיר בהתנדבות מלאה לזכות הילולת התנא האלוקי. ונציין כאן את שמותיהם של בעלי המנגנים. בעל הזמר ר' יוסף ארנסטי, על הקלידים הר' נתן גודס, על הקלרינט עמדו ר' נחמן גבאי והבחור נתן חג'בי. כמו בשנים עברו גם השנה הגיעו מקהלת אברכי 'כולל שערי הוראה' לשיר ולשמח בהילולת הרשב"י.

עמוק אל תוך השעות הקטנות של הלילה בשעה 03:00 לפנות בוקר הלבבות פעמו בהתרגשות מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א עלה אל הבמה ומראה פניו כמלאך ה' צבאות. כאן התזמורת החלה בניגון הכה מרגש "לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי…" מורינו הרב שליט"א פסע אט כשפניו אדומות ומשולהבות באש הרשב"י יצק הוא את שמן משחת קודש מעל המדורה. ואז אחז בלפיד האש והדליק את שלהבת התנא האלוקי אשר מפיצה את אורו בכל לב יהודי באשר הוא ואכן מהרגע שנצתה האש במדורה, כלבה היוצאת מתוך הר געש שמתפרץ בן רגע. אלפי האדם אשר הגיעו בהמוניהם כמידי שנה להדלקה המרכזית שע"י 'שובו בנים' קפצו ופיזזו כאיש אחד בלב אחד יחד עם מורינו הרב "לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי…" אחחח אין לתאר את הרגשות הנוראים באותם דקות נשגבות ונעלות אלו!. מכאן התזמורת המשיכה יחד עם מורינו הרב שליט"א לשירי ל"ג בעומר אשר אין איש שלא מתרוממות רגליו מאליהם כששירת 'בר יוחאי' מתנגנת יחד עם המעמד נורא ההוד לכבודו של הרשב"י. לאחר דקות ארוכות בהם הרב שליט"א מסמן בידו הקדושה לחזור שוב ושוב על הפיוט הנורא, עבר הרב שליט"א לפיוט 'ואמרתם כה לחי רבי שמעון בר יוחאי'. וכאן התפרצה לה האש הגדולה, כמו בשנה שעברה באתרא קדישא מירון מורינו הרב שליט"א החל לרקוד ולמחוא כפיים בהתלהבות ובחיות אין סופית, הציבור האדיר שרואה את הצדיק שליט"א שמח מפזז בכל עוז לכבוד שמחת הרשב"י לא נשאר אדיש שוב ושוב כגלים ההומים בים כך נדמו אלפי האיש קופצים ומפזזים 'תורתו מגן לנו היא מאירת עננו הוא ימליץ טוב בעדנו אדוננו בר יוחאי…'!!. לאחר כשעה של ריקודים באש להבה כשהשמחה מרקיעה שחקים סמוך לשעה ארבע לפנות בוקר מורינו הרב שליט"א אמר קדיש וירד בחזרה אל ביתו נאווה קודש.

גם לאחר מכן המשיכו הריקודים ביתר שאת וביתר עוז ההרגשה הברורה כתובה באש ההדלקה על שמי רחובות 'שבטי ישראל' ו'החומה השלישית': הגם שמקום משכנו של הרשב"י הוא באתרא קדישא מירון. אך רוחו היוקדת ודאי וודאי שרתה השנה בהדלקה המרכזית שע"י 'איחוד ברסלב שובו בנים' בהשתתפות למעלה מחמשת אלפים עמך בית ישראל בנשיאות מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

לפניכם גלריית תמונות מהילולת התנא האלוקי. צילום:התחדשות

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

בְּנְיַן עֲדֵי עַד • שבע ברכות לנינו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

השבוע ביום שני אור לי' תמוז התקיימה שמחת השבע ברכות האחרון לנין הגה"צ רבי אליעזר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *