צור קשר עם הרב ברלנד

וְלֹא יֵרָאוּ פָנַי רֵיקָם • סיקור משבת חול המועד פסח בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בשבת זו – שבת חול המועד פסח, זכינו לשבות בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם סיקור ותיעוד נרחב מהתפילות השיעורים והסעודות בשבת חול המועד פסח התשפ"ד:

בערב שבת חול המועד יצא אלינו מורינו הרב שליט"א למרפסת ביתו בשעה 19:07 כרבע שעה לפני השקיעה, לאחר 17 דק' של שירת 'אור זרוע לצדיק' מורינו הרב שליט"א החל בתפילת המנחה של ערב שבת בזמן השקיעה. לאחר התפילה אמר מורינו הרב יחד עם הציבור את סדר ההתקשרות. עם סיום ההתקשרות החל הרב שליט"א בקבלת שבת המקוצר לשבת חול המועד. אך עם כל הקיצור בשובו בנים יחד עם הצדיק תמיד זה באריכות ובניגונים 'לכה דודי' לבד ארך
לאחר קבלת שבת החל הרב שליט"א בתפילת מעריב של ליל שבת בשירה וניגונים.
בסיום 'אדון עולם' הרב החל בספירת העומר תחילה עם שירת 'הנני מוכן ומזומן' ולאחר מכן משתרר שקט מוחלט ורק קולו של הצדיק נשמע עם ברכת ספירת העומר "היום ארבעה ימים לעומר". לאחר מכן כל הציבור הגדול סופר בקולות וברקים 'ספירת העומר בכח' כמו שכתב רבינו הקדוש. לאחר הספירה מתחילים בשירת 'למנצח בנגינות' שבע פעמים כעשר דקות. ואז 'אנא בכוח' אשר כופלים אותו שבעה פעמים ואז 'רבונו של עולם' המעורר והסיום בשירת 'ועל ידי זה יושפע שפע רב בכל העולמות'. הכל בניגונים מילה במילה אות באות בחיות אין סופית. לאחר סיום ספירת העומר מורינו הרב שליט"א החל בזמירות לשבת – 'שלום עליכם' 'אשת חיל' ו'ריבון כל העולמים' על אף שמדובר בשבת חוה"מ מורינו הרב שליט"א נוהג כן לשיר את כל הזמירות. לאחר סיום הזמירות, נכנס הרב שליט"א לביתו בשירת 'שבענו מטובך' בשעה 20:55 לאחר תפילה של שעה ארבעים ושמונה דקות.
בבוקר השבת מורינו הרב שליט"א נכנס לתפילת שחרית בשעה 4:30 בבוקר והחל באמירת הפסוקים הנאמרים בשבת מתוך התיקון חצות, לאחר התיקון חצות מורינו הרב החל בתפילת שחרית לשבת קודש הכל בשירה ובניגונים כבכל שבת. לאחר כ מתחילת התפילה בשעה מורינו הרב שליט"א נעמד לתפילת שמונה עשרה. מיד לאחר חזרת הש"ץ הרב בירך על ההלל, כשכל הציבור בהתלהבות עצומה מנגן ושר ומקפץ בשירת ההלל  אשר נערכה בהתלהבות גדולה ובמוחין וארכה למעלה מחצי שעה (32 דק').
לאחר סיום ההלל הרב שליט"א מסר שיעור קצר ולאחר מכן הוציאו את ספר התורה, מורינו הרב שליט"א נוהג לקרוא את שיר השירים רק לאחר שהוציאו כבר את ספר התורה. ובכך שיר השירים בניגון המיוחד של מורינו הרב שליט"א ארך כ. בסיום שיר השירים החל מיד בקריאת התורה לשבת חול המועד. בשבת זו לא רבו העולים, ולמפטיר היום עלה נכדו וגבאו של מורינו הרב שליט"א ר' דוב צוקר שהיה בעל הברית באותו היום לנין מורינו הרב שליט"א. הרב אף כבדו בקריאת ההפטרה. לאחר סיום קריאת התורה הרב שליט"א אמר 'יקום פורקן' ושירת זרעא חיא וקיימא ארכה כחמש דקות.
לתפילת המוספין לשבת חול המועד הרב עמד בשעה 07:50 בהתעוררות ובחיות מיוחדת, וכל הניגונים המחיים כל פעם מחדש לשיר אותם בכל רגל יחד עם מורינו הרב "וקבץ פזורינו…" "והביאנו לציון עירך…" כך כל ניגון כל הקהל שר בברע'ן ובשמחה עצומה. לאחר חזרת הש"ץ מורינו הרב מסיים את התפילה והרב שליט"א קידש על הכוס ומסר שיעור כשלוש דקות. לאחר השיעור אמר קדיש ונכנס חזרה לביתו נאווה קודש בשעה 08:10 לאחר למעלה משלוש שעות ורבע של תפילת שחרית לשבת חול המועד פסח.

בשעה 19:50 נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש במרפסת ביתו, ומיד אמר קדיש והחל באמירת 'בריך שמיה' ובשירת 'יהא רעווא' במשך כ־3 דקות. לאחר מכן קרא בתורה – אחרי מות – שלושה קרואים. לאחר מכן מיד ערך את תפילת שמונה עשרה. בסיום תפילת מנחה של שבת. על מקומו במפרסת הרב שליט"א נטל את ידיו לשלוש סעודות. והחל מיד בעריכת השולחן הטהור של סעודה שלישית. כדרכו בקודש החל עם הכזית הראשון בזמירות סעודה שלישית כעשרים דקות. לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך עשרים ושלוש דקות. לאחר מכן המשיך בשירת 'כה אמר ה' מצא חן במדבר' במשך כשתי דקות לאחר מכן עבר לשירת 'כה אמר זכרתי לך חסד נעוריך' במשך כרב שעה. בסיום השירה הרב שליט"א זימן על הכוס בשעה 20:40. לאחר ברכת המזון החל בשירת 'למנצח בנגינות' במשך עשרים דקות בחיות גדולה. בשעה 21:00 הרב התחיל תפילת ערבית של מוצאי השבת בניגונים. לאחר מעריב באמירת 'ויהי נועם' מורינו הרב שליט"א האריך בשירת 'ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו' שוב במשך 12 דקות. לאחר מכן סיים את התפילה עם 'עלינו לשבח' והחל בסדר ספירת העומר – חמישה ימים לעומר. שארך במשך כחצי שעה עם כל הניגונים בחיות אין סופית.

לאחר מעריב הרב ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…'. לאחר הבדלה מיד נטל הרב את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. מורינו הרב שליט"א שר את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת. לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר שיעור בספה"ק 'חיי מוהר"ן' על מעלת המצה שמורה. לאחר הזמירות זימן על הכוס. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 22:26 לאחר אריכות רבה של שלוש שעות ועשר דקות שזכינו להיות יחד עמו ברציפות מתפילת מנחה עד סוף מלווה מלכה. סה"כ כל השבת כעשר שעות להם זכינו בצל הקודש בשבת חול המועד פסח התשפ"ד.

אתר שובו בנים מאחל לכם הקוראים
שבוע טוב! מועדים לשמחה א־גוט מועד!!

התמונות באדיבות גיליון התחדשות:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

בְּנְיַן עֲדֵי עַד • שבע ברכות לנינו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

השבוע ביום שני אור לי' תמוז התקיימה שמחת השבע ברכות האחרון לנין הגה"צ רבי אליעזר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *