צור קשר עם הרב ברלנד

"רַק אֲגֻדָּה נִלְחֶמֶת לְמַעַן הַשַּׁבָּת! הַפְּסָק שֶׁל שׁוּבוּ בָּנִים זֶה לִבְחֹר רַק בַּאֲגֻדָּה!" • השיעור היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

לפניכם השיעור היומי המלא כפי שמסר אותו מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – אתמול לאחר תפילת מעריב יום ראשון פרשת כי־תשא ליל י"ז אדר־א':

"כתוב בפרשה "איש חרבו על ירכו", כל אחד צריך לקחת חרב על הירך – היום זה הפתקים. היום נלחמים עם פתקים, פעם היו נלחמים עם חרבות. היום החליטו במקום להרוג אחד את השני, לערוף ראשים, [אז] כל אחד שם פתק.
חסר עוד אלף קולות לציר האחרון, לעוד ציר אחד של אגודה. בשביל להביא עוד אלף קולות, כל אחד חייב להתקשר לעוד עשרה אנשים. כל אחד משובו בנים [יתקשר] לסבתא שלו, לסבא שלו, לדודים שלו, לשכנים שלו. כולם רוצים להצביע אגודה, כל אחד. אפילו טדי אמר, הוא רוצה להצביע אגודה. כתוב בספר של ר' אריה לווין. הוא אמר אני רוצה ללכת להניח תפילין, אני פשוט יגידו השתגעתי. אבל אם לא זה, הייתי כבר מניח תפילין.
פגשתי הרבה מפקדים של צה"ל, אלופים ותת אלופים, שהתחילו להניח תפילין. [הם אמרו] תמיד רצינו להניח תפילין, אבל רק הבושה לא נתנה לנו. אבל זה השאיפה של כל יהודי להניח תפילין, השאיפה של כל יהודי זה לשמור שבת. כל יהודי יש לו נשמה אלוקית, יש רק אלוקים אחד. "זכור את יום השבת לקדשו".
ורק אגודה נלחמת למען השבת למען [שיסגרו את] חנויות הטרפה. כל המפלגות האחרות מוכנות לפתוח חנות טריפה, העיקר שהחילונים יצביעו. אלה שבאו מרוסיה, פותחים חנויות טריפה. וכולם מוכנים – כולם רוצים למשוך אליהם את הרוסים, אז הם מוכנים לפתוח חנויות טריפה. אבל רק אגודה היחידה שנלחמת. זה פסק של כל גדולי הדור, והפסק של שובו בנים שרק בוחרים באגודה לא בשום מפלגה אחרת. כל אחד חייב להביא – יש שלושים שעות. עד סגירת הקלפיות בעשר בלילה נשאר לנו בדיוק ארבעים ושמונה שעות. שכל אחד צריך לראות להביא עוד עשרה איש, שנוכל להביא עוד אלף קולות שיהיה לנו עוד נציג אחד
"‏.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

"טוֹבָה הָאָרֶץ מְאֹד מְאֹד" • פרשת שלח־לך מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

חידושים ופנינים לפרשת השבוע – שלח־לך מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א: "לָתוּר אֶת הָאָרֶץ" "אֵלֶּה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *