צור קשר עם הרב ברלנד

"הָאִשָּׁה הֲכִי קְטַנָּה הָיְתָה יוֹתֵר גְּדוֹלָה מִיְּחֶזְקֵאל הַנָּבִיא" • השיעור היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

לפניכם השיעור היומי המלא כפי שמסר אותו מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – אתמול לאחר תפילת מעריב יום ראשון פרשת אמור ליל ה' אייר:

"כל יום נהרגים חמש בצפון חמש בדרום, הכל כי לא כל אחת האריכה את השמלה. כי נשים לא חטאו בעגל, עכשיו פרשת אמור המקלל. [אמא של] המקלל, הייתה אומרת שלום לכל אחד, לכל גוי. אז נולד כזה ילד, שמשה אמר לו אתה לא יכול להיות במחנה. "למשפחותם לבית אבותם" הוא לא ידע בכלל, הוא לא ידע שיש לו אבא גוי. פתאום משה אומר לו: יש לך אבא גוי, מה אני יכול לעשות. "לבית אבותם" הוא רצה להיות במחנה דן, תמיד הוא היה במחנה דן. הוא אמר אני שייך לדן. דן זה השבט הכי חשוב הוא המאסף לכל המחנות.

ולכן כתוב "ויקוב חור בדלתו" "ויקוב" שהוא פתח את עולם היצירה, עולם הבריאה, כמו שיחזקאל פתח להם את עולם היצירה לראות את המרכבה. הוא היה כמו יחזקאל הנביא. הרמב"ם אומר בפרק ד' בסוף, שהאשה הכי קטנה והכי נמוכה הייתה יותר גדולה מיחזקאל הנביא. זה הרמב"ם כותב את זה מפורש. כל אשה הייתה נביאה פעם, כל אשה ידעה נבואות.

שרח בת אשר, שמו אותה בחרם מה את מגלה כאלה סודות? לא מגלים מי שיגלה שיוסף חי, ימות על המקום. מה אתה מרמה עשרים ושתיים שנה את הסבא שלך? יושב על הארץ עשרים ושתיים שנה ובוכה, לא אכפת לך?. הוא אמר לי לא אכפת, הוא אמר אני מגלה את הסוד, אפילו שאני ימות, אפילו שיהיה איזה הקפדה, ואז היא לקחה את הכינור ושרה "עוד יוסף חי ומלך במצרים ולו שני בנים מנשה ואפרים"‏.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

בְּנְיַן עֲדֵי עַד • שבע ברכות לנינו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

השבוע ביום שני אור לי' תמוז התקיימה שמחת השבע ברכות האחרון לנין הגה"צ רבי אליעזר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *