צור קשר עם הרב ברלנד

וַיַּאֲמִינוּ בַּה' וּבְמֹשֶׁה עַבְדּוֹ • סיקור נרחב משביעי של פסח בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בחג שביעי של פסח אחרון של פסח זכינו לשהות במחיצתו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א, זכינו לחג מרומם ונפלאה קריעת ים סוף בזמן הזה על ידי הצדיק שבדור. לפניכם סיקור נרחב מהחג:

בליל התקדש החג האחרון יצא אלינו מורינו הרב שליט"א למרפסת ביתו בשעה 19:07 כרבע שעה לפני השקיעה, לאחר 17 דק' של שירת 'אור זרוע לצדיק' מורינו הרב שליט"א החל בתפילת המנחה של ערב החג בזמן השקיעה. לאחר התפילה אמר מורינו הרב יחד עם הציבור את סדר ההתקשרות. עם סיום ההתקשרות החל הרב שליט"א בתפילת מעריב של ליל החג בחיות מיוחדת, התרגשות מיוחדת נרשמה בניגון 'ואמונה כל זאת' ובפרט במילים 'המעביר בניו בין גזרי ים סוף' אין לתאר את העוצמות שהיו כאשר אלפי איש שרים יחדיו את ניסי קריעת ים סוף מתוך ואמונה כל זאת!. לאחר סיום תפילת שמונה עשרה והקדיש מורינו הרב החל בשירת 'בצאת ישראל' במשך כעשר דקות. לאחר מכן סיום התפילה בקדיש ועלינו לשבח. בסיום עלינו לשבח הרב החל בספירת העומר הספירה הגבוהה 'יסוד שבחסד – שישה ימים לעומר'. ספירת העומר ארכה כארבעים דקות הכל באריכות מיוחדת בניגונים ובסדר כפי שתיארנו בסיקור על שבת חוה"מ פסח. הכל בניגונים מילה במילה אות באות, ומורינו הרב שליט"א נכנס לביתו בשירת 'המעביר בניו' בשעה 20:55 לאחר תפילה של שעה ארבעים ושמונה דקות בליל התקדש חג.
באשמורות הבוקר של שביעי של פסח מורינו הרב שליט"א נכנס בשעה 4:30 בבוקר לתפילה שחרית של החג והחל באמירת הפסוקים הנאמרים בשבת וחג מתוך התיקון חצות, לאחר התיקון חצות מורינו הרב החל בתפילת שחרית – זמירות הבוקר 'אודה לא-ל' בחיות מיוחדת, לאחר מכן קורבנות ופסוקי דזמרה בניגונים ובחיות מיוחדת. התעוררות הגדולה נרשמה מהציבור ב'אז ישיר' עם שאגות של שירת הים בניגון המחיה שצדיק מנסח את 'אז ישיר'.

מיוחד מאוד ארע בתפילת הבוקר של שביעי של פסח שהרב שליט"א נעמד לתפילת שמונה עשרה לשלוש רגלים בשעה 5:55 בדיוק בשניות של הנץ החמה. עניין שמשום האריכות שהרב שליט"א מאריך בד"כ בשבתות ובחגים נדיר מאוד שהרב עומד בשניה של הנץ החמה. אך יש לציין כי כנהוג בחסידויות זה אחד מחמש ההשכמות שהבעש"ט אמר שיש להקפיד להתפלל בהם בהנץ החמה. מיד לאחר חזרת הש"ץ הרב בירך על ההלל, כשכל הציבור בהתלהבות עצומה מנגן ושר ומקפץ בשירת ההלל מי יוכל לשער את הקולות והברקים והשמחה העצומה בהלל כ'בצאת ישראל' לבד חזר עליו שבע פעמים שוב ושוב בחיות המתנשאת ומתרוממת בכל עת מחדש. הניגון המחייה כל נפש שב'הודו לה' כי טוב' ואם לא די בכך אזי בסוף ההלל מגיע הניגון המעורר כל כך בין ה'אנא ה' הושיעה נא…' כך שירת ההלל בחיות עצומה ארכה למעלה מחצי שעה (32 דק').
יש לציין בסוגריים שהצפיפות הייתה גדולה מאוד למעלה מאלף אנשים נדחסו בתוך אולם התפילות הצר מלהכיל והגלים הנוצרים מהדוחקא היו רבים, לא היה ניתן אפילו להכניס את היד לכיס מרוב הדוחק והעומס, עוד יש לציין כי הצפיפות לא הייתה רק בשורות הראשונות שם באופן קבוע יש את עומס מתלמידי הרב שליט"א הרוצים להתקרב כמה שיותר אל הצדיק, אלא אף בסוף בית המדרש.

לאחר סיום ההלל הרב שליט"א מסר שיעור ארוך מאוד בו כ־ח"י דקות סיפר על משה גרומן כיצד הצליח לעלות לארץ ישראל לאחר המלחמה. אך כל חבריו אמרו לו שאין סיכוי בעולם שיצליח לקבל סֶרטִיפִיקָט משום שהוא לא שייך ל'אגודה' וכל שכן שלא למזרחי ו'אין לו צ'ופ' כלשונו הציורית של הרב שליט"א, אך הוא התעקש ללכת ואמר להם אני ברסלבר! להפתעתו הרבה אמרו לו אם אתה ברסלבר אז אתה עולה ראשון! וכך בזכות רבינו הוא הצליח לעלות לארץ הקודש. בסיום השיעור אמר את סדר 'הוצאת ספר התורה לשלושת רגלים' עם י"ג מידות בפתיחת הארון והחל בקריאת התורה לשביעי של פסח. ועלו כעשרים עולים קריאת "ויהי בשלח פרעה" קריעת ים סוף ושירת הים. כאשר מורינו הרב שליט"א עולה כמובן בשירת הים בקול צלול ובחיות נפלאה. כמו כן הרב העלה את אחד מנכדי הרב שמואל שפירא זיע"א לרגל יום היארצייט. לאחר קריאת התורה לברכות ההפטרה עלה המשמש ר' שמעון רובינשטיין שקרא בקול רם את ההפטרה. לאחר סיום קריאת התורה, שירת "יה א-לי וגואלי" בניגון המחיה של מורינו הרב שנוהג לאומרו בכל חג.
לתפילת המוספין הרב עמד בשעה 07:30 בהתעוררות ובחיות מיוחדת, וכל הניגונים המחיים כל פעם מחדש לשיר אותם בכל רגל יחד עם מורינו הרב "וקבץ פזורינו…" "והביאנו לציון עירך…" כך כל ניגון כל הקהל שר בברע'ן ובשמחה עצומה. לאחר חזרת הש"ץ מורינו הרב מסיים את התפילה והרב שליט"א קידש על הכוס ומסר שיעור כשלוש דקות. לאחר השיעור אמר קדיש ונכנס חזרה לביתו נאווה קודש בשעה 07:48 לאחר למעלה משלוש שעות ורבע של תפילת בוקר שביעי של פסח.

בשעה 19:42 הרב יצא למרפסת אמר קדיש ומיד התחיל בשמונה עשרה של תפילת מנחה לשלוש רגלים. ולאחר חזרת הש"ץ מורינו הרב שליט"א התחיל בשירת 'בצאת ישראל ממצרים' במשך כעשר דקות. לאחר מכן הרב שליט"א אמר 'עלינו לשבח' עוד קודם הסיפור של הבעש"ט הרב התחיל בשירת 'קרב יום אשר הוא לא יום ולא לילה' בחיות עצומה במשך רבע שעה שוב ושוב. לאחר השירה הרב שליט"א התיישב במרפסת והחל בסיפור הנסיעה של הבעל שם טוב  לארץ הקודש לפרטי פרטים בצורה המחיה כ"כ הרב מספר כל פרט ופרט ומאריך. הסיפור ארך כארבעים דקות. תוך כדי כמובן הרב שליט"א שר 'לעושה נפלאות גדולות לבדו כי לעולם חסדו…'. לאחר ארבעים דקות הרב התחיל בשירת 'למנצח בנגינות מזמור שיר' במשך עשרים דקות. לאחר עשרים דקות הרב הוסיף מעצמו קטע קצר מהסיפור.לאחר מכן מורינו הרב שליט"א אמר 'ברכו' בתפילת מעריב של מוצאי החג בחיות ובניגונים. לאחר שמונה עשרה של מעריב מורינו הרב שליט"א אמר הרב 'שיר המעלות'. וסיים את התפילה ב'עלינו לשבח'. לאחר מכן התחיל בספירת העומר שארכה כמעט שעה. הרב האריך בעיקר בשירת 'ועל ידי זה יושפע שפע רב בכל העולמות…' במשך חצי שעה!!. לאחר קדיש הרב ערך הבדלה ונכנס בחזרה לביתו נאווה קודש. בשעה 22:37 לאחר למעלה משלוש שעות (3.05) שזכינו. כל החג כולו זכינו לשמונה שעות ואחת עשרה דקות במחיצתו הקדושה!

אתר שובו בנים מאחל לכם הקוראים קיץ בריא ושמח!!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

אם לא נעיר לאחר האדם יגיע מעצמו לאמת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הסיקו את כבשן האש (בראשית רבה לח יג), כי אחרי שנמרוד אמר לאברהם שיִשְׁתַּחֲוֶה אליו, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *